הדפסת בתים בתלת ממד

הדפסת בתים בתלת ממד

הדפסת בתים בתלת ממד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מאמר בשיתוף "פאר פרינט"

תמיד חלמתם לבנות את בית החלומות, אולי בקרוב תוכלו להדפיס לכם אחד. הדפסה בשלושה ממדים מדהימה את כולם כבר יותר מעשור, בעיקר ביכולות המגוונות והמפתיעות, אך למעשה אין זאת טכנולוגיה חדשה, היא קיימת כבר משנות ה- 80 של המאה הקודמת ועושה חיל בתחומים רבים.

"מדפסת D3 אמנם פותחה לראשונה למטרות אב טיפוס של מוצרים, אך מאז היא הפכה להיות שחקנית מפתח במגוון רחב של תעשיות, היא הוכיחה עצמה בזירות המדע, רפואה, חלל וקמעונאות אך יש תחום נוסף שהיא לא פוסחת עליו, תחום הבנייה" אומר לנו גורם מקצועי מצוות פיתוח ותשתיות בדפוס פאר פרינט.

כאמור, מזה שנים נעשה שימוש במדפסת D3 להכנת מודלים שונים בעולמות מגוונים, גם אדריכלים וחברות בנייה החלו להדפיס מודלים של מבנים ונכסים ומכאן הדרך להדפסת "הדבר האמיתי" היתה קצרה (ומאוד שאפתנית).

בעולם החלו "לשחק" עם הרעיון של הדפסת מבנים או חלקי מבנים בכמה יוזמות מעניינות, חברות אדריכלות חברו למיזמי סטארט אפ על מנת להגשים את החלום, בשנת 2014 הושלם באמסטרדם בית תעלות מלא שנבנה באמצעות הדפסת תלת ממד ושנתיים לאחר מכן פורסם על הדפסתה של אחוזה בסין. גם דובאי נכנסה למרוץ, והצפי הוא שהשוק הזה יצמח מהר ויגיע למעל 1.5 מיליארד דולר עד 2024.

איך מדפיסים מבנה?

כאשר מדברים על הדפסת מבנים כמובן שמתכוונים למדפסת מיוחדת ומותאמת לגודל ולחומרים. מדפסת תלת מימד לבנייה היא מכונה המסוגלת לבנות בתים באמצעות חומר כגון גבס או בטון, שכבה אחר שכבה, ממש כמו כל הדפסה בשלושה ממדים. בנוסף לבטון ניתן להדפיס גם בחומרים אורגניים ידידותיים לסביבה ועל כן השימוש בהדפסת בתים גם ידידותי לסביבה.

הדפסה בבטון של מבנים או אמצעי בנייה כבר אינה חלום, באמצעות זרוע רובוטית דינמית ומותאמת ניתן להגשים כמעט כל שרטוט אדריכלי ותוכנית בנייה. באמצעות כלים טכנולוגים המכונים תיב"ם דהיינו, תוכנות תכן וייצור בעזרת מחשב, המשלבות תוכנות של CAD( Computer Aided Design) ו – CAM (Computer Aided Manufacturing) הכל מתוכנן ומעוצב על המחשב בתוכנות מותאמות ובאופן דיגיטלי הפקודות נשלחות למדפסת לייצר את המבנה.

בדרך כלל מייצרים דגם מוקטן של המבנה, מחומרים פשוטים וזולים ורק לאחר אישור אדריכלי מדוקדק ניתן להדפיס את המבנה בגודל המקורי, הדפסה בבטון ללא מגע יד אדם, שכבה אחר שכבה בהתאם לשרטוטים ולהוראות.

עלויות בנייה נמוכות

הדפסה של בטון בתלת ממד מספקת יתרונות עצומים למי שעוסק בבנייה של מבנים ובתים. ראשית מדובר על עלויות בנייה נמוכות באופן משמעותי, ללא צורך בכח אדם רב ובפונקציות שונות. הבנייה מהירה וניתן לייצר מבנה בתוך ימים ספורים. הדיגיטליזציה מייעלת את הבנייה ומפחיתה בזבוז של חומרי בנייה מאחר שהכמויות ידועות ומחושבות בתוכנית הדיגיטלית.

זה מייצר פחות פסולת וזריקה לשווא של חומרים, החסכון טוב לכיס וגם לאיכות הסביבה. ההדפסה גם מאפשרת חשיבה יצירתית וגמישות מאחר שניתן להכיל רעיונות עיצוביים שלא תמיד ניתן להגשים בבנייה מסורתית, התאמה אישית מבחינת צרכים וכמובן מבחינה אדריכלית ועיצובית.

העתיד כבר כאן

ללא ספק מדובר על שינוי משמעותי בעולמות הבנייה תוך חיסכון של זמן, מאמץ וחומרים בהשוואה לשיטות בנייה מסורתיות. זה נכון שעדיין לא ניתן לייצר בית מודפס פונקציונלי מושלם ובשלב הזה ניתן להדפיס רק שלד וקירות, כאשר את שאר הדברים כגון חלונות, דלתות, חשמל ואינסטלציה יש צורך להתקין בנפרד, אך לא ירחק היום בו בלחיצת כפתור יודפס הבית המושלם.

עד אז ניתן להסתפק בספסלים, גשרים ופסלים המקשטים את הסביבה. ראה מידע נוסף במדור חדש על המדף.

אם נדלקתם על הרעיון, חשוב לדעת כי יש גם כמה חסמים לא פשוטים לבנייה זו. המדפסות הספציפיות המתאימות לתחום הבנייה מאוד יקרות ואינן מתאימות לכל בית דפוס או מיזם, מה גם שעדיין אין הסמכות ותקני בטיחות בינ"ל או של מכון התקנים הישראלי המעניק ביטחון שהבית בטוח. אך כפי שהדברים נראים גם זה במרחק נגיעה, או במרחק הדפסה.

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    1
    נגישות