שופינג אונליין: כך תוכלו להזמין באתר BIG + מרשתות אופנה ישראליות במחירי חו"ל ללא מע"מ

שופינג אונליין: כך תוכלו להזמין באתר BIG + מרשתות אופנה ישראליות במחירי חו"ל ללא מע"מ

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים: הצרכנים הישראלים יוכלו להזמין מאתר ישראלי, אך המוצר יישלח מחו"ל וכך לא ימוסה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם להזמין בגדים מרשת ישראלית – ולא לשלם מע"מ? מן הסתם לא תתנגדו, אבל נכון להיום זה בלתי אפשרי, אלא אם כן אתם נוסעים לאילת.

אלא שיוזמה חדשנית שמובילה קבוצת ביג מרכזי קניות, צפויה לאפשר לצרכנים הישראלים לרכוש מוצרים ללא מע"מ ומכס, ולהוזיל משמעותית את הקניות בארץ – וזאת פשוט על-ידי הזמנה באתר שלה בארץ ואספקה ממחסנים שהיא מקימה בחו"ל. 

כך ייהנו הלקוחות הישראלים בדיוק מאותה הנחה שהם נהנים ממנה כאשר הם מזמינים באתרים הבינלאומיים שהם כל כך אוהבים, ואפילו יוכלו למדוד את הבגדים בחנות ולא להיתקע עם נעליים קטנות או שמלה גדולה מדי.

השירות, ששמו יהיה ביג פלוס גלובל, יהיה פעיל רק בעוד כחמישה חודשים – בתוך אתר הסחר החדש שמקימה כעת קבוצת ביג, ששמו יהיה Big +.

הרעיון הוא שבאמצעות שילוח מחו"ל, יהיו פטורים הצרכנים הישראלים מעלויות המיסוי שמכבידות עליהם כיום – בדיוק כמו שהם פטורים ממיסוי כאשר הם מזמינים כיום מאיביי או מאסוס בסכום של עד 75 דולר. אגב, תקרת הפטור צפויה לעלות בקרוב, ואז השירות יהיה עוד יותר אטרקטיבי.

האתר עצמו, ללא שירות השילוח, יושק כבר בעוד שלושה חודשים, בסוף 2017, והשירות להזמנות מחו"ל יושק כמה חודשים מאוחר יותר.

ככלל, דרך אתר BIG + אפשר יהיה להזמין מגוון פריטים ומוצרים ממגוון ספקים, לא רק כאלה שיש להם חנויות במתחמי ביג. זאת, בדומה לאתר שהקימה קבוצת עזריאלי לפני מספר חודשים (AZRIELI.COM), שעליו כתבתי כאן.

-איך יעבוד שירות ביג פלוס גלובל?

"הלקוח יכול לבחור לעצמו פריט כלשהו באתר שלנו או באחת החנויות בארץ, אבל במקום לקנות אותו בחנות או באתר, הוא יוכל להיכנס לאתר ביג פלוס גלובל ולהזמינו באמצעות הזנת המספר הקטלוגי. הוא יעשה זאת באמצעות הסמארטפון שלו או באמצעות אייפד שיוצב בחנות", מסביר איתן בר זאב, מנכ"ל ביג.

איתן בר זאב 2איתן בר זאב , מנכ"ל קבוצת ביג. צילום: יח"צ

-היכן ימוקמו המחסנים שלכם?

בר זאב: "אנחנו מקימים מרכז לוגיסטי בתורכיה, ומשם המוצרים יישלחו לארץ".

-איזה חיסכון ישיגו צרכנים שיזמינו באופן הזה?

בר זאב: "היום, צרכן ישראלי שמזמין פריט מחו"ל במחיר של עד 75 דולר, כלומר בערך 300 שקל, משלם  23% פחות מאשר על מוצר מקביל בארץ (17% בגלל שהוא לא משלם מע"מ ו-6% בגלל עלויות המכס). בשירות שלנו – בהנחה שיש עלויות לוגיסטיות – הוא יוכל לחסוך עבור פריט של רשת ישראלית כ-17%. כמובן, ככל שיהיו יותר הזמנות העלויות הלוגיסטיות שלנו יפחתו והחיסכון לצרכן יגדל".

ביג פאשן אשדודביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

-האתרים בחו"ל מציעים מדיניות החזרות מאוד גמישה, איך זה יהיה אצלכם?

בר זאב: "מבחינת הצרכנים הישראלים, האיסוף וההחזרה של מוצרים תהיה הרבה יותר נוחה מאשר בכל פלטפורמת הזמנות. יהיו לנו מרכזי חלוקה בתוך מתחמי BIG, בדומה לשירות של BoxIt, אבל יהיו בהם גם תאי מדידה, כך שאם הפריט לא מתאים אפשר להחזירו במקום. עמדה ראשונה כזאת, שנקראת Click and Collect, כבר קיימת במתחם ביג פאשן אשדוד. גם אתרי ענק כמו אמזון ועליבאבא הביעו עניין בשירות הזה כצינור הפצה כאן בארץ, זה יכול לחסוך להם כסף ולייעל את המסירה ללקוח הקצה. זו חלופה לשירותי הדואר".

-אילו רשתות נמצא אצלכם באתר?

בר זאב: "לאתר BIG + הצטרפו למעלה מ-40 רשתות, החל מקרייזי ליין ועד אדידס. לשירות הלוגיסטי שאנחנו מציעים מחו"ל תהליך ההצטרפות רק החל. הרעיון הוא שככל שיהיו יותר רשתות – כך העלויות יפחתו. מבחינת הרשתות המשמעות היא שיהיה להם מלאי של פריטים זהים לזה שקיים כאן, ואותו אפשר יהיה לספק מתורכיה".

-מה עם רשתות גדולות כמו פוקס, שמקימה בעצמה אתר סחר גדול שייקרא Terminal X, או קסטרו שמפעילה אתר משלה?

בר זאב: "כרגע הן לא הצטרפו, אבל אני לא פוסל אפשרות שיהיה שיתוף פעולה עם טרמינל X".  

יבוא אישי – הפתרון ליוקר המחיה

למעשה, הישראלים כבר מזמינים כמעט הכול באינטרנט, ובעיקר פריטי אופנה מאתרים בחו"ל. שופינג אונליין בחו"ל הפך לכלי היעיל ביותר למלחמה ביוקר המחיה בארץ. המחירים ב-Asos ובעלי אקספרס אטרקטיביים, האתרים מציעים ממשק בעברית (גם אם לא מושלם) ויש פטור ממסים בקנייה עד 75 דולר.

אפילו במשרדי האוצר והכלכלה וברשות להגבלים עסקיים הבינו את זה, ואף מבקשים להעלות את תקרת הפטור, כפי שפורסם בפואנטה בהרחבה. זו הסיבה שהם מעוניינים כל כך לפתח את היבוא האישי בקטגוריות שונות, לא רק ביגוד.

בינתיים, מיליוני החבילות שמגיעות ארצה גורמות נזק גדול לרשתות הישראליות – שמתמחרות את הפריטים בארץ כאשר הם כוללים מע"מ (17%) ומכס (6%), וכדי לפתור את אי השוויון בתחרות ביניהן לבין הרשתות הבינלאומיות – הראש היהודי ממציא לנו פטנטים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות