בקשה לייצוגית נגד מובילאיי: לא מתריעה מפני התנגשות בילדים או בנכים על כיסאות גלגלים

בקשה לייצוגית נגד מובילאיי: לא מתריעה מפני התנגשות בילדים או בנכים על כיסאות גלגלים

בירור במוקד החברה גילה מה הגובה המינימלי שמזהה מובילאיי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יותר ויותר נהגים התרגלו כבר לקבל חיווי ממערכת מובילאיי, שמתריעה מפני שורת סכנות.

המערכת, שכפי שפרסמתי כאן גם זכתה לאחרונה לרוח גבית ממשרד התחבורה – אשר יעניק הנחות על אגרת הרישוי למי שיתקין אותה במכוניתו – מבטיחה להתריע מפני סטייה מנתיב, התנגשות ברכב, אי שמירת מרחק וסכנת התנגשות בהולכי רגל או רוכבי אופניים וחריגה מהמהירות המותרת.

אלא שלפי בקשה לייצוגית שהוגשה נגד החברה בשבוע שעבר (63643-09-17) במחוזי תל אביב, פרט אחד קריטי לא מוזכר ברשימת הפרטים החשובים שעל הנהג לדעת: המערכת אינה מזהה בני אדם או עצמים שגובהם פחות מ-1.20 מטר.

המשמעות היא שהיא אינה מזהה ילדים או נכים בכיסאות גלגלים.

את הפרט החשוב הזה למד על בשרו לקוח של החברה, אשר פעמיים כמעט והתנגש בנכה בכיסא גלגלים.

בפעם הראשונה, התובע, בעל רכב מסוג ניסאן מיקרה, הספיק לשים לב לכך שהאדם הנכה חצה את הכביש ועלה בידו לבלום בצורה הדרגתית.

במקרה השני הוא נדרש לבלום בעוצמה, וחווה, כהגדרתו, רגעי פחד ממשיים.

בתביעה, על סך 50 מיליון שקל, הוא מציין כי לאחר שני המקרים הוא חיפש מידע באתר מובילאיי, אך לא מצא שם עדכון לנהגים לגבי מגבלות של מובילאיי לספק התרעות במקרים כגון אלו.

לעומת זאת, באתר מובילאיי כן מופיעים סייגים אחרים. כך למשל, בנוגע להתרעת סטייה מנתיב, מצוין בפירוש כי המערכת איננה פעילה במהירויות העולות על 65 קמ"ש.

לגבי התרעה הניתנת ביחס להולכי רגל ו/או רוכבי אופניים, מציינת מובילאיי במדריך ובאתר שלה כי המערכת פעילה במהירויות שאינן עולות על 50 קמ"ש.

לאור זאת, התובע יצר קשר עם מובילאיי לברר אם המערכת שהותקנה ברכבו אינה תקינה. להפתעתו, התברר אין כל תקלה במערכת, אלא כי המערכת פשוט אינה מסוגלת לזהות חפצים או בני אדם בגובה נמוך מ- 1.2 מטר. במילים אחרות, מערכת מובילאיי לא מזהה עוברי אורח בכיסאות גלגלים או ילדים בכלל.

התובע, המיוצג ע"י עו"ד אדם לוין, עו"ד יונתן רפפורט ועו"ד רועי ביטון, מציין כי בחר במובילאיי ושילם על המערכת כ-2,950 שקל, בעוד שיכול היה לבחור במערכת בטיחות אחרת.

לדבריו, הוא יכול היה למשל לרכוש את מערכת הבטיחות של חברת MOVON, שמספקת את אותן התרעות של מובילאיי ואף התרעות רבות יותר, ובכלל זה זיהוי ילדים ואפילו זיהוי בעלי חיים – וזאת במחיר נמוך יותר של כ-2,500 שקל, כולל 36 חודשי אחריות.

כעת הוא דורש הן פיצוי עלהנזק שנגרם לו, הן פיצוי לציבור והן פרסום מדויק לגבי ההתרעות שמסוגלת מערכת מובילאיי לתת.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

 תגובת מובילאיי

"כתב התביעה טרם התקבל במשרדי החברה. עם קבלתו נלמד את התביעה ונגיב בבית המשפט. הפתרונות של מובילאיי מפחיתים את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים ומסייעים בהצלת חיים. אנו גאים על כך שמרבית יצרניות הרכב בעולם ויבואני הרכב בישראל בוחרים בטכנולוגיה של מובילאיי".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות