אייפון X פחות מבוקש מהמצופה? דיווח על צמצום הייצור על-ידי אפל

אייפון X פחות מבוקש מהמצופה? דיווח על צמצום הייצור על-ידי אפל

האם תג המחיר שאפל הציבה לאייפון X מנותק מהמציאות? 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אייפון X של אפל, שמציין עשור להמצאת האייפון ונחשב למכשיר הדגל של החברה גם מבחינת טכנולוגיה וגם מבחינת מחיר, לא עומד כנראה בציפיות של אפל.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי החברה צמצמה במחצית את ההזמנות לרכיבי המכשיר, וזה לא הדיווח היחיד.

אתר NIKKEI ASIAN REVIEW, המסקר את תחום הכלכלה והטכנולוגיה באסיה, דיווח עוד לפני כן כי אפל הודיעה לספקים שלה שהיא חותכת את מספר היחידות של אייפון X לרבעון הראשון של השנה במחצית, מ-40 מיליון ל-20 מיליון.

זאת, בשל מכירות נמוכות מהמצופה בתקופת החגים.

כזכור, מחירו של אייפון X מתחיל בארה"ב בכ-1,000 דולר – לפני מסים. המסים מייקרים את המכשיר, כמובן, וכך גם בחירה בנפח אחסון גדול יותר של 256 ג'יגה.

המכשיר מצויד במסך OLED אשר מיוצר עבור אפל על-ידי סמסונג. אפל שילבה בו טכנולוגיית זיהוי פנים וביטלה את כפתור הבית, ויש לו מסך 5.8 אינץ'.

נראה שהצרכנים סבורים שהסכום שדורשת אפל עבור המכשיר גבוה מדי ביחס לתמורה שהם מקבלים וביחס לתכונות שהוא מציע.

בנוסף, רק זמן קצר קודם לכן אפל השיקה את אייפון 8 ו-8 פלוס. הסמיכות בין ההשקות עוררה תהיות לגבי האסטרטגיה של אפל, וכנראה בצדק.

כעת, יש בשוק גם השערות שאפל תפסיק לחלוטין לייצר את אייפון X ברגע שתתחיל לשווק את דור ההמשך שלו בהמשך השנה.  

באפל לא הגיבו, אך בהמשך השבוע צריכה החברה להציג את הדוחות הכספיים הרלבנטיים להשקת אייפון X, ואפשר יהיה להעריך מה צופן העתיד.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות