שופינג אונליין: מה הסיכוי שלא תהיו מרוצים ותחזירו מוצרים שרכשתם באינטרנט? - פואנטה

שופינג אונליין: מה הסיכוי שלא תהיו מרוצים ותחזירו מוצרים שרכשתם באינטרנט?

לםי סקר האינטרנט השנתי של בזק, חלה נסיקה בקניות האופנה באינטרנט – בניגוד לקניות המזון 

אם אתם עושים קניות באינטרנט – ויש להניח שאתם עושים – ייתכן שאתם לא תמיד מרוצים ממה שאתם מוצאים בתוך האריזה. 

אל תרגישו לא בנוח. מסתבר שבשנה האחרונה שניים מכל שלושה ישראלים התאכזבו מהמוצרים שהזמינו אונליין, כך לפי סקר האינטרנט השנתי של בזק.

מבין המאוכזבים, לא כולם מטריחים את עצמם להחזיר את המוצרים. לפי הסקר, כרבע מהמזמינים מחזירים את המוצר.

כך או כך, הסקר מגלה שלמרות הסיכוי הגבוה להתאכזב, שיעור הקונים אונליין הולך וגדל בהתמדה, ועומד על 80% מהנשאלים, כאשר מי שנכנס לעסק בגדול בשנה האחרונה הם דווקא הצרכנים המבוגרים יותר, בני 55 ויותר. שיעור הצרכנים שקונים אונליין בשכבת הגיל הזאת עלה תוך שנתיים מ-65% ל-71%.

הסקר כלל 1,300 נשאלים בכל הגילאים ומכל המגזרים.

בין היתר, מגלה הסקר השנתי של בזק שכשליש מהבגדים שרכשו הצרכנים הישראלים בשנה החולפת – נרכשו באינטרנט, מה שמצביע על עלייה של 50% בתחום הזה מאז 2014.

אם בשנת 2014 אמרו 81% מהנשאלים כי הם רוכשים בגדים בחנויות הפיזיות, בסקר הנוכחי צנח המספר משמעותית, כאשר רק 66% רוכשים בחנויות והאחרים עברו לקנות בגדים ברשת.

אגב, את המגמה הזאת זיהו גם בקבוצת פוקס, שהשיקה לאחרונה את אתר Terminal X במטרה למשוך את הקונים הישראליים שמוציאים את מיטב כספם בחו”ל – חזרה אל גבולות ישראל. 

למה קונים

אגב, בתחום הקניות בסופרמרקט לא קרה תהליך דומה – והישראלים לא עברו מקניות פיזיות לקניות אונליין.

לפי הסקר, רק 18% מהישראלים מזמינים את הקניות מאתרי רשתות המזון, בדיוק כמו בשנה שעברה.

ההסבר לכך נעוץ כנראה במחיר. בעוד שהישראלים מעדיפים לקנות בגדים באתרים כמו עלי אקספרס, נקסט ו-asos בגלל המחירים הנמוכים, בתחום הסופרמרקטים הזמנה אונליין לא חוסכת כסף, ולעתים אפילו להפך.

ומאיזה מכשיר אנחנו מבצעים את הקניות?

את רוב הגלישה אנחנו מבצעים היום מהסמארטפון, אבל כשזה מגיע לקניות – יש העדפה ברורה למסך הגדול, כשככל שהצרכנים מבוגרים יותר, כך הם מעדיפים לבצע את הרכישה מהמחשב ולא מהסלולרי.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

תגובות: 0
נגישות