בקרוב בסופר-פארם - פחות דיילות יופי. הרשת: "הדיילות לא יפוטרו"

בקרוב בסופר-פארם – פחות דיילות יופי. הרשת: "הדיילות לא יפוטרו"

בסופר-פארם מכחישים פרסומים בתקשורת שלפיהם יפוטרו יותר מ-1,000 דיילות יופי

צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין מי שנכנס לסניף של סופר-פארם ולא נתקל בדיילות היופי.

למעשה, דיילות היופי הפכו כבר מזמן לאחד מסמלי הרשת, ואפילו זכו לחיקוי משעשע במיוחד באחת העונות הקודמות של ארץ נהדרת.

בקרוב נראה קצת פחות דיילות יופי בסניפי הרשת, אך ברשת מדגישים שלא מדובר בפיטורים המוניים של 1,300 עובדות – כפי שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות, אלא בביטול 300 עמדות.

דיילות היופי אינן מועסקות על-ידי סופר-פארם, אלא על-ידי הספקים הגדולים של מותגי הקוסמטיקה, אך ההחלטה לבטל חלק מהתפקידים היא ככל הנראה החלטה משותפת של הרשת ושל הספקים.

אז כיצד עולה ההחלטה לצמצם עמדות ותפקידים בקנה אחד עם ההבטחה שלא לפטר? הרעיון הוא לשלב את אותן עובדות בתפקידים אחרים, אך כמובן, לא מדובר בהכרח בתפקידים שהן מורגלות או רוצות לעשות, לכן הדבר יצטרך לעמוד למבחן המציאות.

בכל אופן, שכרן של דיילות היופי מבוסס על עמלות, ויש להניח שהשינוי יבוא לידי ביטוי בביטול תפקידי הדיילות לגבי מותגים ומוצרים ברמת מחיר נמוכה, בעוד שאת המוצרים היקרים עדיין יקדמו דיילות.

בסופר-פארם אמרו היום שהם רוצים להתאים את הרשת לעולם החדש, כאשר המושג "עולם חדש" מתייחס לכמה וכמה היבטים:

ראשית, רשת סופר-פארם צפויה להתמודד עם תחרות קשה מצד ניו-פארם, שנרכשה על-ידי שופרסל (כל הפרטים – בכתבה שפורסמה כאן).

שנית, צפויה לקום רשת פארם נוספת, כתוצאה מתנאי המיזוג שהציבה הממונה על ההגבלים העסקיים.

שלישית, הצרכניות הישראליות קונות הרבה יותר מוצרי טיפוח וקוסמטיקה ברשת, במקרים רבים מאתרים זולים בחו"ל.

רביעית, הצרכניות יודעות היום הרבה יותר מפעם, לאור המידע הרב שהן מקבלות באינטרנט. לכן, הצורך שלהן בסיוע בסניפים פחת מעט. 

לאור כל אלה, סופר-פארם נערכת לשנה מאתגרת, ולאחר שהשיקה לפני מספר חודשים אתר סחר, היא צפויה גם לרענן את הנראות של סניפיה. 

אז מה יעלה בגורלן של אותן 300 דיילות יופי שאמנם אינן מועסקות על-ידי סופר-פארם ישירות, אך בסופו של דבר עובדות שם כבר שנים רבות? כך נמסר מרשת סופר-פארם: "לרשת אין כוונה לצמצם את מספר העובדים. כיום מעסיקים ספקי הקוסמטיקה כ 3000 דיילות ודיילים בסניפי הרשת. כתוצאה משינויים בהרגלי הצריכה וצמצום במספר המותגים העממיים שנמכרים ברשת, יופחת מספר הדיילים בכ- 300, אבל לכולם, ללא יוצא מהכלל, תוצע עבודה חלופית ברשת במגוון תפקידים. סופר-פארם ממשיכה לצמוח ומגייסת כל העת עובדים חדשים".

 קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות