רשת האופנה RESERVED בדרך לישראל ומבטיחה: יותר זול מזארה - פואנטה

רשת האופנה RESERVED בדרך לישראל. הזכיין H&O מבטיח: כמו זארה, רק יותר זול

ההבטחה של רשת RESERVED היא למחירים נמוכים כמו באירופה. כמה יעלו שמלות, חולצות ומכנסיים והיכן ייפתחו הסניפים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שמטייל בבירות אירופה נתקל מדי פעם ברשת האופנה הצומחת RESERVED, המונה כבר כ-460 סניפים, בין היתר באוקספורד סטריט בלונדון וברחובות מרכזיים אחרים ברחבי העולם.

בעוד מספר חודשים ימצאו גם הצרכנים הישראלים את סניפי הרשת, אשר אוהבים להקביל אותה לרשת הספרדית זארה.

RESERVED, המתהדרת כפרזנטורית באחת מדוגמניות העל המבוקשות בעולם, קייט מוס, מציעה בגדי נשים, גברים וילדים, כאשר באירופה המחירים שלה נמוכים יחסית.

מה יהיו המחירים בישראל? הצרכנים הישראלים למודי ניסיון מאכזב, כיוון שהמותגים הבינלאומיים שמגיעים לכאן לעתים קרובות קצת יותר יקרים לעומת חו"ל.

האם גם הפעם יהיה כך?

זכיינית RESERVED בישראל, רשת H&O, מבטיחה מחירים דומים לאלה של אירופה, ויש לקוות שכך אכן יהיה. רק לאחרונה נפתחה בארץ רשת דקטלון הבינלאומית שמציעה מחירים נמוכים בדיוק כמו באירופה – ומדיניות התמחור הזו הוכיחה את עצמה. יש לקוות שגם H&O תנהג כך.

ב-H&O מספקים כמה דוגמאות למחירים שנראים די מבטיחים: "החנויות בישראל יתחדשו בסחורה חדשה על בסיס שבועי ורמת המחירים בישראל תהיה זהה לאירופה. המותג יציע מחירים נוחים כדוגמת מכנסי נשים ב־80 שקל, חולצות טריקו לגבר ב-40 שקל, ושמלות לנשים ב־90-100 שקל", אומר עמיר משה , מנכ"ל קבוצת H&O.



לדבריו, אחד היתרונות של המותג, מעבר למחירים הזולים, הוא בהיותו מותג האופנה הנחשב לבעל הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם.

לא רק חנויות פיזיות, גם אתר מכירתי

בשלב ראשון, קבוצת H&O מתכננת לפתוח כ 30 חנויות של RESERVED בארץ. שלוש החנויות הראשונות, שגודלן יהיה 1,500 מ"ר, ייפתחו באזור גוש דן עד אמצע 2018 ויכללו מחלקות לנשים, גברים וילדים.

מה שלא פחות מעניין הוא ההבטחה של הרשת למכור גם באינטרנט – וזאת בניגוד לזארה או ל-H&M, שהאתרים שלהן בארץ הן תדמיתיים בלבד.

לדברי עמיר משה, בכל שוק שבה נפתחות חנויות של RESERVED, נפתח גם אתר סחר.

אגב, לרשת H&O עצמה אין אתר מכירתי בארץ, ואולי הגיע הזמן שגם היא תצטרף למכירות מקוונות.

מותג פולני שהוא חלק מתאגיד גדול

RESERVED היא אחת מחמש רשתות אופנה השייכות לקבוצת LPP הפולנית, שמכירותיה ב־2016 הסתכמו בכ־6 מיליארד שקל.

LPP היא בין 20 החברות המובילות שנסחרות בבורסת פולין. הקבוצה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 1.7 מיליארד זלוטי (כ־1.63 מיליארד שקל), עלייה של 13.5% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי עלה ב־92.9% ברבעון השני והסתכם ב־173.3 מיליון זלוטי (כ־170 מיליון שקל).

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

הקבוצה, שהמטה שלה נמצא בפולין, מפעילה 1,700 חנויות בעולם לחמישה מותגי האופנה, ופועלת ב־21 מדינות, בין היתר בערים כמו לונדון, ברלין, מוסקבה, ורשה, בוקרשט, פראג, בודפשט ובלגרד.

קבוצת H&O תחזיק בזיכיון לכל המותגים – כאשר בעוד 3 שנים תפתח חנויות של הרשתות הנוספות, בהן CROPP – אופנת רחוב לבני נוער, HOUSE – אורבן פאשן לצעירים וצעירות, MOHITO – אופנה מחויטת לנשים, ו־SINSAY – אופנת מועדונים לצעירות.

לא במקרה בענף האופנה נוהגים להשוות את קבוצת LPP לקבוצת אינדיטקס הספרדית, בעלת המותג זארה, שכן היא מונה מספר מותגים שונים הממוצבים שונה אחד מהשני.

כאמור, הרשת מאמינה גם בחיזוק הערוץ המקוון, ובאתר שלה היא מדווחת כי היא מתכוונת לפתוח אתרי  מכירות בכל אחת מהמדינות שהיא פועלת בה. החברה דיווחה על עלייה של 106% במכירות המקוונות ברבעון השני של השנה, שהסתכמו ב־84.8 מיליון זלוטי (כ־83.6 מיליון שקל).

לדברי עמיר משה, הקבוצה מודעת  לחשיבות המסחר האלקטרוני בענף ההלבשה, והם רואים בו פוטנציאל גדול להתפתחות נוספת. הודות להשקעות משמעותיות, מכירות האינטרנט שלהם צומחות בקצב של 100% בשנה.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות