12,000 נכים ובעלי מוגבלויות הצטרפו למועדון הצרכנות עדיף. מה הם מקבלים וכמה הם משלמים?

12,000 נכים ובעלי מוגבלויות הצטרפו למועדון הצרכנות עדיף. מה הם מקבלים וכמה הם משלמים?

כמה עולים דמי חבר והאם חייבים להנפיק כרטיס אשראי?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני חצי שנה הושק מועדון הצרכנות הייחודי לנכים, מועדון עדיף, שבא להפוך את הנכים לקבוצת צרכנים שזוכה להטבות כמו קבוצות אחרות.

שישה חודשים אחרי, מסתבר שמקימי המועדון זיהו נכון את הצורך של הקבוצה הגדול הזאת במועדון שיספק להם הנחות, במיוחד לאור העובדה שרבים מהם אינם עובדים כשכירים במקומות עבודה שמקנים להם חברות במועדוני צרכנות כמו חבר, הוט, טוב ואחרים.

לפי נתוני המועדון, עד כה הצטרפו ל"עדיף" 12,000 חברים, מה שמשקף קצב הצטרפות של 2,000 חברים בחודש. עד סוף 2018 צופים במועדון כי יגיעו ל-50,000 חברים – וזאת בהשקעה כוללת של 10 מיליון שקל.

החיסרון במועדון הוא שהוא מחייב הנפקת כרטיס אשראי של ישראכרט. העמיתים יהיו פטורים מדמי חבר במשך 3 שנים, אך ישלמו תשלום קבוע של 10 שקלים בחודש על חברות במועדון עדיף, וזאת בניגוד לחלק ממועדוני הצרכנות האחרים, כמו הוט או טוב, שאינם גובים דמי חבר.

המשמעות היא שכעבור ארבע שנים, באופן עקרוני, החברות במועדון תעלה להם כ-30 שקל בחודש (לפי חישוב של דמי חבר בגובה 10 שקלים ודמי כרטיס אשראי בגובה של כ-20 שקל בחודש).

הנחת היסוד היא שחברי מועדון שינצלו את כל ההטבות – המוצעות בתחום הביטוח, תיירות, תרבות ופנאי, בריאות ואופנה – יקזזו את הסכום הזה, אבל כל אחד צריך לעשות לעצמו את החישוב.

בין היתר, עמיתי המועדון זכאים לרכוש ביטוחים מוזלים במסגרת קולקטיב וכן זכאים להנפיק כרטיס נטען בהנחה של 20% למימוש ברשתות אופנה.

בנוסף, הם מקבלים 5% הנחה ממוצעת במעמד חיוב כרטיס האשראי במגוון בתי עסק.

לפי נתוני המועדון, עד כה הצטרפו כ-3,000 בתי עסק שמקנים הנחות לעמיתי המועדון, וכ-1,000 תעודות נכה בינלאומיות הונפקו בלעדית על ידי "עדיף". תעודות אלה מסייעות בחניה מועדפת ומסומנת בחו"ל ומקנות הנחות באתרי תרבות ברחבי העולם.

במועדון מציינים כי בין היתר, הם מטפלים בהנפקת כרטיסי אשראי נטענים ללקוחות שעד היום נתקלו בקשיים בהנפקת כרטיס אשראי.

ככלל, ההבדל בין המועדון הזה למועדונים אחרים הוא במתן מוצרים ושירותים מיוחדים המותאמים ומונגשים לציבור אנשים עם מוגבלות, למשל טיולים וכו', וכן כ-20% הנחה על אבירים ייחודיים.

מטבע הדברים, מאחורי הקמת המועדון עומד אינטרס עסקי,  כשמאחוריו עומדת חברת האשראי ישראכרט. בנוסף, מתקיים שיתוף פעולה עם לקוחות בנק הפועלים ביוזמת אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, המהווה שותף אסטרטגי בפעילות המועדון הן בצד הכלכלי והן בצד החברתי. לקוחות הבנק מצטרפים למועדון עדיף על ידי שיוך הכרטיס הבנקאי שברשותם, ללא צורך בהנפקת כרטיס חדש וללא דמי חבר.

בראש המועדון עומד שלומי אברהם, לשעבר מנכ"ל מועדון הצרכנות "חבר", ולאחרונה הצטרף כשותף איש העסקים אבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב ד"ש.

ב"עדיף" מציינים כי הם מתחייבים להשקיע כ-50% מהרווחים של המועדון בפרויקטים לאומיים לטובת קהילת האנשים עם מוגבלות בישראל.

היזמים בוחנים אפשרויות להתאמת המועדון לשוק הבינלאומי באמצעות שיתופי פעולה מובילים בשוק האמריקאי.

עוד פרטים על המועדון אפשר למצוא בכתבה שפרסמתי עם השקתו.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות