ניסינו את שיטת האימון החדשה אקווה פורסה של דנה גורצקי: מרעננת בכל המובנים - פואנטה
צילום: ארבל רובנשטיין

ניסינו את שיטת האימון החדשה אקווה פורסה של דנה גורצקי: מרעננת בכל המובנים

איך נשמע לכם אימון כושר על מזרן צף בבריכה? המטרה היא לבצע תרגילים בלי ליפול למים, וזה עובד פשוט מצוין

מאת: יעל הראל, סטודיו Shape It

AQUAFORZA (אקווה פורסה) היא שיטת אימון חדשה המתבצעת על גבי מזרן צף (AQUAMAT), שפותח ותוכנן במיוחד למטרה זו.

האימון מתקיים בבריכה, כשהמטרה היא לבצע תרגילים על המזרן, בלי ליפול למים (אם כי גם נפילה למים יכולה להיות מרעננת תוך כדי אימון מאתגר ביום חם).

כמו אימונים אחרים, גם האימון הזה הוא אימון פונקציונאלי, כלומר אימון המשלב עבודה על מספר קבוצות שרירים בו-זמנית וכן תנועות מחיי היומיום.

בכלל, חובבי כושר ודאי שמו לב שבשנים האחרונות האימונים הפונקציונאליים הם האימונים השולטים, ולכן לא מפתיע למצוא אימון כזה שלמעשה מגיע אלינו היישר מהים או הבריכה (מי מאיתנו לא שכב להנאתו על מזרן ים בבריכה או בים ואז נפל למים וניסה לעלות עליו חזרה, תוך שהוא מגייס את כל שרירי הגוף? כנראה שזו הייתה ההשראה של מייסדי השיטה).

כמי שמאמנת ומתאמנת כבר שנים, האימון היה תענוג! הוא כלל אינטרוולים של תרגילי רגליים,  ידיים ופלאנקים (תרגיל המחזק בעיקר את שרירי הבטן), כשלאורך כל האימון נאלצתי להתמודד עם תנועת המים על המזרן ולייצב את עצמי עליו.

דנה גרוצקי עם אימון אקווה פורסה חדר הכושר גוי שרונים צילום2 יחצ Customדנה גרוצקי עם אימון אקווה פורסה בחדר הכושר ג’וי שרונים. צילום: יח”צ

עוד מצב נחמד שמתקיים בשיעור הוא השימוש במתאמנים עצמם על מנת להוציא את הגוף משיווי משקל. באופן הזה, בזמן שמתאמן אחד מבצע “לאנג'” (מכרע), המתאמן שלידו מניע את המזרון בחוזקה ומנסה להוציא אותו משיווי משקל עד כדי שהוא “נופל” למים, כך שמעבר לאימון הגופני, מתווסף לאימון גם פן חברתי מהנה.

מדובר באימון מאוד אפקטיבי שמתאים למי שאוהב לעבוד על שיווי המשקל ונהנה מעבודה חזקה על ה- core. המדריךהקפיד לתת מגוון אפשרויות תרגול לכל רמה, כך שגם מתאמנת בת 60 התמידה בתרגול, למרות שלא הצליחה לעמוד על המזרון ולכן תרגלה בישיבה.

בשורה התחתונה, מדובר באימון דינאמי ומרענן שעושה יופי של עבודה על כל הגוף ובהחלט יכול לגוון את עולם האימון שלכם. האימון דורש יכולות פיזיות די גבוהות ויש לקחת זאת בחשבון.

מה עוד חשוב לדעת?

אימון האקווה פורסה מתאים לכל גיל ונעשה בקבוצות של עד 12 איש בו זמנית למסלול שחייה אחד. בהתאם לגודל הבריכה, יכולים להשתתף בו עשרות משתתפים. הוא מתאים לבריכות פתוחות ומקורות, כך שניתן לתרגל בכל עונות השנה.

סוגי האימון האפשריים על מזרן ה-AQUAMAT הם רבים ומגוונים, ביניהם יוגה, HIIT, אימוני שרירי ליבה, אימוני יציבה וחיטוב הגוף, פילאטיס, אימוני מתיחות, אימוני קיקבוקס, פיזותרפיה ושיקום ועוד.

קראו עוד כתבות מעניינות על ספורט וכושר באתר פואנטה:

ניתן להתאים כל אימון שמבוצע על הקרקע לאימון האקווה פורסה וליהנות מהיתרונות המובהקים של אימון על המים.

השיטה פותחה העל-ידי דנה גורצקי ובן זוגה לשעבר, חיים שטרן, ואת ראשית דרכה עשתה דווקא במקסיקו.

לארץ היא הגיעה לראשונה למועדון הכושר JOY בהוד השרון. בעתיד יתקיימו שיעורים גם במועדונים נוספים.

תגובות: 0

נגישות