זה רק נראה קשה: איך לבחור את נתח האנטריקוט הנכון

זה רק נראה קשה: איך לבחור את נתח האנטריקוט הנכון

מתכננים לצלות סטייק טוב בשבת הקרובה, או לנצל את מזג האוויר החורפי ולפנק את המשפחה בקדירת בשר מפוארת ומשביעה שכולם אוהבים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את נתח הבשר שמתאים לסוג הבישול שאתם רוצים

צילום: אתר pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

עבור רובנו, בשר הוא מרכיב מרכזי בתפריט הן בשל העובדה שהוא פשוט טעים לנו, והן משום שהוא מספק לגופנו ויטמין B12.

גם אם יש לנו מומחיות בבישול של בשר כזה או אחר, יש כמה דברים שגם בשלנים מנוסים לא יודעים, שיכולים מאד לשדרג את הבישול שלהם עם בשר.

אז איך לבחור נתח בשר, איך שומרים אותו, מהי צורת הבישול הבריאה ביותר לבשר ובאיזו מחבת כדאי להשתמש?

שני סוגים עיקריים של בשר

כשאתם באים לקצב החביב עליכם, עליכם לחשוב מה אתם עומדים לבשל עם הבשר שאתם קונים, ומתי אתם הולכים לעשות את זה:

  • האם אתם עומדים לצלות אותו כסטייק, לחתוך לקוביות ולהכין גולאש או שאתם בכלל מכניסים אותו לסיר חמין? לכל תבשיל יש סוג אחר של בשר שמתאים לו, וכדאי להתייעץ עם הקצב, שימליץ לכם מה לקחת בהתאם.
  • מתי תכינו את הבשר? כדאי לבשל אותו סמוך ככל האפשר לקנייה, כדי שלא תצטרכו להקפיא אותו ואז שוב להפשיר.

חלקים כמו צוואר, רגל וכתף מתאימים לבישול ארוך, מאחר והם חלקים נוקשים יותר. כשתבשלו אותם זמן ארוך עם תפוחי אדמה וירקות שורש תקבלו קדרה מדהימה ומפיצת ריחות מגרים.

לעומת זאת, אם תפרסו לפרוסות ותצלו על הגריל, תקבלו פרוסות קשות ולא טעימות.

חלקים כמו סינטה, אנטריקוט ופילה נחשבים ליקרים ואיכותיים יותר, ומתאימים לכל סוגי הבישול, כולל גם צלייה מהירה או אפילו אכילתו נא, כמו קרפצ'יו. אם אתם חפצים בסטייק טוב, תקנו אנטריקוט.

איך הכי טוב לשמור את נתח האנרטיקוט?

כפי שצוין קודם, אל תקפיאו את האנטריקוט. קנו אותו סמוך ככל האפשר לצלייתו, ושמרו אותו במקרר מכוסה בשקית ניילון שבה תעשו כמה חורים. כשאתם עומדים לצלות אותו, הוציאו אותו מהמקרר למשך כמה דקות, כדי שיהיה בטמפרטורת החדר. אנטריקוט קר שזורקים על המחבת על המנגל מתכווץ.

איזו מחבת הכי מתאימה לצלייה של נתחי אנטריקוט?

כל מחבת כבדה, יצוקה, שמפזרת את החום במידה שווה תתאים. לגבי מחבת הפסים, כדאי שתדעו: הפסים נוצרו כדי לגרום לסטייק להגיר את הנוזלים שלו לתוך הפסים השקועים, כך שיישאר פריך על המחבת.

מובן שיש אנשים שפשוט מכורים לפסים הצרובים החתיכיים על האנטריקוט, אבל זה ההסבר האמיתי.

יחד עם זאת, אם אתם מכינים סטייק ברוטב שמנת או פלפל (או כל רוטב אחר שמתחשק לכם) השתמשו במחבת חלקה שתאגור את הרוטב באופן שווה.

צליית האנטריקוט: טיפים

קצבים רבים יגידו לכם לא להוסיף כלל תבלינים לבשר, כי הוא מספיק טעים כמו שהוא. אתם לא חייבים להקשיב לעצה הזו, אבל את המלח שמרו לסוף, כי אחרת הוא יגיר מהסטייק שלכם נוזלים בתוך כדי צלייה.

הוציאו את הבשר מהמקרר, הניחו לו להגיע לטמפרטורת החדר ומשחו אותו בשמן זית איכותי ופלפלו אותו היטב. אם אתם מכינים את הסטייק במטבח ולא על האש, הניחו מחבת פסים של סטייקים על האש, ללא שמן.

תנו למחבת ללהוט. הניחו את הסטייק על המחבת. אל תהפכו ושוב תהפכו את הבשר, השתדלו להמתין בסבלנות ולהפוך רק פעם אחת – כשהסטייק מתחיל "להזיע".

אל תיכנסו לפניקה אם כל החדר מתמלא בעשן – זה בגלל שלא השתמשתם בשמן.

אם הנתח הוא דק – אל תתנו לו יותר מדקה אחת של צלייה מכל צד. אם הוא עבה – צלו אותו כמה דקות ואפילו תתנו לו עוד כמה דקות בתנור חם, ליתר פריכות עסיסית.

אם יש לכם אורחים וכולם אמורים לקבל את הסטייק באותו זמן, צלו את האנטריקוט ושמרו בתנור חם עד שכל נתחי האנטריקוט האחרים יצטרפו אליו. אל תתפתו לצלות כמה נתחים ביחד בבת אחת על המחבת, כי זה מוריד את החום במחבת.

איך אפשר לתבל את הסטייק? יש כאלה שאוהבים אותו נקי, בלי כלום, חוץ משמן זית לפני הכניסה לצלייה.

אפשר לפלפל אותו, או לפזר עליו תערובת של כוסברה ופטרוזיליה טחונים עם שום, אפשר למרוח עליו מעט חרדל, אפשר להכין רוטב של שמנת שמאד מחמיא לו.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:




1
נגישות