כך קפץ מחיר הטריפל של לקוח הוט מ-280 שקל ל-409 שקל בגלל הבטחות שווא של נציג. כמה אתם משלמים?

כך קפץ מחיר הטריפל של לקוח הוט מ-280 שקל ל-409 שקל בגלל הבטחות שווא של נציג. כמה אתם משלמים?

לקוח הוט שוכנע להצטרף לחבילת טריפל שאינו צריך, תוך שמובטח לו כי כעבור 4 חודשים יוכל לצמצם אותה כדי שהמחיר לא יקפוץ. נחשו מה קרה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שימו לב כמה חשוב להיות עירני בשיחת מכירות מול מוקד מכירות, כמה חשוב לא להתחבר לחבילה שאתם לא זקוקים לה, ולא פחות מזה – כמה חשוב שתקליטו גם אתם את השיחה.

לקוח הוט, ר', שוכנע בדצמבר 2016 להצטרף חבילת טריפל של הוט (כלומר, חבילה הכוללת טלפון, טלויזיה ואינטרנט), שכללה כמעט את כל הערוצים, ספורט, שפות ועוד. זאת, למרות שהוא לא צריך חבילת טריפל משום שאינו זקוק לקו טלפון.

המחיר שסוכם עמו עמד על 279 שקל כולל הכול, למשך שלושה חודשים, וכן חודשיים מתנה ל-VOD – שמחירו בהמשך אמור לעמוד על 35 שקל בחודש. לאחר ארבעה חודשים אמור המחיר לעלות לכ-350 שקל בחודש, כולל ה-VOD.

בשיחה הסביר הלקוח לנציג המכירות כי הוא לא זקוק לטלפון וגם לא לחלק מהערוצים בחבילה, אך הנציג התעקש והבטיח שאחרי ארבעה חודשים יוכל הלקוח להתקשר ולבקש להוריד רכיבים שאינו מעוניין בהם, כמו טלפון, חבילת שפות רוסית, או חבילת ספורט גולד. הנציג הסביר שהלקוח יקבל זיכוי מהמחיר, דבר שיוריד את העלויות הצפויות.

הלקוח לא התעצל וניהל מול הנציג שיחת הדמיה שבה הוא לכאורה מתקשר אחרי ארבעה חודשים כדי להוריד את אותם רכיבים.

לאחר שחלף פרק הזמן של החבילה המוזלת, המחיר קפץ והלקוח התקשר להוט כדי לבצע את אותה שיחת צמצום חבילה, וביקש לנתק את הטלפון, את חבילת הרוסית ואת חבילת ספורט גולד, אלא שלהפתעתו המחיר שקיבל היה אף גבוה יותר מזה שהוא משלם: 470 שקל בחודש.

כשהסביר שהוא רק רוצה להוריד פריטים כמו שהובטח לו, נאמר לו שזה בלתי אפשרי. האפשרות שעמדה בפניו היא לעבור לחבילה אחרת שתעלה לו יותר.

אותו לקוח השמיע את ההקלטה שבידיו, ונציגי הוט הבטיחו שיחזרו אליו תוך 3 ימי עסקים אך לא עשו זאת.

הוא התקשר שוב ושוב, הובטח לו שיחזרו אליו שוב ושוב, אך לשווא.

בשלב הזה הוא פנה אל אתר פואנטה כשבידיו ההקלטות, וראו זה פלא – החבילה הותאמה להבטחה שניתנה לו מלכתחילה.

בקרוב: חובת הקלטה ומסירת המידע לצרכנים

למרבה הצער, העובדה שנציגי המכירות של אותן חברות מקבלים שכר המבוסס בין היתר על העסקאות שהם סוגרים, לעתים הם לא בוחלים בשום דרך שכנוע, גם אם הם משקרים ומבטיחים הבטחות שווא.

קל מאוד להוליך שולל לקוח באמצעות ריבוי פרטים ומספרים, דחיית מימוש ההבטחה למועד רחוק שבו יהיה קשה לשחזר את הפרטים ולהבטיח מחירים לא קיימים שנציג אחר יצטרך להתמודד עמם.

בכל מקרה שבו אתם נמצאים במחלוקת מול בית עסק ונאלצים לתבוע אותו – הקלטה יכולה להיות קריטית כדי להוציא לאור את צדקתכם ולקבל את כספכם חזרה.

בימים אלה עומלים במשרד הכלכלה על חוק שיחייב את החברות להקליט את שיחות המכירה עם הלקוחות.

הכוונה היא לכל השיחות הנוגעות לעצם עשיית העסקה, כולל קביעת מועד התקנה, שיחת בירור, הרחבת או צמצומה של העסקה המקורית.

בנוסף, החברות יצטרכו לשמור את ההקלטה למשך שנה אחת לפחות מיום ההתקשרות הטלפונית עם הצרכן, והכי חשוב – לספק לו את השיחה המוקלטת על פי בקשתו.

כיום חברות מקליטות את השיחות באופן רנדומלי ואינן חייבות להעביר את השיחה ללקוח, כך שמטבע הדברים כאשר הקלטת השיחה מוכיחה את צדקת הלקוח, הן לא מעבירות לו את המידע.

כך או כך, הצעת החוק הזאת עדיין מתבשלת ולא כדאי לבזבז רגע מיותר.

אפשר להקליט את השיחות לבד, ורצוי לעשות זאת בכל שיחה שבה אתם סוגרים חוזה מול חברה כלשהי, במיוחד חברות תקשורת.

תגובת הוט: "חברת HOT פועלת ללא לאות על-מנת להעניק שירות מצוין. הלקוח טופל וזוכה לשביעות רצונו ואנו מצרים על המקרה". 

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות