אתר ההיכרויות אינטרדייט נתבע בייצוגית: ממשיך לחייב את הלקוחות באופן אוטומטי

אתר ההיכרויות אינטרדייט נתבע בייצוגית: ממשיך לחייב את הלקוחות באופן אוטומטי

לקוחה הגישה בקשה לייצוגית בגובה 630,000 שקל, לאחר שהמנוי נמשך ללא ידיעתה וללא אישורה

צילום: אתר pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה מבינה לקוחה שנרשמת לשירות כלשהו לשלושה חודשים? מן הסתם, היא מבינה שכרטיס האשראי שלא לא יחויב מרגע שיחלפו שלושה חודשים? 

אלא שבאתר ההיכרויות אינטרדייט, המיועד לנשים, זה לא המצב.

עקרונית, על מנת להשתמש בשירותים שמציע האתר, אפשר לבחור בין ארבעה מסלולים לרכישת מנוי לאתר לתקופה קצובה (חודש, שלושה חודשים, חצי שנה ושנה) תמורת תשלום.

הלקוחה, שעשתה מנוי באינטרדייט לשלושה חודשים תמורת 180 שקל, גילתה כעבור חמישה חודשים שהיא ממשיכה להופיע באתר כמנויה בפעילה וכי ממשיכים לחייב אותה.

במילים אחרות, המנוי שלה לא הופסק אלא חודש ללא ידיעתה, ועל כל אחד משני החודשים היא חויבה בסכום של 60 שקל, סה"כ 120 שקל.

למעשה, החיוב היה יכול להימשך ולהימשך, אך למרבה מזלה היא הבחינה בחיוב המתמשך כעבור חודשיים מתום השימוש שלה באתר.

מטבע הדברים, היא ביקשה להפסיק מיד את המנוי וגם דרשה החזר כספי על החודשיים ששילמה לשווא.

באינטרדייט הפסיקו את המנוי, אך לתדהמתה סירבו להחזיר את הכסף שנגבה עבור חודשיים שבהם לא עשתה שימוש באתר.

הנימוק של אינטרדייט היה כי כדי להפסיק את המנוי יש להודיע על ביטולו 5 ימים לפני מועד הסיום, ואם לא – המנוי מתחדש אוטומטית.

זאת, למרות שהדבר מנוגד לחוק הגנת הצרכן.

בשלב הזה היא החלה לברר, והסתבר לה כי אינה היחידה שנתקלה בתופעת המשך החיוב האוטומטי וגם בסירוב להחזיר את הכסף.

מכאן, שמדובר במדיניות מכוונת ולא במקרה בודד, וזאת, למרות שלפי חוק הגנת הצרכן החוזה לא אמור להתחדש במקרה של עסקה לתקופה קצובה.

כאמור, היא הגישה לבית משפט השלום בקשה לייצוגית על-סך 630,000 שקל באמצעות עו"ד איילת ריייך-מיכאלי ממשרדעו"ד גישור ונוטריון מקבוצת יבנה, ובה היא דורשת לא רק פיצוי לכל הקבוצה שנפגעה מההתנהלות, אלא גם הפסקה מיידית של הנוהג.                                                                         

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה: 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות