אושר סופית: עוד 4 חודשים נוכל להתנתק מחברה במייל

אושר סופית: עוד 4 חודשים נוכל להתנתק מחברה במייל

חברות שיטרטרו את הלקוחות ישלמו קנס של יותר מ-20,000 שקל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חוק "ניתוק בקליק" עבר היום בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. החוק יחייב את החברות לאפשר ללקוחות להתנתק על ידי מייל קצר ופשוט.

עד כמה שזה נשמע אבסורד – מספיק ש-22 חברי כנסת הצביעו היום בעד הצעת החוק הכל-כך מתבקשת של התנתקות במייל, כדי לשנות את המצב המעוות שנמשך שנים ארוכות, שבהן לקוחות נאלצו לשלוח פקסים ולעבור מנציג שימור אחד לשני עד לניתוק מחברה.

החוק החדש קובע שכל עסק יהיה מחויב לפרסם באופן בולט ושקוף את פרטי ההתקשרות לצורך בקשת ניתוק ולכלול בתוכם כתובת דוא"ל, כך שכל צרכן יוכל למעשה "לדלג" על נציגי השימור ולהתנתק בקליק באמצעות שיגור הודעה אחת פשוטה.

בנוסף, עסק המאפשר ללקוחותיו לבצע התקשרות באמצעות אתר האינטרנט שלו יהיה מחויב לאפשר גם התנתקות באותה הדרך.

מרגע שליחת הודעת הניתוק יצטרך בעל העסק לסיים את ההתקשרות ולהפסיק ואת החיובים תוך 3 ימי עסקים באופן אוטומטי, אלא אם בפרק הזמן הזה הצליח לשכנע את הלקוח אחרת.

שיטת הניתוק המסורבל ותהליכי שימור הלקוחות משרתים היטב את החברות המסחריות, אבל החל מעוד ארבעה חודשים חברה שלא תנתק את הלקוח בצורה שבה בחר להתנתק – תשלם קנס כואב: עיצום כספי עד לגובה 22 אלף שקל לתאגיד. בעל עסק שימשיך לחייב לקוח למרות בקשת הניתוק, יהיה חשוף לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזק עד לגובה 10,000 שקל.

את הצעת החוק יזם ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני).

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות