פלאפון משיקה את Pelephone Car - גלישה אלחוטית ברכב, וכן שירותי IOT

פלאפון משיקה את Pelephone Car – גלישה אלחוטית ברכב, וכן שירותי IOT

שירות פלאפון קאר מבטיח להפוך כל רכב לרכב חכם באמצעות התקנת מכשיר קטן. השירות מיועד לכל הלקוחות. מה המחיר?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברת פלאפון הכריזה היום על שני מהלכים – האחד נוגע לצרכנים הפרטיים והשני מכוון יותר לעסקים, חברות וגופי ציבור.

פלאפון קאר (Pelephone Car): גלישה אלחוטית באוטו

המהלך הצרכני, פלאפון קאר (Pelephone Car), הוא השקת שירות WiFi לרכב והפיכת כל רכב לרכב חכם.

זאת, באמצעות מכשיר קטן שמתחבר באופן עצמאי למערכת המחשב של הרכב, והתקנת אפליקציה ייעודית שדרכה אפשר לקבל חיווי על כל מה שקורה ברכב, החל ממהירות הנסיעה ועד מיקום הרכב (גם בעל הרכב בחו"ל והבן שלו נוהג בו בתל אביב).


השירות כולל:

  • WiFi in Car – גלישה לנוסעי הרכב המתאפשרת באמצעות מודם סלולרי 4G
  • שירותי בידור – שימוש בשירותי המוזיקה והטלוויזיה של פלאפון לנוסעים ברכב
  • נהיגה בטוחה – הצגת מידע על התנהגות נהג (קבלת התראות 24/7 על אופן נהיגת הילד /העובד, חריגה ממהירות מותרת, האצות חריגות, בלימות, תאונה ועוד
  • מצב הרכב – הצגת מידע דיאגנוסטי ממחשב הרכב בצורה ידידותית ומועילה למשתמש וקבלת מידע על תקלות, טיפולים נדרשים, התראות, צריכת דלק ועוד
  • מיקום הרכב – איתור ומעקב אחר מיקום הרכב על גבי מפה

בפלאפון מציינים כי הפלטפורמה שמחברת את הרכב לאינטרנט תאפשר בעתיד לחבר אביזרים, התקנים וחיישנים שונים שיאפשרו לנוסעים גם להשתמש בלחצן מצוקה, מצלמה חכמה, משחקים, רדיו דיגיטלי מבית Radion, ספרים קוליים, חיבור לעולמות הקמעונאות ועוד.

בינתיים, עבור השימושים הקיימים,  פלאפון מציעה כמה חבילות מחירים בהתאם לשימושים, הכוללות את עלות המכשיר עצמו ואת דמי השימוש.

הרשמה מוקדמת אפשרית כבר כעת, אך השירות יהיה זמין בפועל רק החל מ-15 במארס 2018.

מחירון פלאפון קארמחירון Pelephone Car של רשת פלאפון

בפלאפון מזהים את הגלישה האלחוטית ברכב כמנוע צמיחה שעונה על האסטרטגיה של החברה להגדיל את מספר המנויים. לכן, היא מציעה את השירות ללקוחות כל החברות, ולא ללקוחותיה בלבד.

לפי סקר שערך מכון המחקר IPSOS עבור פלאפון, 64% מהנשאלים מוצאים עניין רב ברכב חכם, כ-55% מוצאים עניין רב בחיבור Wifi ברכב, 62% רואים אטרקטיביות גבוהה לאפליקציות מוזיקה ב-Wifi ברכב ו-54% מהורים לילדים מתחת לגיל 18 היו מעוניינים לאפשר צפייה במסכים במושבים האחוריים של המכונית בסטרימינג. עוד נמצא כי 67% הביעו מידה רבה של עניין בקבלת נתוני ביצועי הרכב לסמארטפונים ו-84% ציינו מידה גבוהה של אטרקטיביות בשירות התראה על גניבה או גרירה של הרכב.

פלאפון נכנסת לעולם ה-IOT ומציעה חיישנים וניטור בכל קטגוריה

המהלך הנוסף שעליו הכריזה פלאפון הוא חלק מהאסטרטגיה של החברה לתת מענה לגופים עסקיים ולגופי ציבור בתחום האינטרנט של הדברים – IOT.

הרעיון הוא הצבת חיישנים שיכולים לנטר למעשה כל דבר, החל ממקומות חניה בבניין, דרך מערכות השקייה ועד כמות המלח במזגן. אותן חברות יתקינו אצלן ממשק שמאפשר ניטור ובקרה על כל מה שהם יבחרו לחבר למערכת ה-IOT של פלאפון, כאשר המחיר ההתחלתי של ציוד הקצה הוא כ-50 שקל לפריט.

בחברה מתמקדים בכמה סקטורים עסקיים בעלי פוטנציאל מימוש גבוה בישראל: מפעלי תעשייה, חקלאות, רשתות קמעונאיות, חברות יצרניות, קמפוסים ובניינים חכמים וערים חכמות.

למעשה, פלאפון הפכה את הבניין שלה בגבעתיים לבניין הראשון שכל כולו מחובר ל-IOT, וכעת היא גם מציגה שם הדגמה של היישומים השונים. במרכז העצבים של החברה מותקנת מערכת שליטה ובקרה המושתת על מאות חיישנים הפזורים בבניין ובסביבתו. המערכת קולטת מידע והתראות ממכלול פרמטרים שמנוטרים בזמן אמת, בהם: מצלמות אבטחה, ניהול צי רכב, ניהול הסעות עובדים באופן יעיל, ניהול אשפה חכם, השקיה חכמה, מידע על תפוסת חניה, תנאי האוויר ואיכות הסביבה, מעקב אחר הצפות, כמות חומר במכונות ובציוד ועוד. המידע זמין ומנותח בזמן אמת ומאפשר מתן פתרון מהיר, חיסכון כלכלי וניהול כוח אדם בצורה יעילה ומיטבית ושיפור השירות לעובדים.

מגוון החיישנים שמציעה פלאפון: 

מוצר מוצר יצרן
Carbon Monoxide (CO) Gas Sensor חיישן גז פחמן חד חמצני Monnit
Infrared Motion Sensor חיישן תנועה אינפרא אדום Monnit
Light Detection Sensor חיישן תאורה Monnit
Humidity Sensor חיישן לחות Monnit
Open-Closed Sensors חיישן פתיחה / סגירה Monnit
Temperature Sensor חיישן טמפרטורה Monnit
Water Detection Sensor חיישן איתור מים Monnit

מחירי חבילות תקשורת

נפח מחיר תכולה יישום
1MB 1 ₪ 1 מגה בארץ + 1 מגה בחו"ל מערכות שמבצעות מדידה תקופתית
5MB 1.90 ₪ 5 מגה בארץ + 5 מגה בחו"ל מערכות שמבצעות מדידה חוזרת מדי יום
10MB 2.90 ₪ 10 מגה בארץ + 10 מגה בחו"ל מערכות שמבצעות מס' מדידות ביום
25MB 4.90 ₪ 25 מגה בארץ + 25 מגה בחו"ל מערכות שמבצעות מדידות חוזרות בתדירות גבוהה

* כל חריגה מעל מכסת הגלישה בכל החבילות תחויב לפי העלות של 1 ₪ למגה.

** הודעות סמס בארץ מתומחרות ב-5 אג' להודעה ובחו"ל 20 אג' להודעה.

*** עלות סים חד פעמית – 9.90 ₪.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון: "מספר המנויים בפלאפון גדל בהתמדה"

מאז מהפכת הסלולר, שלוש חברות הסלולר הגדולות – סלקום, פרטנר ופלאפון – נאלצו למצוא מנופי רווח חדשים בשל הירידה מההכנסות מהמנויים.

הנחות העבודה של פלאפון שסלקום ופרטנר עסוקות שתיהן בפיתוח שירותי הטלוויזיה שלהן, ואילו היא יכולה למקד מאמצים בצמיחה אך ורק במנויי הסלולר.

לפי הנתונים, בכל שנה מצטרפים 250,000 לקוחות חדשים אל חברות הסלולר השונות, והם אינם מתחלקים בצורה שווה.

פלאפון פתחה בשנים האחרונות שורה ארוכה של תת מותגים (למשל מותג משותף עם קרביץ, עם באג וכו'), ומרחיבה בהתמדה את נקודות המכירה שלה. "בחודשים שטבלת הלקוחות מראה 0 ניודים – אנחנו צומחים ב-10,000 לקוחות", אמר היום רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, "עלינו מ-50 ל-500 נקודות מכירה. זו רשת ההפצה הגדולה בשוק בישראל".

ברבעון השלישי של 2017 עמד מספר המנויים בפלאפון על 2.475 מיליון.

המהלכים האחרונים נועדו לשרת את אסטרטגיית הגדלת מספר המנויים.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות