וואטס אפ בראש, אבל מי במקום השני - פייסבוק או אינסטגרם? סקר האינטרנט השנתי של בזק מגלה

וואטס אפ בראש, אבל מי במקום השני – פייסבוק או אינסטגרם? סקר האינטרנט השנתי של בזק מגלה

סקר האינטרנט השנתי של בזק מגלה כמה מאיתנו מודאגים ממעקב של גורמים מסחריים אחרינו – ומה אנחנו עושים עם זה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

וואטס אפ היא האפליקציה הפופולרית ביותר הן בקרב בני נוער והן בקרב מבוגרים, כך לפי סקר האינטרנט השנתי של בזק. 

זה כמובן לא מפתיע, אבל עדיין מעניין להתבונן בהתחזקותה של האפליקציה תוך שנתיים – כאשר בשנת 2015 דיווחו "רק" כ-80% מבני הנוער שהם פעילים באפליקציה, ואילו כיום מדובר כבר ב-93% מהם.

למעשה, זו ממש ההגדרה של "אם אתה לא שם – אתה לא קיים".

הסקר של בזק, שבוצע בקרב 1,300 משתתפים מכל הגילים ומכל המגזרים, משקף גם את הסיבה שבגללה פייסבוק צריכה לדאוג – רק 63% מבני הנוער דיווחו שהם פעילים בפייסבוק, כך שהיא לא מדורגת במקום השני אחרי וואטס אפ, אלא במקום השלישי בלבד.

האפליקציה השנייה מבחינת פעילותם של בני הנוער היא אינסטגרם, כשהעלייה בשימוש בה היא עלייה חדה מאוד – מ-51% בשנת 2015 ל-72% בשנת 2017.

למעשה למעט פייסבוק, כל הרשתות החברתיות רשמו גידול חד בפעילות, כולל סנאפצ'אט שמדורגת במקום הרביעי ו-50% מבני הנוער דיווחו על פעילות בה (בהשוואה לכ-30% לפני שנתיים). 

אצל המבוגרים: פייסבוק במקום השני

המבוגרים, לעומת זאת, לא אימצו בהמוניהם את האינסטגרם, ואצלם שתי האפליקציות השולטות הן וואטס אפ ופייסבוק. מה שבולט גם כאן הוא ההתחזקות של וואטס אפ – משיעור פעילות של 75% בשנת 2015 ל-87% היום. פייסבוק מדורגת אחריה, עם עלייה קלה בהרבה, מ-78% ב-2015 ל-80% היום.

אינסטגרם אמנם מדורגת רק במקום השלישי, אך שיעור הפעילים בה הכפיל את עצמו מ-19% בשנת 2015 ל-38% ב-2017.

רשתות חברתיות מבוגרים

הרשת החברתית שקצת נחלשה בקרב מבוגרים היא לינקדין (LinkedIn) – מ-14% ל-13%, ואילו הטוויטר התחזק מעט, מ-7% ל-10%. 

כמה קבוצות יש לכם בוואטס אפ?

מספר הקבוצות בוואטס אפ גדל ככל שהגיל יורד. 

כך, לבני נוער יש 27 קבוצות (עלייה מ-21 בשנת 2015), לצעירים עד גיל 34 יש כ-13 קבוצות, ולאחר הגיל הזה יש למשתמשים בממוצע 8-9 קבוצות.

מגפת שיימינג

אחת ההשלכות של התחזקות הרשתות החברתיות היא גם העלייה החדה במספר הנערים והנערות שנפלו קורבן לשיימינג, או מכירים מישהו שחווה שיימינג.

לפי הנתונים, ב-2017 מדובר ב-41% מבני הנוער, בעוד שבשנת 2015 ובשנת 2016 רק 28% דיווחו על שיימינג.

אגב, גם בקרב מבוגרים חלה עלייה חדה במספר הנחשפים לשיימינג מחוויה אישית או מהיכרות: כיום מדובר על 21%, כאשר בשנת 2016 דובר רק על 14%.

מקור המידע לחדשות הוא הרשת

אחד הנתונים הבולטים ביותר בסקר הוא היחלשות מהדורות החדשות כמקור לקבל מידע.

אם בשנת 2015 אמרו 56% מהנשאלים כי הם צורכים חדשות באמצעות מהדורות החדשות, כיום רק 40% אומרים זאת. 62% קוראים חדשות באתרי חדשות באינטרנט, ו-48% מתעדכנים בחדשות דרך רשתות חברתיות.

לא חושפים מידע

לא חושפים מידע

למרות המודעות הגדולה והולכת לאיסוף המידע האינטנסיבי שמבצעים גורמים מסחריים אחרי הגולשים, רק שליש מהגולשים מנטרלים את ה-GPS כשהוא אינו בשימוש, ושיעור דומה אינו מוריד אפליקיצות מסוימות שאוספות מידע.

35% אינם מעלים לרשת תמונות מסוימות.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות