מאיכילוב ועד סורוקה - הכספומטים הפרטיים מככבים בבתי החולים

מאיכילוב ועד סורוקה – הכספומטים הפרטיים מככבים בבתי החולים

אם אתם מושכים כסף מכספומט בבית חולים, שימו לב אם הוא פרטי או בנקאי. בדיקת המועצה לצרכנות מגלה היכן הלקוחות השבויים עלולים לשלם ביוקר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בתי החולים ברחבי הארץ הפכו כבר מזמן למרכזי סחר הומים, לאחר שבהנהלות בתי החולים וברשויות המקומיות הבינו לפני מספר שנים כי מדובר במכרה זהב של אלפי לקוחות העוברים במקום בעל כורחם.

ומה יותר הגיוני מלהציב כספומט במקום כמו בית חולים, במיוחד אם צמוד אליו קניון ובו חנויות אינספור?

אלא שרבים מהכספומטים המוצבים בבתי החולים הם כספומטים פרטיים – שהעמלה בהם גבוהה וגם לא מפוקחת.

אמנם, גם על משיכה מכספומט רגיל יש לשלם עמלה – אך היא נעה סביב 1.30 שקל והבנקים לא יכולים לבחור לגבות כל סכום שיחפצו.

כספומטים פרטיים, לעומת זאת, זה סיפור אחר. העמלה בהם נעה בין 3 ל-7 שקלים, ולעתים אפילו גבוהה אף יותר.

בנוסף לכך, קיימת בהם תקרת משיכה שעלולה לאלץ את הלקוח להוציא את הסכום הדרוש לו בכמה פעימות – ועל כל פעם כזאת הוא ישלם שוב את אותה עמלה יקרה.

במועצה לצרכנות בדקו לאחרונה את מצב הכספומטים בבתי החולים ברחבי הארץ, ולפי הבדיקה, ב-15 מתוך בתי החולים שנבדקו היו רק כספומטים פרטיים.

כך למשל, לפי הבדיקה, בבתי החולים איכילוב ואסותא בתל אביב יש רק כספומט פרטי, כאשר העמלה באיכילוב היא כ-7 שקלים למשיכה והעמלה באסותא היא 4.50 שקלים למשיכה.

גם בבית החולים קפלן ברחובות עומד לרשות המטופלים והאורחים רק כספומט פרטי של חברת כספונט, והעמלה שם עומדת על כ-7 שקלים.

לפי הבדיקה, יש בתי חולים שיש בהם כספומט בנקאי וכספומט פרטי – אולם יש להניח שהמטופלים המגיעים להוציא כסף בכספומט הפרטי אינם יודעים שבתוך המתחם עומדת לרשותם גם חלופה זולה יותר.

כך למשל, בבית החולים אסף הרופא יש כספומט של בנק יהב ויש כספומט פרטי שבו עמלת המשיכה עומדת על כ-5 שקלים. מאחר שמדובר במתחם עצום, רבים מוציאים כסף בכספומט הפרטי ומשלמים לשווא עמלה גבוהה.

גם בבית החולים שערי צדק יש שני סוגי כספומטים – האחד בנקאי, של בנק מזרחי טפחות, והשני של חברת כספונט ובו העמלה מתקרבת ל-5 שקלים למשיכה.

המצב דומה בבית החולים שיבא-תל השומר. במתחם מוצב כספומט בנקאי של בנק לאומי וכספומט פרטי של כספונט, שבו העמלה מגיעה לכ-7 שקלים.

אגב, ההשוואה מגלה גם שהעמלה שנגבית בכספומט הפרטי אינה אחידה – למרות שמדובר בכספומטים של אותה חברה. כך למשל, בעוד שבוולפסון עומדת עמלת המשיכה מכספומט של כספונט על 5.50 שקלים, בבתי החולים איכילוב, שערי צדק וקפלן היא עומדת על כ-7 שקלים. 

בשורה התחתונה, נראה שעד שהדבר לא יוסדר – מי שמגיע לבתי החולים ברחבי הארץ צריך לפקוח היטב את עיניו ולבדוק היכן הוא מוציא כסף והאם יש חלופה של כספומט בנקאי בסביבה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות