חוק הספאם: אושר סופית האיסור על חברות לשלוח דואר שיווקי ללקוחות שהתנתקו - פואנטה
צילום: אתר Pixabay.com

חוק הספאם: אושר סופית האיסור על חברות לשלוח דואר שיווקי ללקוחות שהתנתקו

אם התנתקתם מחברה והיא תשלח לכם דואר שיווקי – תוכלו לתבוע אותה

עוד פרצה נסגרה בחוק הספאם.

אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שלפיה הודעה של צרכן על סיום התקשרות תיחשב גם כסירוב לקבל פרסומות.

​לפי ההצעה, מרגע סיום ההתקשרות – לחברות המסחריות אסור יהיה לשלוח פרסומות ללקוח שהפך לקוח לשעבר. 

מה קובע החוק המקורי? החוק המקורי (חוק התקשורת בזק ושידורים התשמ”ב–1982) אוסר על מפרסם לשלוח פרסומת לנמען, אלא אם כן הנמען אישר באופן פוזיטיבי כי הוא מעוניין לקבל מהמפרסם פרסומת. החוק מאפשר שליחת פרסומת ללא אישור מפורש, כאשר הנמען מסר למפרסם את פרטיו במהלך רכישה של מוצר או שירות והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו. עוד קובע החוק, כי הנמען רשאי, בכל עת, להודיע למפרסם על סירובו לקבל דברי פרסומת, או לחזור בו מהסכמתו לקבל דברי פרסומת, באמצעות שליחת הודעת סירוב למפרסם.

מה קובע החוק לאחר ההרחבה? 

החוק קובע שאם לקוח הודיע על התנתקות – הודעתו תיחשב גם בקשה להפסיק לקבל פרסומת. 

האם זה לא מובן מאליו? 

מסתבר שלא.

במהלך הדיונים הייתה כמובן התנגדות מצד הגורמים המסחריים השונים.

נציגת איגוד לשכות המסחר, עו”ד שרון כץ, אמרה כי באיגוד לא מבינים מדוע צריך לקשור את ההתנתקות מהשירות להתנתקות מפרסומות: “ההצעה תגרום לעסקים לאבד בנק לקוחות פוטנציאלי קיים, בעוד שללקוחות יש אפשרות להתנתק מפרסומות בכל רגע נתון”, אמרה.

היא הציעה כי הניתוק מפרסומות יעשה בהודעה סירוב נפרדת, לאחר הניתוק מהשירות.

הצעתה, כמובן, נדחתה.

את הרחבת חוק הספאם יזמו חברי הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי). לדברי ח”כ מקלב, יש חברות שחושבות שמישהו שכבר לא לקוח שלהן עדיין נשאר במועדון הלקוחות שלהן ואפשר לשלוח לו פרסומות: “מעבר למטרד, אחר כך גם מתברר לך שהתחייבת לדברים מבלי שהיית מודע אליהם. יש כאן אמירה ברורה שאם אני מפסיק את השירות אני רוצה להפסיק את ההתקשרות.”

34 תמכו ללא מתנגדים.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה: 

תגובות: 0
נגישות