רשות התחבורה של לונדון אוסרת על אובר להמשיך לפעול בעיר. הלונדונים מוחים

רשות התחבורה של לונדון אוסרת על אובר להמשיך לפעול בעיר. הלונדונים מוחים

חצי מיליון לונדונים חתמו על עצומה לאפשר לאובר להמשיך לפעול בלונדון

מתוך Flickr
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מיליוני לונדונים נוסעים עם Uber מדי יום – ולפני מספר ימים הם התבשרו שהרישיון של החברה לפעול בעיר יפקע ב-30 בספטמבר.

זאת, לאחר שרשות התחבורה הלונדונית הודיעה כי היא לא תחדש את הרישיון לאובר משום שהחברה אינה מקפידה על הוראות הבטיחות הנדרשות ממנה, כמו למשל בדיקת הרקע של הנהגים, וכתוצאה מכך אינה שומרת על ביטחונם של הנוסעים.

כתוצאה מההוראה יזמה אובר עצומה שקוראת לאפשר לה להמשיך ולפעול בעיר, והעצומה הזו מופצת במהירות ונוחלת הצלחה עצומה. תוך זמן קצר חתמו עליה כחצי מיליון לונדונים.

במרכז העצומה עומדות שתי טענות – ראשית, שהפסקת פעילות אובר תביא לאובדן מקור פרנסה ל-40,000 נהגים.

שנית, שהדבר יפגע במיליוני נוסעים שנוהגים להשתמש באפליקציה ומצמצמים באמצעותה באופן משמעותי את ההוצאות על תחבורה.

מספר המשתמשים באפליקציית אובר בלונדון עומד על 3.5 מיליון.

ראש עיריית לונדון הגיב לסערה ואמר שהמחאה צריכה להיות מופנית אל אובר עצמה ולא אל רשות התחבורה הלונדונית, אשר שמה לנגד עיניה את בטחונם האישי של הנוסעים.

ככלל, סוגיית אובר בלונדון מעוררת הדים בכל רחבי בריטניה. יש חברי פרלמנט שטוענים כי לונדון אמורה להיות בחזית החדשנות – ובצעד הזה היא הופכת לעיר סגורה שמרחיקה חדשנות, ולעומת זאת יש המצדדים בהחלטה וטוענים כי חובה להגן על שלום הנוסעים.

בינתיים, לונדון היא העיר היחידה שבה נאסר על אובר להמשיך ולפעול, אך יש ערים נוספות בבריטניה שהודיעו כי יבחנו בשבע עיניים את התנהלות החברה לקראת מועד חידוש הרישיון שלה.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות