מנהרות הכרמל: אושרה ייצוגית נוספת בגין גבייה שלא כדין

מנהרות הכרמל: אושרה ייצוגית נוספת בגין גבייה שלא כדין

לפי התביעה, כרמלטון עדכנה תעריפים וחייבה את הנהגים לפי התעריפים החדשים שלא כחוק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זו כנראה לא התקופה הכי טובה בתולדות חברת כרמלטון, בעלת הזיכיון למנהרות הכרמל. 

תביעה ייצוגית נוספת נגדה אושרה השבוע (ת"צ 33951-04-17), שוב בעקבות גבייה שלא כדין.

הפעם עילת התביעה היא שהחברה חייבה את הנהגים על תעריף גבוה יותר מזה שפורסם ברשומות.

למה הכוונה? מדי פעם מעדכנת כרמלטון את מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל, ואת התעריפים החדשים היא צריכה לפרסם ברשומות וכן במנהרות עצמן באמצעות שילוט.

אלא שמגיש התביעה, אשר נסע במנהרות, גילה שהוא חויב לפי התעריף החדש והיקר יותר לפני שהמחיר התעדכן ברשומות. 

התובע הייצוגי מעריך את הנזק המצטבר שנגרם בכ-3.6 מיליון שקל, כאשר הנזק הכספי שנגרם לו בגין חיוב גבוה מהמותר עמד על כ-30 שקל.

את התובע מייצגים עו"ד תומר אפלדורף ועו"ד רונן קצף.

מה טענה כרמלטון להגנתה?

חברת כרמלטון עשתה מאמץ גדול כדי שהבקשה לייצוגית לא תאושר, אך העלתה חרס בידה. הנה הטענות שהעלתה:

1. חברת כרמלטון טענה להגנתה כי אין לה שליטה על מועד הפרסום ברשומות, וכי לעתים הוא מתבצע זמן רב מדי לאחר מועד פרסום התעריפים החדשים, אולם השופט מנחם רניאל לא השתכנע מהנימוק. לדבריו, אין להטיל אגרה על אזרח – אלא בחוק. לכן, תחילת תוקפו של שינוי האגרה הוא מיום פרסומו ברשומות, ולכן כספים שגבתה לפני מועד הפרסום היא גבייה ביתר.

2. כרמלטון ניסתה עוד לטעון שבכלל אין סמכות עניינית לבית המשפט לדון בנושא, משום שהתובע לא פנה לפני כן לוועדת ערר. על כך כתב השופט כי גם כאשר פתוחה הדרך לערר, לא סגורה בפניו הדרך לבית המשפט.

3. כרמלטון טענה שהיא פרסמה את התעריפים החדשים בעיתונות ובמנהרות הכרמל עצמן, והביאה צילומים כדי להוכיח זאת.

על כך אמר השופט כי המודעות בעיתונים אובדות בין שלל מודעות משפטיות אחרות, כך שאין הוא רואה בזה ראיה מספקת שהשינוי הובא לידיעת הציבור. 

לגבי הטענה כי קיים שילוט במנהרות עצמן, קבע השופט כי נהג שנמצא בנסיעה מהירה יתקשה להבחין בכיתוב, ובנוסף ציין שממילא הכיתוב רק מצביע על מחירי הנסיעה – מבלי לציין שהתעריף עלה.

בשורה התחתונה, כאמור, הבקשה לייצוגית אושרה, והשופט פסק כי כרמלטון תשלם לתובע הוצאות בקשה בסך 17,550 שקל.

כעת יש להמתין ולראות כיצד תסתיים התביעה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות