הוזלת מחיר כרטיסים לקולנוע עברה בטרומית. מוקדם מדי לשמוח?

הוזלת מחיר כרטיסים לקולנוע עברה בטרומית. מוקדם מדי לשמוח?

אחרי ששר הכלכלה אלי כהן התנגד לפני חצי שנה, עכשיו הוא תומך בהצעת החוק של תמר זנדברג ממרצ. האם בתי הקולנוע ייקרו את כל הכרטיסים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נכון שזה מעצבן לשלם עמלה על כרטיס לסרט או להצגה? איכשהו, למרות שכבר כמה שנים מנסים להעביר בכנסת הצעת חוק שתאסור על בתי עסק לגבות עמלה על הזמנת כרטיסים באינטרנט – בכל פעם מחדש ההצעה נופלת והעמלה נשארת.

היום עברה הצעת החוק של חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) בקריאה טרומית – מה שעדיין לא מבטיח שהיא תאושר ותצא לדרך, אבל בכל זאת מפיח תקווה כלשהי. עם זאת, מאחר שהכנסת יוצאת בשבוע הבא לפגרת קיץ של כחודשיים, עד שניפרד מהעמלות ייקח עוד לפחות מספר חודשים.

בקול ענות תרועה פרסמה גם לשכת שר הכלכלה אלי כהן הודעת תמיכה בחוק, אבל שם כנראה מניחים שהזיכרון שלנו קצר. רק בפברואר האחרון אותו שר עצמו התנגד להצעת החוק. כפי שפרסמתי אז כאן באתר פואנטה, הנימוק היה אז שהשר לומד את הנושא ובמשרד הכלכלה מבקשים להסדירו.

לפי החוק, אסור יהיה לגבות עמלה על מכירת מוצר באינטרנט – אלא אם כן אותה עמלה נגבית גם במכירה פיזית. המשמעות היא שבתי קולנוע, תיאטראות וכו' יצטרכו לבטל את העמלה – או לחילופין פשוט ייקרו את כל הכרטיסים, וכך גם מי שמשלם בקופות הקולנוע, למשל, ישלם את אותה תוספת של כ-4 שקלים לכרטיס.

אגב, בסינמה סיטי כבר איימו בעקבות אישור ההצעה בטרומית כי אכן יעלו את המחירים של כלל הכרטיסים, או לחילופין יחזירו לעצמם את ההפסד שייגרם להם בדרכים חלופיות.

כיום העמלות על הזמנה באינטרנט מייקרות מאוד את העסקה – משום שלא נגבית עמלה חד-פעמית בגין הזמנת הכרטיסים, אלא על כל עמלה בנפרד.

כך, משפחה בת ארבע נפשות משלמת על בילוי בקולנוע כ-180 שקל – שמתוכם 20 שקל הם רק עבור עמלת ההזמנה.

אפילו כאשר בתי הקולנוע יוצאים במהלך של מבצעי סרט ב-10 שקלים, כפי שקורה מדי פעם – אפילו אז הם גובים את העמלה.

 

אגב, לא מומלץ למהר לשמוח, משום שלאורך השנים, המהלך הכל-כך מתבקש הזה לטובת הצרכנים מטורפד שוב ושוב על-ידי ממשלות ישראל.

הצעות חוק דומות בעיקרן כבר הונחו על שולחן הכנסת ה-19 ע"י ח"כ מיקי רוזנטל (פ/1760/19), ועל שולחן הכנסת ה-20 – שוב ע"י ח"כ מיקי רוזנטל (פ/36/20). הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת ה-19 על ידי חברת הכנסת תמר זנדברג (פ/1904/19).

כאמור, הפעם היא זוכה לתמיכת השר כהן, שמזהה כי מדובר בעמלה שביטולה יוכל לזכות אותו בנקודות כאביר הצרכנים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות