בדקנו: סמסונג Q7 - טלוויזיה חכמה שמאפשרת צפייה גם באור יום

בדקנו: סמסונג Q7 – טלוויזיה חכמה שמאפשרת צפייה גם באור יום

סמסונג שמה דגש על איכות תמונה גבוהה, שמתבטאת בין היתר בגווני השחור ובתמיכה ב-4K וב-HDR. הממשק (בעברית) ידידותי וההתממשקות למכשירים אחרים קלה מאי פעם. כמה תהיו מוכנים לשלם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

אם עד לפני שנה או אולי שנתיים, טלוויזיות חכמות היו מוצר שאנשים לא הבינו למה הם צריכים, השנה הצורך בטלוויזיה מהסוג הזה הופך אפילו ליותר ברור.

לא מדובר דווקא ביכולות שהיצרניות הוסיפו למסכים שלהן, אלא בשירותי הטלוויזיה שצצו בישראל. שירותי טלוויזיה כמו: נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, סלקום וסמארט, כולם פועלים בתור אפליקציה על טלוויזיות חכמות.

לא כל האפליקציות קיימות לכל המסכים, בגלל מערכת ההפעלה המריצה אותן (טייזן, webOS או אנדרואיד TV), אבל הן מאפשרות למשתמשים להיפטר מקופסאות מיותרות היושבות מתחת למסך בסלון ולהתחבר בלחיצת כפתור וללא שום מחויבות לספק תוכן. סדרת טלוויזיות ה-QLED של סמסונג הושקה לאחרונה בארץ, כאשר דגם ה-Q7c הוא אחד מהמסכים החדשים של החברה הדרום קוראינית.

תמונה ואודיו

סמסונג ממתגת את סדרת הטלוויזיות שלה תחת QLED.

המטרה היא להתחרות ב-OLED של LG. לסמסונג חשוב מאוד להוכיח שהטכנולוגיה שלה יותר טובה מזו של LG, כאשר באירוע השקת הטלוויזיות בתערוכת CES בלאס וגאס בחודש ינואר, סמסונג הציגה ראש בראש את המסכים שלה מול אלו של המתחרה הדרום קוריאנית. הסקירה הזו היא פחות השוואה בין הטכנולוגיות, אבל מה שחשוב להגיד, שלפחות באותן הדגמות, התחרות הייתה קשה מאוד בין השניים.

סמסונג רוצה שיידעו שה-QLED וה-Q7c יודעים להתמודד עם אור שמש של סלון עם חלונות גדולים.

לפחות בבדיקה שלי, ההתמודדות של סמסונג הייתה נהדרת, היה אפשר להמשיך לצפות בתוכניות, מבלי לטרוח לסגור את התריסים. עדיין חשוב לציין שקרני האור מהשמש הופיעו במקומות מסוימים על המסך, אבל הם פחות הפריעו.

איכות התמונה מעולה, הצבעים עשירים, התאורה האחורית חזקה, הצבע השחור עמוק מאוד וההתמודדות עם איכות השידור הנמוכה של 2 ו-10 עושה את העבודה.

יש כאן תמיכה ב-4K וגם HDR, שהוא תקן המשפר את טווח איכות הצבעים. מאיכות הצפייה הגבוהה הזו נהניתי בעיקר בנטפליקס. תאורת ה-HDR מגיעה ל-1500 ניטס וזוויות הצפייה של הטלוויזיה רחבות מאוד ומאפשרות צפייה נוחה גם שלא יושבים ממש מול המסך. הצליל של הטלוויזיה מוצלח, עד כמה שאפשר להגיד שטלוויזיה מספקת סאונד טוב. יש גם תקשורת בלוטות' המאפשרת לחבר בקלות אוזניות אלחוטיות.

עיצוב

ה-Q7c היא טלוויזיה קעורה, ככזו היא מעט יותר מעוגלת ומאפשרת לתפוס בצורה מעט יותר טובה את כל התמונה.

עד כמה זה קריטי? בגודל 55 אינץ' בקושי מרגישים את האפקט, אבל זה עדיין נראה טוב בסלון. לסמסונג יש גם קופסה חיצונית אליה מחוברים כל הכבלים (בדומה לחלק מהדגמים משנים קודמות). מה שמיוחד בדגמי 2017, זה הכבל האופטי הדקיק באורך 5 מטר המחובר למסך. באמצעותו ניתן לחבר את כל הציוד ההיקפי לטלוויזיה.

זאת, בנוסף להתקנה צמודה לקיר ללא שום מרווח. קופסת החיבורים כוללת 3 כניסות HDMI, כניסת LAN וגם 3 כניסות USB מתקן 2.0 המיושן.

ממשק

הפעלת הטלוויזיה כמעט מיידית, בערך 2 שניות. מערכת ההפעלה בטלוויזיות החכמות של סמסונג היא טייזן. היא גם זו הנמצאת בשעונים החכמים של החברה.

הממשק של המערכת תורגם לעברית, אבל הפקודות הקוליות עצמן לא זמינות בעברית.

מי שכן מעוניין, יכול להחליף באמצעות הקול מקורות מ-HDMI 1 ל-HDMI 4, להגיע בצורה מהירה להגדרות השונות, לקבוע טיימר לכיבוי הטלוויזיה בלילה ולהפעיל את ההקלטה.

סמסונג רוצה שתשתמשו רק בשלט הרחוק הקומפקטי והמתכתי שהיא מספקת בערכה. אני חיברתי אותו לממיר הפייבר בוקס של הוט. החיבור הראשוני התבצע במהירות, במהלך ההפעלה הראשונית של הטלוויזיה, אבל התקשורת בין הממיר לשלט של סמסונג לא עבדה בצורה מושלמת. למשל, הדלקת הטלוויזיה, הפעילה גם את הממיר, אבל משום מה לא כיבתה אותו שסגרתי את המסך. החלפת ערוצים בהקלדה וירטואלית, לא תמיד הגיבה בצורה תקינה. מהר מאוד זנחתי את האופציה הזו וחזרתי לשלט של הוט. יכול להיות שהחיבור הזה של השלט עם ממירים אחרים של הוט, yes או סלקום עובדת טוב יותר.

סמסונג משלבת עם הטלוויזיות שלה חיבור לסמארטפונים וטאבלטים מתוצרתה. זה אומר שניתן דרך מסך ההתראות של הגלקסי S או הטאב S להציג בלחיצת כפתור את התוכן שנמצא בטלוויזיה על גבי המכשיר הנייד.

כך ניתן להמשיך לצפות בתוכנית כאשר רוצים לעבור לחדר אחר (כל עוד נמצאים באותה רשת אלחוטית).

שלט

באותה צורה, גם ניתן לשדר את התמונה מהסמארטפון לטלוויזיה. נכון שיכולות כאלו קיימות דרך אפליקציות שונות, אבל כאן סמסונג הטמיעה אותן בצורה פשוטה להפעלה. דפדפן האינטרנט של סמסונג מסוכרן בין הטלוויזיה לזה שבסמארטפון, כך ניתן להמשיך בקלות גלישה בעמוד מסוים.

אפליקציות

הממשק מנצל את החיבור עם אפליקציות מסוימות, כמו נטפליקס או סמארט TV. במקום להיכנס לתוך האפליקציה למציאת התוכן, תוכניות מומלצות או תכנים אחרונים שנצפו או כאלו שעדיין הצפייה בהם לא הסתיימה, מוצגים עוד לפני הכניסה עצמה לאפליקציה. הדבר מאפשר גישה מהירה יותר לתוכן. הדבר דורש התאמה מצד יצרניות האפליקציות, דבר שלא כולן עשו.

קראו עוד כתבות באתר The Gadgets Reviews

מגוון האפליקציות כולל את רוב החשובות: יו טיוב, נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, סמארט TV, מאקו ופייסבוק וידיאו. בנוסף לשירותי מוזיקה כמו eco99fm ו-Deezer. חסרונה של אפליקציית סלקום TV מורגש, אבל היא צפויה לעלות בקרוב. נפח האחסון הפנימי הפנוי להתקנת אפליקציות עומד על פחות מ-3 ג'יגה.

בשורה התחתונה

ה-Q7c היא טלוויזיה חכמה עם ממשק ידידותי הכולל מגוון אפליקציות, עיצוב דקיק וקעור וכמובן תמונה מעולה המסוגלת להתמודד עם חדר המוצף באור שמש.

מחיר

13 אלף שקל לגודל 55 אינץ' (יבואן סמליין).

 הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות