יוקר המחיה: משרד הכלכלה נגד מחירי הטמפונים והתחבושות ההיגייניות. יזמן לשימוע יבואנים בלעדיים

יוקר המחיה: משרד הכלכלה נגד מחירי הטמפונים והתחבושות ההיגייניות. יזמן לשימוע יבואנים בלעדיים

במשרד ביצעו השוואת מחירים של טמפונים ותחבושות היגייניות בין ישראל ל-16 מדינות בעולם. המסקנה: הנשים הישראליות משלמות יותר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי משחות השיניים והדאודורנטים, מגיע תורם של מחירי הטמפונים והתחבושות ההיגייניות להיבחן במשרד הכלכלה.

היום הודיע המשרד כי הוא יזמן לשימוע את היבואנים הבלעדיים של מוצרי ההיגיינה הנשית לישראל, וזאת בעקבות פערים גדולים שנמצאו בין מחיריהם בארץ למחיריהם ב-16 מדינות בעולם.

המדינות שנבדקו הן ארה"ב, איטליה, שבדיה, קנדה, בלגיה, גרמניה, דרום קוריאה, צרפת, יוון, אוסטריה, אסטוניה, לטביה, פורטוגל, צרפת וספרד.

במשרד הכלכלה מסרבים לפרט את גובה הפערים שנמצאו, משום שטרם קיבלו את התייחסות היבואנים.

עם זאת, הם טוענים כי מדובר ב"פערים משמעותיים", לפחות בחלק מהמוצרים, וכי הבדיקה התבססה על נתונים שהתקבלו מחברת נילסן.

במשרד גם מסרבים לפרט מיהם אותם יבואנים שיזומנו לשימוע, אך בדיקה פשוטה של אריזת טמפקס, למשל, מגלה שהיצרן הוא פרוקטר אנד גמבל (P&G) והיבואן הוא מ.מ.ס. 

בכל אופן, השימוע יתקיים בעוד כחודש, ואז ככל הנראה אפשר יהיה להבין באילו פערים מדובר, מי זומן לשימוע ואילו צעדים – אם בכלל – יינקטו.

כזכור, בחודשים האחרונים מבצע משרד הכלכלה שורה של בדיקות לגבי הסיבות ליוקר המחיה בתחומי הפארם, הטואלטיקה והטיפוח בישראל.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

במסגרת זו בוצעה השוואת מחירים בין מוצרים בקטגוריות שונות, כמו דאודורנטים ומשחות שיניים, והאצבע הופנתה לכמה גורמים בשרשרת – החל מהיצרנים, דרך היבאונים הבלעדיים ועד רשתות הפארם.

כך למשל, רק לאחרונה פרסם המשרד הודעה כי היצרנים והיבואנים הבלעדיים מפלים את ישראל לרעה ומתמחרים את המוצרים ביוקר בהשוואה למחירים בפולין.

כחודש לפני כן פרסם המשרד הודעה שבה הוא מציג השוואה בין שתי רשתות הפארם הגדולות, סופר-פארם וניו פארם, לבין רשתות השיווק ובתי המרקחת הפרטיים, ומדגים כיצד רשתות הפארם – ששולטות ברוב השוק – יקרות משמעותית מהמתחרות.

המשרד זימן בחודשים האחרונים לשימוע גם את נציגי סופר פארם וניו פארם וגם יבואנים כדי להתחקות אחר שרשרת התמחור.

בנוסף, בשיתוף הממונה על ההגבלים העסקיים ננקטים כמה צעדים – ביניהם צמצום הבלעדיות של סופר פארם על פתיחת סניפים בקניונים ועידוד יבוא מקביל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות