האם הירקות והפירות בסופר קופיקס יקרים? ייצוגית: הרשת מוכרת אריזות מבלי לציין משקל

האם הירקות והפירות בסופר קופיקס יקרים? ייצוגית: הרשת מוכרת אריזות מבלי לציין משקל

שני לקוחות הרשת תובעים 4.8 מיליון שקל, בטענה שאי הצגת המחיר ליחידת משקל גורם להטעיית הצרכנים

צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

העובדה שרוב המוצרים בסופר קופיקס עולים 5 שקלים היא עובדה ידועה, ולקוחות הרשת מגיעים לקנות בה בשל תדמיתה כרשת זולה והוגנת.

מוצרים יבשים כמו קמח, דגני בוקר או תה, נמכרים בסופר קופיקס באריזה שבה מפורט המשקל והכמות, כך שהצרכן יכול לחשב את העלות בהשוואה למוצרים מקבילים ברשתות אחרות. לעומת זאת, הפירות והירקות מגיעים באריזות סגורות – מבלי שמופיע עליהן משקל ומבלי שיש משקל במקום אחר בחנות – בין אם ליד המדפים ובין אם בקופה.

למעשה, אפילו בסרט הקופה לא מופיע משקלם של המוצרים.

כתצואה מכך, הצרכנים לא יודעים לאמוד את כמות הירקות והפירות שהם רוכשים ולא מסוגלים להשוות מחירים לחנויות אחרות.

שני לקוחות של רשת קופיקס, שרכשו מספר פעמים ירקות ופירות במספר סניפים, הגישו למחוזי ת"א בקשה לייצוגית (ת"צ 56851-10-17) בגובה של 4.8 מיליון שקל נגד סופר קופיקס, בטענה שהיא מפרה את החובה להציג את משקל הפירות והירקות ואת המחיר ליחידת מידה.

לטענתם, מאחר שהיא אינה מציגה את משקל הפירות והירקות ומאחר שהרשת נהנית מתדמית זולה – הלקוחות רוכשים ירקות ופירות שהם לעתים יקרים יותר מאשר ברשתות שיווק אחרות.

את הבקשה, שהגיש עו"ד שלמה תוסיה כהן, הם מבססים על רכישות במספר סניפים ועל השוואות מחירים שביצעו: ב-3 באוקטובר רכשו התובעים מס' ירקות ופירות בסופר קופיקס, ולאחר מכן השוו את מחיריהם למחירים ברשת ויקטורי ולשני אתרי האינטרנט של שופרסל ושל מגה.

כעבור שבוע, ב-10 באוקטובר, הם עשו זאת שוב ובחרו ירקות ופירות אחרים.

לפי התביעה, ההשוואה הפתיעה אותם משום שהם גילו כי חלקם היו יקרים יותר בסופר קופיקס. למעשה, ההשוואה גילתה שבהשוואה לרשת ויקטורי – הנחשבת לרשת מוזלת – סופר קופיקס הייתה יקרה יותר בכל הירקות והפירות שנקנו.

בהשוואה לאתרים של שופרסל ושל מגה הייתה מגמה מעורבת, כשגם במקרה הזה סופר קופיקס הייתה יקרה יותר ברוב המקרים.

כל זאת, מבלי שאפשר היה להעריך זאת בעת הקנייה בשל האריזות הסגורות והיעדר פרטים על המשקל.

המחירים כפי שנדגמו ב-3.10.2017:

 

סופר קופיקס

שופרסל אונליין

מגה באינטרנט

ויקטורי

עגבניה

9.73

6.90

5.90

5.90

מלפפון

8.86

6.90

5.90

6.90

פלפל אדום

8.72

11.90

9.90

9.90

פרחי כרובית

10.37

12.87

11.90

8.90

תפוח עץ אדום

10.36

9.90

9.90

7.90

בננה

10.17

9.90

14.90

5.90

המחירים כפי שנדגמו ב-10.10.2017:

 

סופר קופיקס

שופרסל אונליין

מגה באינטרנט

ויקטורי

בצל לבן

5.07

3.90

2.90

3.90

ענבים לבנים

21.04

18.90

12.90

8.90

קישוא זוקיני

12.97

9.90

8.90

8.90

בטטות

10.68

9.90

9.90

7.90

תפוח אדמה לבן

3.16

3.90

3.90

4.90

גזר

8.01

3.90

3.90

4.90

לדברי התובעים, כבר באוגוסט עלה הנושא בדף הפייסבוק של קופיקס, והרשת הגיבה אז כי "היא מודעת לבעיה ופועלת לתקנה", אך דבר לא נעשה מאז.

כעת נותר להמתין ולבדוק מה יעלה בגורל הבקשה והאם תשנה סופר קופיקס את דרך הצגת המחירים.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות