מתלבטים איך לבקש העלאה בשכר מהבוס? כך תעשו את זה נכון

זה הזמן לבקש העלאת שכר – כיצד לעשות את זה נכון?

אף עובד לא באמת צריך תירוץ לבקש העלאת שכר, אך רק מעטים אוזרים אומץ ודופקים על דלת המשרד של הבוס כדי לדרוש את מה שמגיע להם. רוצים לדעת איך עושים את זה בצורה נכונה? הנה כל התשובות

איך מבקשים העלאה בשכר?
מתלבטים איך לבקש העלאה בשכר? כך תעשו זאת נכון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

העלאת שכר היא חלק אינטגרלי מתנאי ההעסקה של שכירים שמצליחים לשמור על העבודה שלהם לאורך זמן.

למרות שהחוק בנושא מעורפל, נהוג להציע העלאת שכר הדרגתית אך עקבית לבעלי תפקידים שונים במשק וכך להגביר אצלם את המוטיבציה. בנוסף, עלייה בשכר מעידה על הערכה כלפי העובד והיא יכולה לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים שלו.

מבחינת העובד, יש הרבה הזדמנויות טובות לאזור אומץ ולבקש העלאת שכר. זה יכול להיות צעד ראשון בדרך לתהליך מיחזור משכנתא והחלפת דירה, להגיע בגלל אירועים פתאומיים ולא נעימים כמו מחלה של קרוב משפחה או בעקבות השפעות של קולגות וחברים. השאלה היחידה היא איך עושים את זה בצורה נכונה ולמה כדאי לשים לב כאשר נכנסים למשרד של הבוס.



עבודת הכנה לקראת הפגישה

קודם כל, שאלו את עצמכם האם אתם עובדים במקום העבודה מספיק זמן כדי לדרוש העלאת שכר. השוו את מצבכם האישי למה שמקובל בארגון ובררו האם החברה מצויה בתקופת משבר, שינוי או חוסר יציבות. במידה והתשובה חיובית, סביר שעדיף לכם להמתין קצת עם הבקשה ולא לבזבז את ההזדמנות.

בנוסף, ודאו שאתם דורשים העלאת שכר כי באמת מגיע לכם. את זה תוכלו לדעת רק אם תתנו לעצמכם תשובות אמינות על התפקוד במקום העבודה, על שביעות הרצון מהקולגות ועל ממצאי משובים תקופתיים. התזמון הנכון לבקשת העלאת שכר יעלה את הסיכוי שתקבלו מה שאתם דורשים ושתוכלו גם לייצר מערכת יחסים אמינה וטובה יותר עם מקבלי ההחלטות בארגון.

הביאו אתכם לשיחת העלאת השכר את כל הנתונים שתומכים בבקשה. אספו ראיות קונקרטיות ואובייקטיביות לעבודה הטובה שאתם עושים, אל תתביישו להראות עלייה במכירות בעקבות פרויקטים שלקחתם עליהם אחריות והראו משובים חיוביים מלקוחות. נסו לחשוב על המנהלים שלכם ועל האינטרסים שלהם, והצטיידו במידע על שוק העבודה בתחום שבו אתם מתמחים.


איך מבקשים יותר כסף?

מבחינה פרקטית, עליכם לקבוע פגישה עם הבוס רק אחרי שתרגישו מוכנים ובטוחים בעצמכם. נסחו את הבקשות שלכם בצורה בהירה, מנומקת ומבוססת והראו דוגמאות. השתדלו להימנע מאיומים וזכרו שמטרת הפגישה היא למצוא את המשותף בין האינטרסים של העובד והמעביד – כדי ששני הצדדים ייצאו מרוצים.

לבסוף, היו ריאליים כאשר אתם נוקבים בשכר המבוקש ונהלו משא ומתן כדי לבדוק האם ההעלאה יכולה להתבטא בדברים נוספים כמו ימי חופשה, בונוסים, קרן השתלמות וכדומה.

שמרו על אווירה חיובית לאורך הפגישה וצאו מהשיחה עם מסקנות ברורות לעתידכם המקצועי.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

– בקרוב תוכלו לקנות משחות שיניים ודאודורנטים ב-10 שקלים בכל הארץ ברשת גוד פארם
– איפה הכי זול לקנות גלקסי S9?
– MILUCCA, מותג האיפור החדש של סופר-פארם, מציע מחירי לואו קוסט



תגובות: 0

נגישות