הסכם בין ישראכרט ללהב: עמלת הסליקה לעסקים קטנים תופחת

הסכם בין ישראכרט ללהב: עמלת הסליקה לעסקים קטנים תופחת

האם חברות אשראי אחרות יילכו בעקבות ישראכרט, ואיך – אם בכלל – יושפעו הצרכנים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במשך שנים מתקוממים עצמאים ועסקים קטנים על כך שהם משלמים עמלות סליקה גבוהות – גבוהות מדי – לחברות האשראי.

כידוע, מגזר העצמאים – שמדינת ישראל אוהבת להתגאות הכך שהוא המנוע של המשק – מקופח כמעט בכל היבט עסקי, וההיבט של עמלות הסליקה הוא אחד כואב במיוחד.

היום, במסיבת עיתונאים חגיגית, הכריזה חברת אשראי ראשונה על שינוי. מדובר בישראכרט – וזאת לאחר עבודה מאומצת עם להב, ארגון העסקים הקטנים.

לפי ההסכם, עמלת הסליקה עבור 200 אלף חברי להב תופחת ל-1.21%.

בנוסף, חודש אחד בשנה יינתן חינם. כלומר, בראייה שנתית תעמוד עמלת סליקה בישראכרט לעסקים חברים בלהב על 1.1%.

הרפורמה תחל בעוד חודש, ב-1 בספטמבר הקרוב.

בעתיד הקרוב יוצעו לחברי להב אשר יצטרפו להסדר ישראכרט מכשירי סליקה ( POS) בתנאים מיוחדים. 

העסקים הקטנים מסבסדים את החברות הגדולות

"בעוד שבתי העסק הגדולים משלמים בממוצע עמלת סליקה של 0.85% מהעסקה, בתי העסק הקטנים משלמים עמלה הגבוהה ב-74% והעומדת על ממוצע של 1.48%", אמר היום עו"ד רועי כהן, נשיא להב.

"מפניות של עסקים קטנים שהגיעו ללהב, אנו עדים לפערים תהומיים בין עסקים גדולים לעסקים קטנים, ובכלל זה עמלות סליקה הנגבות מעסקים קטנים המגיעות ל-2.5% ואף יותר. עלויות הסליקה מגיעות לעיתים לכ-20% מהרווח הנקי".

להב וישראכרט מקימים מועדון צרכנות לעסקים

בימים אלה עובדים בלהב, יחד עם ישראכרט, על הקמת מועדון צרכנות שייקרא "להב קארד" ומיועד לציבור העצמאים והעסקים הקטנים בישראל.

המועדון יעניק מגוון שירותים והטבות שיינתנו באופן בלעדי לחברים בלהב. לדברי כהן, שוויים המצטבר של ההטבות והשירותים שיינתנו במסגרת המועדון עשוי להגיע לאלפי שקלים בחודש. מדובר במהלך נוסף שיסייע לעסקים קטנים הנאבקים יום יום להישרדותם".

להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל – היא עמותה אשר הוקמה בשנת 1983 על מנת לייצג, לקדם ולפעול בעניינו של מגזר העובדים העצמאיים והעסקים הקטנים והבינוניים. כיום חברים בה כ-45 ארגונים עצמאים וארגונים מקצועיים, המייצגים למעלה מ-200,000 עצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. 

בין החברים בלהב: לשכת עורכי הדין, לשכת רואי חשבון, לשכת סוכני ביטוח, איגוד המסעדות הישראלי, ההסתדרות הרפואית, איגוד המוסכים, לשכת יועצי מס, הסתדרות הרוקחים בישראל, התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, התאחדות בעלי אולמות וגני אירועים בישראל, מועצת האופטומטריסטים בישראל ועוד.

תגובות: 0

נגישות