חוק המרכולים: ראשי הרשויות המקומיות רוצים מרכולים פתוחים. חיים ביבס הוצא מהדיון כי דרש להביע עמדה

חוק המרכולים: ראשי הרשויות המקומיות רוצים מרכולים פתוחים. חיים ביבס הוצא מהדיון כי דרש להביע עמדה

ראשי הרשויות המקומיות מבטיחים מאבק משפטי שיגיע לבג"צ אם יכפו עליהן לאסור פתיחת מרכולים בשבת באופן גורף, ללא התחשבות בהרכב התושבים

צילום: אלעד גוטמן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הצעת חוק המרכולים מעוררת זעם רב בקרב ראשי הרשויות המקומיות. חלק מהרשויות, כמו גבעתיים וראשון לציון, הספיקו לחוקק חוקי עזר שיאפשרו להן להתיר פתיחת מרכולים. 

הסיבה להתנגדות היא הפגיעה הקשה בחופש של הרשויות המקומיות לנהל את ענייניהן בהתאם להרכב האוכלוסייה ברשות.

למעשה, מדובר במחלוקת חריגה בין יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, שהוא גם ראש עיריית מודיעין, לבין ממשלת הליכוד, למרות שהוא עצמו איש ליכוד ואף היה ראש המטה של ראש הממשלה נתניהו בבחירות. 

במהלך הדיון בוועדת הפנים חיים ביבס דרש להביע עמדה והוצא מהדיון.

"מדובר בחוק שאי אפשר לקיים אותו בכלל, לא נקבל את רוע הגזירה, ונפנה לערכאות המשפטיות עד שנביא לביטולו. מקדמים את חוק המרכולים משיקולי בחירות סקטוריאליות, על חשבונם של האזרחים. לא נאפשר את הפגיעה במרקם היחסים העירוני", הכריז ביבס.

"זה תאטרון אבסורד. בואו נעצור רגע, ננשום ונמצא פתרון מאחד ולא מפלג", אמר ביבס בראיון לגלי צה"ל. "הליכוד מפלגה ליברלית. אני מקבל הרבה מאוד טלפונים שמסכימים אתי וחושבים שצריך לעצור את העסק מבעוד מועד, לפני שנידרדר לגמרי". 

הודעת השלטון המקומי פורסמה בעיצומן של ההצבעות על ההסתייגויות לחוק המרכולים שהתקיימו הבוקר בוועדת הפנים. נציגי השלטון המקומי הביעו את התנגדותם הנחרצת לחוק וטענו כי מדובר בקרקס שכל מטרתו היא צבירת הון פוליטי: "במהלך שמהווה התערבות בוטה והפרת האיזון ביחסים שבין השלטון המרכזי למקומי, מקדם משרד הפנים באופן עיקש חוק פופוליסטי שמשתמש בצורה צינית בשבת ובאוטונומיה של השלטון המקומי, והופך אותם לכלי משחק פוליטיים".

עוד נכתב בהודעה כי "הרשויות המקומיות אינן נגד השבת, כי אם בעד שההחלטה תישאר בידי היישוב והקהילה, בהתאם לצביון המקומי. נבחרי הרשויות המקומית מכירים ומייצגים את הצרכים העירוניים בצורה הטובה ביותר ורק בידיהם צריכה להיות ההחלטה".

בקרב הרשויות המקומיות יש תמימות דעים – וזה אינן מצב שגרתי. כ-58 ראשי רשויות מרכזיות, כמו גם עשרות חברי מועצה ונבחרי ציבור, שלחו מכתב התנגדות לרה"מ ושר הפנים.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות