בקרוב: אופטומטריסטים יחויבו לתת את תוצאות בדיקת הראייה לנבדקים

בקרוב: אופטומטריסטים יחויבו לתת את תוצאות בדיקת הראייה לנבדקים

במשרד הבריאות אומרים: המרשם הוא רכוש המטופל. במועצת האופטמטריסטים מתנגדים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפעמים נדמה שאין גבול לנושאים הטריוויאליים שמגישים בגינם הצעות חוק. בדיקת ראייה היא דוגמה מצוינת לכך.

כמעט לכל ישראלי שני יש לקות ראייה כלשהי, ומן הסתם כמעט כל ישראלי באשר הוא מגיע לבדיקת ראייה. 

מה הגיוני יותר מאשר לקבל את התוצאות ואת המרשם בסוף הבדיקה?

אז זהו, למרות שזה הגיוני ומובן מאליו, זה לא קורה.

צרכנים רבים מקבלים זאת כמובן מאליו, אבל יש גם כאלה שמתלוננים על כך. לדברי עו"ד אביטל פריזמנט מהלשכה המשפטית במועצה לצרכנות, במועצה מתקבלות תלונות מאנשים שמקבלים שוב ושוב משקפיים לא מתאימים ואין להם מרשם לצורך התייחסות.

היום בוועדת הבריאות של הכנסת עברה לקריאה ראשונה הצעת חוק שלפיה מיד בתום בדיקת הראייה, ייתן האופטומטריסט למטופל את תוצאותיה ואת המרשם להתאמת משקפיים או עדשות מגע. 

את ההצעה הגישו חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה). בדיון אמר ח"כ אשר כי אדם שמגיע לבית עסק ורוצה להיבדק על מנת לרכוש משקפיים, ראוי שיקבל את המרשם לידיו: "זאת, למקרה שמשקפיו אבדו והוא זקוק בדחיפות לזוג חדש. אותו אדם שילם על הבדיקה, או רכש בתמורה משקפיים. לכן זהו רכושו".

גם במשרד הבריאות תמכו בהצעה. מנהל המחלקה לנהלים וסטנדרטים במשרד הבריאות, ד"ר ישי פאליק אמר: "הצעת החוק מחדדת את העובדה שזאת רשומה רפואית והיא רכוש המטופל. ממש כמו כל טיפול רפואי והתיק הרפואי בכללותו. אנחנו מצדדים בכך".

וכמו תמיד, היו גם מתנגדים, בעיקר מועצת האופטימטריסטים. נתנאל ששונוב ורון חביב ממועצת האופטימטריסטים, התריעו: "היום מתקיימות בדיקות רבות ללא תשלום וחלק מהמטופלים כלל לא מעוניינים במסירת התוצאות. הצעת החוק עלולה לחייב אותנו לגבות כספים ותרע למטופלים", אולם יו"ר הוועדה אלאלוף הבהיר כי לא כך היא וכי אין חובה למסור את המרשם בחינם. "אנחנו מבצעים כאן שינוי תרבותי", הדגיש אלאלוף.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות