קמפיין משרד הכלכלה מעודד את הצרכנים להשוות מחירי פארם באפליקציות. רק חבל שניו פארם מסתירה את מחיריה - פואנטה

קמפיין משרד הכלכלה מעודד את הצרכנים להשוות מחירי פארם באפליקציות. רק חבל שניו פארם מסתירה את מחיריה

התלהבתם מההבטחה לדעת בלחיצת כפתור כמה עולים החיתולים או סכיני הגילוח ברשת הפארם הקרובה לביתכם? אז זהו, ש…

אי אפשר שלא להיתקל בקמפיין שמריץ לאחרונה משרד הכלכלה, הקורא לצרכנים להשוות את מחירי מוצרי הפארם באמצעות אפליקציות.

לאחרונה גם הודיע משרד הכלכלה כי ייתן מענק של מאות אלפי שקלים לאפליקציה שיורידו אותה הכי הרבה צרכנים – וזאת לאחר שביצע שימוע לרשתות הפארם בגלל מחיריהן הגבוהים.

אלא שמחירי הפארם הרבה פחות נגישים ממה שמשרד הכלכלה היה רוצה.

רשת ניו פארם פשוט לא טרחה להעלות את המחירים שלה למאגרי המידע – וכך יוצא שבשלוש האפליקציות שאותן מעודד משרד הכלכלה – פרייסז, מיי-סופרמרקט ו-CHP – מופיעה רק רשת פארם אחת, סופר פארם, לצד רשתות השווק שהיו באפליקציות האלה גם קודם.

המשמעות היא שההשוואה שהצרכנים יכולים לעשות חלקית בלבד.

ומה בכוונת משרד הכלכלה לעשות נגד רשת ניו פארם? למעשה, כפי שפרסמתי כאן לאחרונה – ידיו כבולות כרגע, משום שכל שהחוק מתיר למשרד הוא לתת לה התרעה לפני קנס.

את ההתרעה הוא כבר נתן לניו פארם, משום ששבוע בלבד לפני שהיא הייתה צריכה להעביר את המחירים – היא ביקשה ארכה. הסיבה היא שניו פארם מחכה לאישור של הממונה על ההגבלים העסקיים להימכר לרשת שופרסל, ולכן ככל הנראה מעדיפה להימנע מההוצאה הכרוכה בדרישות החוק.

בסופו של דבר, יש כאן רשת שמצפצפת על החוק, אבל כרגע לא משלמת על כך שום מחיר, ואפילו מרוויחה מכך משום שהמחירים שלה לא שקופים לצרכנים.

רק אם תתבצע הפרה נוספת – אפשר יהיה לקנוס אותה.

ומה עם האתר של סופר-פארם?

כפי שפרסמתי כאן לפני כחודש, לאחרונה הודיעה סופר-פארם שהיא משיקה אתר סחר.

לכאורה זו בשורה נהדרת, אבל סופר-פארם לוקחת את הזמן והאתר פתוח כרגע למספר מצוצמם של נרשמים.

לכן הצרכנים לא יכולים להשוות שם מחירים באופן עצמאי, ולכן גם מחירי סופר-פארם שמתפרסמים באפליקציות מבוססים על המחירים בסניפים הפיזיים של הרשת.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

תגובות: 0

נגישות