מה עושים ביום שאחרי הפיטורים?

מה עושים ביום שאחרי הפיטורים?

פיטורים מהעבודה עלולים לייצר משבר שפוגע בתחושת הביטחון ובאיכות החיים. את היום שאחרי כדאי להקדיש להיבט הרגשי, הכספי והתעסוקתי ובעיקר להמשיך לחשוב חיובי

מה עושים ביום שאחרי הפיטורים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תוכן מקודם

העבודה היא חיינו והמקום שבו אנו מבלים שליש מהיום. מקום עבודה אמור להעניק לנו תחושת ביטחון, שייכות ומעמד ולעיתים הוא גם משולב בחיי החברה והפנאי.

כתוצאה מכך, פיטורים מהעבודה מייצגים רגע של משבר אישי.

הדרך הנכונה להתמודד עם היום שאחרי הפיטורים היא קודם כל לקחת נשימה עמוקה ולהבין שזה לא אישי. אין טעם לחשוב על השיקולים של המעסיק או לבזבז אנרגיה על כעסים, אלא רק להסתכל קדימה. בנוסף, כדאי להבין שהתהליך עצמו מורכב משלושה היבטים שונים ולהתייחס אליהם בצורה מאוזנת.

ההיבט הרגשי: הפכו את הכעס למוטיבציה

ביום שאחרי הפיטורים תצטרכו לקום בבוקר ולהפוך כל כעס שיש בכם לשיטת פעולה. השיגו מכתב פיטורים שישמש אתכם לאחר מכן בהגשת תביעה לביטוח לאומי והתייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות.

אם אתם מרגישים צורך, תוכלו גם לערב פסיכולוג או לקחת כמה ימי מנוחה. השתמשו בדמי עבודה כדי להרגיש ביטחון כלכלי שישפיע גם על הרגש ואל תתביישו לפנות ישירות למעסיק בשביל לדרוש המלצות, חוות דעת, הבהרות וכן הלאה.

ההיבט הכספי: עשו סדר בחשבונות הבנק

טפלו בכספי הפיצויים שלכם בימים הראשונים שאחרי הפיטורים ואל תחכו. זכרו שהמעביד מחויב לצייד אתכם בטופס 161 ובמכתב שחרור, התייצבו בלשכת התעסוקה ובדקו כמה כסף מגיע לכם.

במקביל, בררו על ביטוח לאומי ודמי אבטלה והכניסו את הנתונים לתוך תחשיב מסודר מול הוצאות צפויות. אל תדחו את הסידורים הבירוקרטיים ונצלו קשרים במקום העבודה כדי לזרז תהליכים.

עשו סדר בחשבונות הבנק ובדקו כמה כסף אתם מוציאים מדי חודש לעומת ההכנסות החדשות. משך הזמן שבו תקבלו דמי אבטלה משתנה לפי הגיל והמצב המשפחתי, אך מי שפוטר אמור לקבל אותם באופן מיידי בעוד מי שהתפטר יקבל דמי אבטלה רק אחרי 90 יום.

מהבחינה הזו יש אפילו יתרון בכך שאתם מפוטרים, לכן גם הפעם הכל תלוי בפרספקטיבה שבה תבחרו לבחון את המצב.

ההיבט התעסוקתי: התחילו דרך חדשה

עם כל דלת שנסגרת נפתחת דלת חדשה, אז זה בדיוק הזמן שלכם לשנס מותניים ולחזור לשוק העבודה. ההיבט התעסוקתי אמנם עשוי להיראות מטריד בשבועות הראשונים שאחרי הפיטורים, אך לא מדובר בגזירה משמיים. אתם יכולים להחליט האם לנצל את הניסיון שצברתם כדי להמשיך לתפקיד חדש באותו מקצוע, או לבצע הסבה ולהתחיל קריירה במסלול שונה.

בסופו של דבר, פיטורים הם חלק מהחיים וצריך להתייחס אליהם כהזדמנות ולא כאסון.

ההיבט הרגשי, הכספי והתעסוקתי משפיעים מטבע הדברים על איכות החיים ותחושת הביטחון, אבל גם עליהם תתגברו בעזרת הרבה מאמץ ומחשבה לטווח ארוך.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0

נגישות