מועדון הנוסע המתמיד: אל על ודיינרס הרעו את תנאי צבירת הנקודות בכרטיס פליי קארד בלי ליידע את הלקוחות

מועדון הנוסע המתמיד: אל על ודיינרס הרעו את תנאי צבירת הנקודות בכרטיס פליי קארד בלי ליידע את הלקוחות

לפי בקשה לייצוגית, החל ממאי 2016 יש תקרת צבירה על תשלומים למוסדות ממשלה, אך הלקוחות לא יודעים זאת 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ומחזיקים בכרטיס פליי קארד – כדאי שתבדקו היטב אם אתם צוברים את כל הנקודות שאתם אמורים לצבור.

לקוח המחזיק בכרטיס פליי קארד פרימיום של חברת האשראי דיינרס, גילה לתדהמתו כי במשך חודשים ארוכים שבהם הקפיד להשתמש דווקא בכרטיס הזה ולבצע בו את כל התשלומים – הוא צבר הרבה פחות נקודות מכפי שאמור היה לצבור.

למעשה, כך עולה מבקשה לייצוגית שהוא הגיש למחוזי חיפה (ת"צ 18542-10-17), כאשר הצטרף לתוכנית לפני מספר שנים הגדירו אל על ודיינרס תנאי צבירה מסוימים, ואילו במאי 2016 הן שינו את תנאי הצבירה מבלי ליידע את הלקוחות, כך שבעלי הכרטיס המשיכו לשלם בכרטיס בהיקפים עצומים מבלי שהם יודעים שאינם צוברים נקודות.

התובע, עו"ד אלון הוברמן, מסביר בבקשה כי כאשר הצטרף למועדון הנוסע המתמיד באמצעות כרטיס פליי קארד פרימיום של דיינרס, תנאי הצבירה היו ברורים: בעבור תשלומים למה שמוגדר "מוסדות ממשלה" (למשל, תשלום ארנונה וכו'), יחס הצבירה עמד על 380 שקל לנקודה אחת (בהשווואה ליחס של 190 שקל לנקודה בעת קניות רגילות).

יחס הצבירה הזה נותר בעינו גם היום – כפי שאפשר לראות באתר של דיינרס, אלא שסייג אחד חשוב לא מופיע שם: אפשר לצבור נקודות באמצעות תשלום למוסדות ממשלה רק עד סכום מירבי של 30,000 שקל בחודש, כלומר, 79 נקודות בחודש בלבד.

מידע נוסף דיינרסתנאי הצבירה לגבי תשלום במוסדות ממשלה כפי שהם מופיעים באתר דיינרס. צילום מתוך האתר


את המגבלה הזאת הוסיפו אל על ודיינרס רק במאי 2016, מבלי לעדכן את בעלי הכרטיס ומבלי להוסיף את הפרט המהותי הזה באתר עד עצם היום הזה.

כתוצאה מכך נגרמו להוברמן ולאלפי לקוחות אחרים נזקים כלכליים, וזאת בכמה רבדים.

ראשית, בגלל תקרת הצבירה, הם לא השיגו את מספר הנקודות הדרוש לכרטיס טיסה חינם במועד שבו היו אמורים לעשות זאת אילו הצבירה הייתה נמשכת כבעבר. לשם המחשה, הוברמן היה אמור לקבל עבור הוצאה של 85,000 בחודש כ-224 נקודות, ובמקום זאת קיבל 79 בלבד.

שנית, מעמדו של הוברמן שונמך למעמד זהב ממעמד פלטינה שאותו השיג בזכות השימוש הרב בכרטיס עד מאי 2016, משום שהגבלת הצבירה מנעה ממנו לצבור את 2,320 הנקודות הדרושות כדי לשמור על המעמד.

שלישית, לאורך כל התקופה שבה הם שילמו בכרטיס הזה לשווא, הם לא שילמו בכרטיסי אשראי אחרים שבאמצעותם יכולים היו להשיג הטבות אחרות. יותר מכך, עו"ד הוברמן עצמו מחזיק גם בכרטיס אשראי אמריקן אקספרס, שגם באמצעותו יכול היה לצבור נקודות אילו השתמש בו, אך הוא לאורך כל אותה תקופה הפך את דיינרס לכרטיסו העיקרי מתוך מטרה לצבור כמה שיותר נקודות.

בנוסף לכל אלה, נגרם גם עוול לעסקים שעובדים עם דיינרס, משום שמדובר בחברה הגובה עמלה גבוהה יותר.

לפי הבקשה, הוברמן אף פנה לאל על ושלח לך מכתב דרישה להשיב את הנקודות ולשדרג אותו חזרה לחבר מועדון במעמד פלטינה, אך החברה לא עשתה זאת.

כעת הוא מגיש ייצוגית שמטרתה לא רק לתקן את העוול שנגרם לו, אלא גם לאלץ את אל על ודיינרס לנהוג בשקיפות ובהגינות המתבקשת כלפי הלקוחות – אשר משלמים באופן מכוון דווקא בכרטיס פליי קארד של דיינרס ולמעשה מפסידים כסף בשל כך.

סכום התביעה האישית עומד על 4,970 שקל (963 נקודות נוסע מתמיד והחזרת מעמד פלטינה), וסכום התביעה הייצוגית עומד על 66,850,000 שקל, ולחילופין על-סך 300,000,000 שקל. בנוסף, דורש התובע 4,815,000 נקודות נוסע המתמיד ושדרוג מעמד נוסע מתמיד לכ-5000 חברי הקבוצה.

תגובת אל על: "כתב התביעה טרם התקבל".

תגובת דיינרס: "התביעה טרם הגיעה אלינו, לכשתגיע נלמדה ונגיב בערכאות המוסמכות".

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות