קונים ק"ג גלידה ברשת וניליה? תוכלו לקנות אותה באריזה רב פעמית לשימוש חוזר

קונים ק"ג גלידה ברשת וניליה? תוכלו לקנות אותה באריזה רב פעמית לשימוש חוזר

רשת וניליה מתחילה למכור את הגלידה במארז רב פעמי המיועד לשימוש חוזר. המארז כרוך בתשלום, אך הלקוחות יקבלו הנחה כשהם חוזרים איתו לרכישה חוזרת

גלידה וניליה 1 ק"ג במארז רב פעמי
צילום: שירן כהן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

לאור מצבו העגום של כדור הארץ ולאור משבר האקלים שהופך מרגע לרגע למוחשי יותר, אפשר היה לצפות שיצרנים שונים יתאימו את האריזות ואת המוצרים שלהם לשימוש רב פעמי. לצערי, זה קורה מעט מדי, ולכן משמח במיוחד לראות את האריזה הרב פעמית של הגלידה ברשת וניליה. הרשת מתחילה בימים אלה לעבור בהדרגה לשימוש במוצרים אקולוגיים ומתכלים בסניפיה, והמארז הרב פעמי של הגלידה הוא המוצר הראשון. מדובר באריזת פלסטיק שמחליפה את אריזת הקלקר, ניתנת לשטיפה במדיח ומיועדת לשימוש חוזר. בהמשך יוחלפו פריטים אחרים, כמו כפיות הפלסטיק. החיסרון היחיד באריזה הרב פעמית הוא המחיר שלה – 19 ש"ח, כך שככל הנראה יהיו לא מעט צרכנים שיעדיפו להמשיך לרכוש את הגלידה באריזת קלקר מזהמת.

אריזה רב פעמית לגלידה – במקום קלקר מזיק לסביבה

המארז הרב-פעמי החדש לשימוש חוזר של "וניליה" מיוצר מפלסטיק באישור משרד הבריאות ומכון התקנים מיועד ל-1 ק"ג גלידה. הוא מעוצב באופן שובה עין, בצבעי המותג, ומתפרק לשלושה חלקים. החלק הפנימי נשלף, וניתן לשטיפה במדיח.

מחיר ק"ג גלידה ברשת וניליה עומד על כ-119 ק"ג ל-3 טעמים. כאמור, מחיר המארז כ-19 ₪.

מדובר בתוספת די משמעותית למחיר של ק"ג גלידה ברשת וניליה, מה שעלול להרתיע חלק מהצרכנים. עם זאת, הרשת מבטיחה הנחה של 2 ש"ח למי שיעשה במארז שימוש חוזר ויחזור עמו כדי לקנות שוב, כך שכעבור כ-8 פעמים כאלה הלקוח כבר מחזיר לעצמו את ההוצאה…

המארז נמכר בשקית פלסטיק עבה וממותגת שהרשת מעודדת את הצרכנים לעשות גם בה שימוש חוזר. לקוח שיגיע עם השקית הרב-פעמית של "וניליה" ולא ישתמש בשקית רגילה, יקבל הנחה נוספת של 1 ₪ בקנייה.

למה פלסטיק עדיף על קלקר?

לכאורה, נשמע מוזר שחומר מזהם כמו פלסטיק יחליף את הקלקר, אבל קלקר (פוליסטירן מוקצף) הוא חומר מזיק אפילו יותר מפלסטיק, והוא בדרך כלל נזרק לפח לאחר שימוש אחד.

מארז רב פעמי - וניליה גלידה 1 ק"ג
מארז רב פעמי של וניליה גלידה 1 ק"ג ושקית לשימוש חוזר. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כאמור, היתרון באריזת פלסטיק הוא שמדובר באריזה רב פעמית. הצרכנים יכולים לשטוף את הקופסה ביד או במדיח ולהשתמש בקופסה שוב לאחסון מזון או לרכישת גלידה פעם נוספת ברשת וניליה.

הקלקר מהווה מפגע סביבתי חמור במיוחד לאור הכמויות הגדולות שנעשה בהן שימוש. מבדיקה שערכה רשת וניליה עלה כי בענף הגלידות בישראל משתמשים בכ–1 מיליון ליטר קלקר בשנה. הנזקים הסביבתיים שגורם הפוליסטירן רבים.

  • זמן ההתפרקות עד שהוא מתכלה נמדד במאות רבות של שנים.
  • הוא עמיד בפני חמצון.
  • בעלי חיים לא מזהים פוליסטירן מוקצף כחומר מלאכותי ואפילו יכולים לזהות אותו בטעות כמזון.
  • קצף פוליסטירן נסחף ברוח וצף על מים עקב המשקל הסגולי הנמוך שלו ויכולה להיות לו השפעה חמורה על בריאותם עופות או יונקים ימיים, שבולעים כמויות משמעותיות ממנו.

האסטרטגיה של וניליה: הפחתה דרמטית של כלים חד פעמיים

ברשת וניליה, המונה 21 סניפים, מצהירים כי באופן הדרגתי הרשת לשימוש במוצרים אקולוגיים ומתכלים בכל סניפיה, כולל כפיות, קשיות שתייה, מכלי אריזה ועוד. יש לקוות כי במקביל למעבר הזה, הרשת גם תסיר את חסם המחיר – מפני שברגע שהמוצר הירוק יותר עולה כסף, צרכנים רבים ימשיכו להעדיף את המוצר החינמי המזהם.

במקביל למעבר למוצרים אקולוגיים בסניפים, המפעל של הרשת בהוד השרון עובר תהליך של התייעלות אנרגטית והפחתה דרמטית בשימוש בכלים חד פעמיים בתהליך הייצור וההפצה.

"מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ בענף המזון", אומר אסף בלנק, מנכ"ל רשת "וניליה". "כל ארגון צריך להשקיע משאבים כלכליים לטובת איכות הסביבה וכל אדם צריך לקחת אחריות אישית לנושא. ב'וניליה' אנחנו לא רק אומרים אלא גם עושים. הקצינו משאבים ניכרים כדי להפחית את השימוש חומרים המזיקים לסביבה שבהם נעשה שימוש עד כה".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


תגובות: 0

נגישות