Fitbit Ionic: שעון ספורט למגוון אימונים. האם הוא שווה 1,200 שקל?

Fitbit Ionic: שעון ספורט למגוון אימונים. האם הוא שווה 1,200 שקל?

עם עיצוב לא שגרתי, חיווי על איכות השינה ועל כמות הצעדים וצפי לחיבור לאפליקציית המוזיקה deezer – השעון של פיטביט מציע תחרות לשעונים הקיימים. מה החיסרון? 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

מעטים האנשים שעדיין עונדים סתם שעון רגיל, ובמקביל, הולכים ומתרבים אלה העונדים שעון חכם או שעון ספורט – או שעון ספורט חכם.

שתי הקטגוריות האלה – שעון ספורט ושעון חכם, קצת מתערבבות. בשוק אפשר למצוא את Gear Sport של סמסונג ואת אפל וואץ' – שמגיעים מהעולמות של שעונים חכמים, לצד שעונים כמו ה-fenix 5 של גרמין, המשלב יכולות חכמות.

לאחרונה השיקה fitbit את דגם Ionic – שעון ספורט שרוצה להיות גם שעון חכם.

עיצוב

למרות המסך המלבני, יש משהו הייטקי ויפה ב-ionic. מדובר בשעון המשלב מתכת ופלסטיק עם רצועות מתפרקות, אשר ניתן להחליף מתוך המגוון הקיים של fitbit.

מסך

ה-ionic מגיע עם מסך מגע צבעוני אשר קצת יותר קטן מ-1.5 אינץ'. ב-fitbit מספרים שהם בחרו בעיצוב המלבני, כי זה נוח יותר לאימוני ספורט ולתצוגה רחבה הדורשת להצגה של הסברים עבור פעילויות.

בכל אופן, המסך מרגיש מעט קטן, ייתכן שבגלל המסגרת העבה. גם הרזולוציה יחסית נמוכה, אבל זה לא משהו שמפריע לתפקוד ולשימוש היומיומי.

ספורט

Fitbit Ionic אמנם מיועד לאימוני ריצה, אופניים, שחייה (עמיד עד לעומק של 50 מטר), הליכונים ומשקולות, אבל הוא גם מעודד תזוזה במשך שעות היום, כאשר נמצאים במשרד.

כל 50 דקות, השעון מדווח שצריך להשלים 250 צעדים בשעה.

אם מספר הצעדים הזה בוצע, לא יופיע הדיווח. את הנתונים האישיים אפשר למצוא בתוך אפליקציית Today.

האם דגם ionic של Fitbit מצליח להחליף שעון ספורט?

כדי לבדוק את רמת אמינות חיישני הדופק שלו וה-GPS, עשיתי השוואה בנתונים האלו ל-Fenix 5 המצוין של גרמין. fitbit הפתיעה לטובה, שני השעונים סיפקו תוצאות כמעט זהות במהלך ריצות.

לפחות בהשוואה מול גרמין, ה-ionic לא פיספס בהצגת הדופק בריצה או במנוחה. חשוב לציין שמדובר בהשוואה מול מדידת דופק בשעון יד ולא בהשוואה למדידת דופק עם רצועת חזה (זו נחשבת לאמינה יותר).

כל הנתונים על פעילויות הספורט מופיעות באפליקציה בסמארטפון, fitbit מציעה ניתוחים מעניינים, למשל, רמת הכושר האירובית – VO2Max. מדובר במדידה של חמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות גופנית והוא מיוצג על ידי מספר דו-ספרתי.

התוצאה נקבעת לפי רמת הכושר וכן לפי הגיל והמגדר.

ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך הכושר, הסיבולת הארובית של הלב וכלי הדם טובים יותר.

בסופו של דבר, כל החישובים האלו אמרו לי אם רמת הכושר שלי גבוהה, ממוצעת או לא טובה ביחס לגיל שלי ולשאר האוכלוסייה, איך אני יכול לשפר אותה בזכות אימונים נוספים (ואיזה סוג אימונים) וכמה משקל אני צריך להוריד כדי להגיע לתוצאות יותר טובות.

שינה

fitbit רוצה שתלכו עם השעון שלה כל היום וגם תלכו לישון איתו. ניטור השינה מתבצע באופן אוטומטי ולא צריך לבצע שום פעולה לפני הכניסה למיטה.

מבחינת זיהוי שינה, רוב הזמן השעון זיהה את הכניסה שלי לשינה ואת הזמן שקמתי בצורה טובה, אבל היו לו פספוסים – ייתכן משום שכאב לתינוק אני מתעורר פעמים רבות בלילה.

ב-fitbit מציינים שצריך 3 שעות שינה כדי לבצע את המעקב. בכל מקרה, אפשר לתקן אותם באופן ידני.

בכל אופן, האפליקציה בסמארטפון מציגה את כל המידע בבוקר: שעות שינה, החלוקה לשינה עמוקה, קלה ועוד מידע שהיא אוספת במשך הזמן בהשוואה למשתמשים אחרים.

למשל, כמות שעות השינה ביחס למשתמשים אחרים או השעה בה קמים באמצע השבוע ובסופשבוע.

ממשק

fitbit פיתחה מערכת הפעלה עבור ה-ionic הנקראת fitbit OS. זאת כוללת ממשק פשוט, המורכב מאייקונים ברורים, המאפשרים להגיע לאפשרויות השונות במהירות. ניתן לקבל מידע בתצוגת השעון הקבוע על הדופק, מספר הצעדים, הקלוריות שנשרפו או מספר הקומות אותן עליתי באותו יום. ניתן גם לקבל מידע מקיף יותר על אותו יום, לראות מה מזג האוויר ולקבוע שעון מעורר.

נכון לעכשיו, הבעיה בממשק היא שאין התאמה לעברית – אך העברית תגיע בחודשים הקרובים. הדבר אמנם לא פוגע בפעילויות הקשורות לכושר, אבל הוא כן מפריע ביכולות החכמות. חיווי על שיחות, הודעות וואטס אפ, מיילים ופגישות יופיעו בג'יבריש. כדאי לדעת, שגם אם ההודעה מגיעה באנגלית ואפשר לקרוא אותה, אין שום דרך להגיב אליה ישירות ממשק השעון.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

לעתים יש גם ניתוק של החיבור לסמארטפון. פעמים רבות ההתראות הפסיקו להגיע והבעיה נפתרה רק כאשר מכבים ומדליקים את השעון. הניסיון התבצע על שני סמארטפוני אנדרואיד שונים.

אפליקציות

לאחרונה fitbit הוסיפה חנות אפליקציות עבור ה-ionic. הגישה לחנות היא דרך האפליקציה בסמארטפון. המבחר כרגע דל, אבל ניתן למצוא אפליקציית שליטה לנורות חכמות מסוג Hue מבית פיליפס, אפליקציית תזכורות לקחת תרופות ועדכוני חדשות של ניו יורק טיימס ופליפבורד.

בשבועות הקרובים שירות המוזיקה Deezer יציע להוריד פלייליסטים לשעון והאזנה ללא חיבור לסמארטפון.

כרגע האזנה למוזיקה אפשרית רק בהורדת שירים לזיכרון הפנימי (2.5 ג'יגה) הקיים במכשיר דרך המחשב. הכוונה לשירים שהמשתמש כבר אחסן במחשב שלו, ללא קשר ל-Deezer.

עוד אפליקציות צד שלישי הקיימות בשעון הן של רשת סטארבקס ושל Strava (רשת חברתית לפעילויות ספורט).

שבב ה-NFC הקיים כאן מאפשר לשלם ברשתות מסוימות בארה"ב.

סוללה

הסוללה החזיקה 4 ימים, כולל חיבור לסמארטפון, תצוגה קבועה ושימוש של כשעה לריצה עם GPS פעיל ומדידת דופק.

מדובר בביצועים טובים מאוד עבור שעון חכם, שגם מציג התראות על הודעות מהסמארטפון.

בדומה לשעונים חכמים אחרים, גם כאן fitbit משתמשת בכבל עם חיבור ייחודי משלה. מה שאומר, שצריך לזכור לקחת את הכבל כאשר נוסעים לטיול.

בשורה התחתונה

ה-ionic הוא שעון ספורט מוצלח, אשר יכול לספק את הדרישות של חובבי ריצה ופעילויות ספורט אחרות. מדובר בשעון שאפילו מתחרה בדגמים של גרמין, פולאר וסונטו, אשר ביססו את עצמם בקטגוריה הזו, כך שכדאי גם להציץ בפתרון הזה, לפני שהולכים לקנות שעון ריצה.

בעוד ש-fitbit מציעה יכולות העוטפות את המשתמש בכל שעות היום והלילה, חלק מהיכולות החכמות לא רלוונטיות בישראל, בגלל היעדר עברית (בעיה שתיפתר בקרוב) וגם אם הן יעבדו, הן עדיין פחות טובות מאלו שמציע שעון חכם מבוסס אנדרואיד Wear, סמסונג Gear או אפל וואץ'.

אז למי המוצר הזה כן מתאים? לחובבי ספורט ובריאות, שרוצים קצת יכולות חכמות ואוהבים מוצרי fitbit.

מחיר

1,200 שקל ברשת באג.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן

קראו עוד כתבות בבלוג The Gadgets Reviews:


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות