Q6 Plus של LG – מסך טוב ומחיר של 1,350 שקל. מה החסרונות?

Q6 Plus של LG – מסך טוב ומחיר של 1,350 שקל. מה החסרונות?

LG Q8 PLUS מציע מסך גדול ומהירות תגובה מוצלחת, אך הסוללה מאכזבת. האם הוא שוהה את מחירו?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

ה-G6 של LG סימל את כניסת המסכים עם השוליים הדקיקים לסמארטפונים. ה-Q6 Plus לוקח את הטכנולוגיה הזו לעולם הסמארטפונים הזולים יותר. ה-Q6 Plus הוא הסמארטפון האחרון מבית LG, אשר פונה לשוק הביניים. מדובר במכשיר הרוצה להיות דומה לאחיו הגדול והיוקרתי יותר, אבל ההבדלים בינהם משמעותיים.

מסך

כאשר ה-G6 יצא לפני מספר חודשים, מסך ה-FullVision של החברה, הכולל תצוגה התופסת את רוב החלק הקדמי, היה אחד הדברים המרשימים בשוק הסלולר. מהר מאוד חברות נוספות שילבו את הטכנולוגיה הזו בסמארטפונים שלהן ואפילו שכללו אותה. כאמור, ה-Q6 Plus מביא אותה למכשיר ברמת מחיר נמוכה יותר, אבל גם ברזולוציה קצת פחות טובה מזו של אחיו הגדול – Full HD במקום 2K. בכל אופן, מדובר באיכות תצוגה מוצלחת עם עושר צבעים ורמת תאורה אחורית טובה.

גודל המסך הוא 5.5 אינץ', כאשר הוא תופס 78% מגוף המכשיר.

מהסיבה הזו, מדובר בסמארטפון קטן בהרבה מזה של מכשיר אחר עם אותו גודל תצוגה. המסך הוא בפורמט 18:9, הוא צר וארוך יותר ממסכי ה-16:9 הקיימים ברוב הסמארטפונים. חלק גדול מהתעשייה זולג לכיוון של הפורמט החדש (למשל, סמסונג גלקסי S8 ו-NOTE 8).

עיצוב

ה-G6 הוא מכשיר המגיע מגוף מתכת ורמת גימור יוקרתית, הכוללת גם עמידות למים. לעומתו, Q6 Plus הוא מכשיר פלסטיק, הנראה טוב בצד הקדמי שלו, אבל הגב העשוי פלסטיק נשרט בקלות. משקל המכשיר לא רע – 149 גרם והעובי עומד על 8.1 מ"מ.

טביעת אצבע

איפת מנגנון טביעת האצבע? זו השאלה הראשונה שעלתה לי בראש, ברגע שהתחלתי להשתמש ב-Q6 Plus. שילוב מנגנוני טביעת אצבע קיים בסמארטפונים רבים בשוק, אפילו כאלו המתומחרים ברמת מחיר של 1,000 שקל ופחות. ב-LG החליטו לוותר עליה כאן וזה ויתור כואב. מצד שני, מי שעובר ל-Q6 Plus ממכשיר ללא סורק טביעות אצבע, לא ירגיש בחסרון הזה.

חומרה

מבחינת ביצועים, מדובר בסמארטפון עם יכולת תגובה טובה, אבל לא מהירה מאוד. זהו לא דבר שאמור להפריע במהלך השימוש השוטף עבור קהל היעד. המעבד שמונה ליבות הוא סנפדרגון 435. מדובר במעבד ברמה הבסיסית של קוואלקום. הוא כולל 4 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון פנימי של 64 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 256 ג'יגה).

ממשק

 LG ציידה את Q6 Plus במערכת ההפעלה של גוגל – אנדרואיד – נוגט (7.1.1), עליה מולבש הממשק – UI 5.0 (הקצת פחות עדכני). זה מאפשר לחלק את המסך לשתי קוביות ולעבוד עם שתי אפליקציות במקביל. כמובן שיש כאן אפשרות להדלקה וכיבוי המסך באמצעות הקשה כפולה עם האצבע. אין כאן מצב Always On, המציג התראות שונות על המסך כאשר הוא כבוי. מצב זה קיים ב-G6.

צילום

בניגוד ל-G6 הכולל שתי עדשות, כאן אפשר למצוא מצלמה עם עדשה אחת הכוללת חיישן 13 מגה פיקסל ומפתח צמצם f2.2 ומיקוד אוטומטי. באור יום התמונות המתקבלות טובות, נקיות, אפילו רמת הפירוט לא רעה, אבל הן לא כוללות את עושר הצבעים שסמארטפונים יקרים יותר יודעים לספק. צילום בלילה הוא בעייתי ומגורען. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל, המאפשרת צילום ללא לחיצה, אלא באמצעות הצגת היד באוויר. תוצאות הצילום באיכות נמוכה.

סוללה

הסוללה מאכזבת מאוד, היא החזיקה לי משעה שבע בבוקר עד שמונה בערב. לכך גם צריך להוסיף שמדובר במכשיר עם טעינה רגילה ולא טעינה מהירה, הדורשת זמן המתנה ארוך עבור הטענה שלה. כמו כן, גם מחבר הטעינה הוא מסוג מיקרו USB. לא ברור איך LG מרשה לעצמה לשלב מטען מיושן כל כך במכשיר היוצא בסוף שנת 2017?

בשורה התחתונה

Q6 Plus  הוא סמארטפון טוב עבור שוק הביניים, אבל צריך להבין שמלבד דימיון מסוים במראה החיצוני ל-G6, מדובר בשני מכשירים שונים. ל-Q6 Plus יש גם בעיה רצינית והיא התחרות. לא קשה למצוא סמארטפון ברמת מחיר דומה עם חומרה זהה או גבוהה יותר (אבל ללא מסך עם שוליים דקים).

מחיר

1,350 שקל, כולל אוזניות סקולקנדי – UpRoar במתנה (היבואן רונלייט).

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן

קראו עוד סקירות בבלוג The Gadgets Reviews

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות