קופיקס חוזרת לקפה בחמישה שקלים? מדיניות תמחור חדשה

קופיקס חוזרת לקפה בחמישה שקלים? מדיניות תמחור חדשה

קופיקס חוזרת לקפה ב-5 שקלים? החברה הודיעה על התרחבות לטורקיה, בנוסף על כניסתה לרוסיה בשנה האחרונה. זאת, במקביל לירידה בהכנסות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני מספר חודשים הודיעה קופיקס כי הקפה ויתר המוצרים בבתי הקפה שלה יתייקרו מ-5 ל-6 שקלים – מתוך מטרה לשפר את רווחיות הרשת.

קופיקס חוזרת לקפה בחמישה שקלים?

היום, לאחר פרסום דוחות קופיקס לרבעון השני שמצביעים דווקא על ירידה בהכנסות בהשוואה לאשתקד, נראה שבקופיקס שוקלים לחזור למודל של 5 שקלים לפריט, אך במודל של זוגות – למשל, קפה ומאפה בעשרה שקלים.

חשוב להדגיש שאין עדיין הודעה רשמית על כך וגם לא בטוח שזו הדרך שבה תבחר קופיקס לשפר את תוצאותיה העסקיות, אך דבר אחד ברור – כפי שגם הבטיח היום המנכ"ל החדש של הרשת, יקי ודמני – קופיקס מתכננת להפתיע: "הצרכן הישראלי אוהב לקבל תמורה בעד הכסף ואוהב שמפתיעים אותו, וזה מה שנעשה".

באופן כללי, קופיקס מעוררת אמוציות רבות הן בקרב הצרכנים והן בקרב מתחרותיה. המודל של מחיר אחיד מעורר סקרנות לא רק כאן אלא גם בעולם. בשנה החולפת פתחה הרשת סניפים ברוסיה, וביום חמישי הודיעה כי בקרוב תחל לפעול גם בטורקיה.

המנכ"ל ודמני, שנכנס לתפקידו רק לפני שבוע לאחר התפטרותו של המנכ"ל הקודם חיים אהרון, אמר היום ל"פואנטה" כי קיימת התעניינות גם במספר מדינות במערב אירופה.

ודמני נחשב לאחד המנכ"לים המנוסים במשק, ומאחוריו שנים ארוכות של ניהול באייס, אלקטרה ועוד.

יש להניח שמייסד קופיקס, אבי כ"ץ, בחר בו לניהול החברה מתוך הנחה שהוא יוכל להזניק את קופיקס קדימה, וזאת משום שבארץ, כאמור, הרשת צריכה לאמץ אסטרטגיה שתחזיר אותה לימי הזוהר שלה.

לפי דוחות קופיקס, שפורסמו ביום חמישי האחרון, מכירות בתי הקפה של קופיקס ירדו ב-18.5% ברבעון השני של 2017 לעומת המקביל לו ב-2016, והסתכמו ב-24.5 מיליון שקל.

כידוע, קופיקס היא לא רק רשת בתי קפה, אלא גם רשת מרכולים. הכנסותיה של רשת סופר-קופיקס צמחו ב-82% ברבעון השני של 2017 לעומת המקביל לו ב-2016, והסתכמו ב-50 מיליון שקל.

ככלל, קופיקס רשמה רווח של 152 אלף שקל בלבד ברבעון השני של 2017. ברבעון המקביל בשנה שעברה היא רשמה רווח של 1.8 מיליון שקל, וברבעון הראשון של 2017 היא רשמה רווח של 814 אלף שקל.

כעת העיניים נשואות אל האופן שבו תבחר קופיקס להתמודד עם האתגרים שמזמנים לה המספרים בדוחות.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

קראו עוד חדשות באתר חדשות הצרכנות פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות