מסלולי רכיבה מהנים בקיץ - פואנטה

מסלולי רכיבה מהנים בקיץ

לא חייבים להחזיק אופנוע שטח מפלצתי במאות אלפי שקלים כדי ליהנות ממסלולי רכיבה מושלמים לקיץ. החל מרמת הגולן, דרך חיפה ועד צפון הנגב – הנה כמה הצעות מיוחדות

מסלולי רכיבה לחודשי הקיץ יכולים להיות מהנים מאוד אם הם מתוכננים היטב מראש. ברכיבת קיץ על אופנוע יש לא פחות סיכונים מאשר בחורף, כמו למשל מי עיבוי ממזגני הרכבים על הכבישים וטמפרטורות גבוהות שמעלות את הסיכוי להתייבשות. מצד שני, הקיץ בישראל מייצג תקופה מושלמת שבה אפשר לצאת לשטח אפילו עם אופנוע 125 ובלי לחרוג ממסגרת התקציב.

חשוב להצטייד במפות עדכניות של כל אזור אליו מגיעים ולא לסמוך על אפליקציות הניווט בטלפון ועל החיבור לאינטרנט.

יש להכין מראש ערכת עזרה ראשונה, כמויות מספיקות של אוכל ושתייה ופרטי יצירת קשר עם מוקדי החירום.

מרגישים מוכנים לרכיבת קיץ אמיתית בתנאי שטח? הנה למשל כמה מסלולי רכיבה שמתאימים לסוגים שונים של אופנועים:

רמת הגולן: מבצר נמרוד ומעיינות הבניאס

באזור הצפון יש המון מסלולים שניתן להגיע אליהם ספיישל או לשלב עם חופשה משפחתית. אחד מהם נמשך מקלעת נמרוד ועד למעיינות הבניאס, והוא מומלץ בעיקר בזכות הקרבה לאתר החרמון. המסלול עצמו נחשב קל יחסית, הוא מתאים לתקופת הקיץ ועונות המעבר והערך המוסף שלו הוא נוף פראי שכולל את עמק החולה, הגליל העליון ורמת הגולן.

בשביל לצאת למסלול הרכיבה הזה צריך להגיע לקלעת נמרוד מכביש 90, בו פונים מזרחה בצומת המצודות לכביש 99. עוקפים את הבניאס לכיוון צפון וממשיכים עד לצומת שמובילה לנווה אטיב והחרמון. ממשיכים לפי השילוט למבצר נמרוד (הכניסה בתשלום) ומתחילים לרדת במסלול לכיוון מעיינות הבניאס.

כדאי לשים לב שבירידה בכיוון המערב הדרך קצת קשה ועם הרבה אבנים וסלעים. זה אומר שאופנועים נמוכים עלולים לספוג פגיעות וחבטות, אך יש כיום דגמים של אופנועי 125 ואפילו 250 גבוהים במיוחד. בכל מקרה, רצוי לנסוע לאט גם בשביל לשמור על הזהירות וגם על מנת ליהנות מהנוף. נקודת הסיום הסופית היא בנחל החרמון ולכל אורך הדרך יחכו לכם נקודות עצירה ספונטניות ומוצלות להתרעננות.

צפון הנגב: יער בארי

עוד אזור שבו קל לטייל עם סוגים שונים של אופנועים ולא בהכרח עם אופנועי שטח יקרים הוא צפון הנגב.

זה אזור שמתאפיין בהרבה דרכי כורכר ונגישות נוחה לכלי רכב רגילים, אך החיסרון שלו הוא טמפרטורות שעלולות להגיע ל-40 מעלות צלזיוס בחלק מימי הקיץ. מצד שני, בנגב אין לחות והנסיעה עם קסדה חצי פתוחה כבר תעשה עבורכם את העבודה.

המסלול המומלץ מתחיל בקיבוץ בארי ונמשך דרומה לכיוון נחל גרר. אחרי הגשר של הנחל פונים מערבה לכיוון “חניון רעים”, בו מגיעים לנקודת שילוט של “דרך מתקני המים”. עוקפים את השלט ונוסעים על דרך מצופה אספלט עד “יער בארי” עצמו, בו המסלול הוא עפר.

ממשיכים במסלול עד גשר אירי שחוצה את נחל גרר, מתפתלים עם הדרך לתוך חורשת אקליפטוס ואחרי 500 מטר בערך מגיעים לבריכת אגירה על שפת המצוק. משם ממשיכים בזהירות את הירידה דרומה ובסוף השביל מגיעים לבורות מים שהוקמו עוד בתקופה הביזנטית.

המסלול ממשיך עם דרך עפר נוספת ואחרי 1.5 ק”מ יש צומת שבה בוחרים בכניסה הימנית. נוסעים לאורך הסימון הכחול עד שמגיעים לשדות חיטה ולסוף דרך מתקני המים. משם פונים צפונה לכיוון השדות של קיבוץ בארי, ממשיכים למפעל עיבוד הגופרית של חיל האוויר הבריטי מתקופת מלחמת העולם השנייה ומסיימים בכניסה לקיבוץ ובנקודה בה המסלול התחיל.

חיפה והקריות: יער קריית אתא ונחל ציפורי

אם אתם מחפשים משהו שהוא בין הצפון הרחוק לדרום הלוהט, בטח תשמחו לדעת שיש מסלולים מצוינים באזור של חיפה והקריות. אחד מהם נמצא ביער קריית אתא והיתרונות שלו הם עצי אלון, ברוש ואורן שנמצאים בשוליים הצפוניים של נחל ציפורי ונראים כמו גלויה. הדרך גם עוברת ביישוב עדי ובדרך נוף ציפורי ולכן יש בה לפחות שעתיים נינוחות עם נקודות עצירה למנוחה.

קראו עוד כתבות בפואנטה:

המסלול כולו נמשך בממוצע 3-4 שעות בהתאם למידת העניין שתגלו בכל נקודה ואורכו 18 ק”מ. נקודת ההתחלה היא שכונת גבעת טל בקריית אתא, שממנה ממשיכים לגבעת אלונים ושפרעם. שם עוצרים בתצפית לכיוון מפרץ חיפה, הכרמל ונחל ציפורי ולאחר מכן נוסעים עד חורבת אושה. משם עולים לשוליים הצפוניים של היער וממשיכים עד המערה בה קבור רבי יהודה בן בבא בצומת סומך.

הנקודה הבאה במסלול היא עין יבקע שבתוך נחל ציפורי.

מהיער יוצאים לכיוון  מזרח ובדרך לקיבוץ הרדוף עוד מספיקים לפנות שמאלה כדי להגיע ליישוב הבדואי כעביה. ממשיכים עד למעיין של היישוב ויורדים משם בכביש עד לערוץ נחל ציפורי. פונים מערבה במקביל לנחל, חוצים גשר צבעוני וממשיכים עוד 2 ק”מ בערך ל”טחנת הנזירים”. שם הדרך מתפצלת אבל אנחנו ממשיכים לנחל ציפורי ומסיימים במסלול אספלט שנקרא “שביל נחל ציפורי”.