מחסור במלאי של אייפון X. וגם - העמימות של iDigital

מחסור במלאי של אייפון X. וגם – העמימות של iDigital

באתר של פרטנר, הוט מובייל ומחסני חשמל מודיעים בשקיפות שיש מחסור במלאי. באיי-דיגיטל תצטרכו לטרוח הרבה כדי לברר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם תכננתם לרכוש אייפון X, תצטרכו לחכות…

כמו בארה"ב גם בישראל נוצר מהר מאוד מחסור במלאי המכשירים, בין היתר משום שאפל מאוד נהנית לשחק את ה-Hard to Get.

כך למשל, את פני הגולשים באתרים של פרטנר, הוט מובייל ומחסני חשמל מקבלת הודעה שאזל המלאי, ובאיי דיגיטל לא מוכנים להתחייב על מועד האספקה.

כזכור, וכפי שפרסמתי כאן סמוך להשקת אייפון X בסוף נובמבר, הוט מובייל ומחסני חשמל הציעו שתיהן את המחיר הנמוך ביותר לאייפון X (להשוואת מחירי אייפון X – לחצו כאן).

בענף יש מי שמותח ביקורת על כך ששתי החברות נקבו מחירים נמוכים מתוך מטרה ליצור בהלת קניות, בידיעה שהמלאי מוגבל מאוד.

אלא שלא משנה באיזה מחיר מדובר, קשה כעת להשיג את המכשיר בארץ.

לפי האתר של אייבורי אין מלאי בכל הארץ (למעט אילת, שלא ברור לחלוטין מה קורה בסניפים שם).

כאמור גם באתר פרטנר אזל המלאי, ולא רק המלאי של אייפון X בנפח 256 ובנפח 64 ג'יגה, אלא גם של דגמי אייפון 8 פלוס בנפחים הללו. נכון לעכשיו, בפרטנר הדגמים היחידים הזמינים מבין האייפונים החדשים שהושקו הם דגמי אייפון 8 בשני הנפחים.

 איי דיגיטל – שירות לקוחות בגרסת שנות ה-90

באיי דיגיטל המצב פחות שקוף ללקוחות, ובאתר לא מצוין מה מצב המלאי.

רק לאחר שתתקדמו עם תהליך ההזמנה באתר איידיגיטל ותקראו את האותיות הקטנות לגבי זמני האספקה, תבינו שייתכן שתצטרכו להמתין עד מועד לא ידוע, בשל "מחסור עולמי".

כך כתוב באתר iDigital:

 מני אספקה:

  • ההזמנה תסופק תוך 7  ימי עסקים
  • זמני האספקה של מוצרים חדשים בתקופת השקה עשויים להתעכב בהתאם להגעת המוצר מחו״ל, עקב מחסור עולמי.
    שימו לב,
    עקב מחסור עולמי במחשבי MACBOOK PRO החדשים וב-iPhone X, זמני האספקה עשויים להתארך ולחרוג מזמני האספקה שצוינו. אנו מבטיחים לעשות כל מאמץ מצידנו לספק את המוצר מיד עם הגעתו מחו״ל.

ליתר ביטחון, מן הסתם תעדיפו להתקשר למוקד שירות הלקוחות.

כך לפחות אני עשיתי, אלא שמדיניות העמימות המכוונת נמשכת גם שם. התשובה שקיבלתי במוקד הטלפוני של iDigital היא: "אין לי רשימה של המלאי, צריך להגיע לחנות ולברר שם".

כשביקשתי לקבל מספר טלפון של אחד הסניפים, התשובה הייתה: "אין לנו טלפונים בחנויות".

חנות שמוכרת סמארטפונים ואין לה טלפון. הגיוני בסך הכול.

נראה שבחברה שמתיימרת לייצג את מותג טכנולוגי וחדשני רואים בלקוחות צרכנים טיפשים שצריך לפתות להגיע לחנות, ומנסים למכור להם את זה בנימוק שהוא עלבון לאינטליגנציה כמו "אין לנו יכולת לדעת מה המלאי בסניפים ואין לנו בכלל טלפון בחנות".

מעניין אם באפל מודעים להתנהלות הזאת. כך או כך, יש להניח שבאיי דיגיטל מפסידים לא מעט לקוחות שמחפשים יותר שקיפות וכמובן אין להם שום עניין להטריח את עצמם עד לחנות זו אחרת רק כדי לברר פרט שאפשר מן הסתם לברר במרחק הקלקה מהסלון.

מחברת איי דיגיטל טרם נמסרה תגובה.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות