צו מניעה נגד אובר בישראל: לא תוכל להציע נסיעה ברכב פרטי אובר דיי ואובר נייט

צו מניעה נגד אובר בישראל: לא תוכל להציע נסיעה ברכב פרטי אובר דיי ואובר נייט

השופט לאובר: "בלי ביטוח לא תוכלו להסיע נוסעים"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נוסעים באובר בחו"ל ומחכים כבר לשירות הייחודי של UBER בישראל? זה לא יקרה. "בלי ביטוח מתאים להסעת נוסעים, לא אתן לכם לנסוע מטר" – כך אמר היום השופט איתן אורנשטיין לנציגי חברת המוניות Uber.

האמירה החד-משמעית התייחסה לשני שירותים שהשיקה אובר בישראל – אובר דיי ואובר נייט (Uber Night ו-Uber Day) – הפעילים באזור תל אביב ומאפשרים לנהגים פרטיים להסיע נוסעים במכוניתם הפרטית.

שירות אובר נייט הושק כפיילוט כבר ב-2016, במטרה לאפשר לנוסעים לנסוע במכוניות פרטיות של נהגים בשעות הלילה, וממש החודש הודיעה אובר כי היא מרחיבה את השירות ותציע אותו גם במהלך היום, במסגרת אובר דיי.

כל זאת, כאשר גם בארץ וגם בעולם יש טענות רבות כלפי אובר – כאשר נהגי המוניות זועקים נגד הפגיעה בפרנסתם והרשויות טוענות לחשש לביטחון הנוסעים.

צו המניעה הוא צו קבוע, כאשר מדובר בתביעה שהגישו נגד אובר איגוד נהגי המוניות וחברת Gett (לשעבר גט טקסי).

UBER בישראל: רק מוניות רגילות

אובר תוכל להמשיך בשירותי המוניות הרגילות שהיא מציעה, אך את השירות המוזל היא תצטרך מיד עם כניסת הצו לתוקף, ביום רביעי הקרוב בשעה 10:00 בבוקר.

עם זאת, יש לציין כי השופט שם דגש על נושא הביטוח, כך שייתכן שאם אובר תמצא פתרון ביטוחי – היא תוכל לשוב ולהפעיל את השירותים.

כזכור, ההתנהלות של אובר, שלמעשה פתחה את השירותים הללו בניגוד למדיניות משרד התחבורה, כבר עולה לה ביוקר.

במאי 2017 הגישמשרד התחבורה נגד אובר כתב אישום בגין הסעת נוסעים בשכר ללא רישיון ובניגוד לחוק, וזאת על רקע שירות אובר נייט (Uber Night) ולאחר שמשרד התחבורה ביצע חקירה סמויה וגלויה במשך חצי שנה. בנוסף, נגד מנהל אובר בישראל, יוני גריפמן, הוגש כתב אישום בגין הפעלת שירותי הסעות, כשלצדו נאשמים שישה נהגים שהסיעו במכוניתם נוסעים תמורת שכר.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות