פתחת עסק - עכשיו מה? - פואנטה
צעדים ראשונים בפתיחת עסק

פתחת עסק – עכשיו מה?

הרגע שבו מסיימים לפתוח את העסק ומתחילים לעבוד הוא רק השלב הראשון בתהליך ארוך של בנייה. החל מהדברים שמהם כדאי להיזהר, דרך בחירת מהלכי שיווק ופרסום ועד התייעצות עם אנשי מקצוע: הנה כל מה שאתה צריך לדעת

תוכן מקודם

עצמאיים ובעלי עסקים בישראל נהנים מגמישות ויכולים להחליט כמה שעות הם עובדים ביום, מה יהיו תנאי המשרה שלהם ולעיתים אפילו גם כמה כסף לקחת הביתה בסוף החודש.

מצד שני, עסק מביא איתו הרבה סיכונים ודורש התנהלות בירוקרטית מול מוסדות המדינה. בנוסף, הבעיות האמיתיות מתחילות אחרי שסוף סוף מגשימים את החלום ופותחים עסק חדש.

רוב בעלי העסקים לא יודעים מה הם רוצים ולאן ברצונם להגיע. הפתרון הוא להגדיר יעדים ברורים ולגזור מתוכם את סדרת הצעדים המעשיים שיש לבצע על מנת להגיע אליהם. בנוסף, יש להכיר את החוקים של התחום שבו פועלים ולא לפחד לצאת מחוץ לאזור הנוחות. רק כך אפשר להפוך פנטזיה רחוקה לעסק פעיל ולהתחרות בשחקנים הגדולים.

לגזור ולשמור: טיפים וכללי זהירות

קודם כל, חשוב לבנות את העסק בצורה נכונה והדרגתית.


אין סיבה לקפוץ ישר למים העמוקים וכדאי לערוך פיילוט קצר מול לקוחות פוטנציאליים. במסגרת תקופת ההתנסות ניתן לבצע התאמות ושינויים, לייעל את העבודה השוטפת ולבדוק האם יש צורך בגיוס עובדים.

עסק קטן יכול להתפתח לעסק בינוני ולאחר מכן לעסק גדול רק אם היסודות שלו יציבים והתשתית שלו בנויה היטב.

שנית, רצוי להיזהר מהרפתקאות מיותרות.

החודשים הראשונים להפעלת העסק הם לא הזמן לקחת הלוואות גבוהות או לסכן את מה שכבר קיים. אפשר כמובן להיעזר במקורות מימון חיצוניים על מנת להקים את העסק ולשווק אותו, אך צריך לעשות את זה באופן הגיוני והדרגתי.

מומלץ להיעזר בתכנית עסקית מסודרת ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות.

אם אין לכם סבלנות ללמוד בעצמכם את הנושא והתחום, תוכלו לבקש ייעוץ ממישהו שכן עשה תואר שני במנהל עסקים ויכול לשתף אתכם במסקנותיו.


זכרו ש”אורח לרגע רואה כל פגע” ולכן רק יועץ אובייקטיבי מסוגל להפנות את תשומת הלב שלכם לבעיות שקיימות בעסק ועלולות להחמיר בעתיד.

מי יודע על העסק שלכם?

פרואקטיביות היא מושג יסוד בניהול ובניית עסקים. זה בא לידי ביטוי בהגעה לשווקים חדשים, הנעה של לקוחות לפעולה ויצירת ביקושים. בעלי עסקים צריכים כל הזמן לחפש שווקים חדשים שבהם הם יכולים להתפתח, כי זה גם מה שיקבע באיזה טריטוריה כדאי להם לפרסם ולשווק את עצמם.

אין סיבה שבעל עסק קטן יפרסם באמצעי התקשורת הגדולים ויש היום כלים חדשים לשיווק בהתאמה אישית.

ניתן לשלב בין שיווק דיגיטלי ומסורתי, להגדיל את תקציב הפרסום רק על בסיס הכנסות ולקבוע יעדים חדשים ברמת הרבעון, החודש והשבוע.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0
נגישות