בשנה הבאה ב-500 כיתות י' בארץ: לימודי תיאוריה לצורך קבלת רישיון נהיגה - פואנטה

בשנה הבאה ב-500 כיתות י’ בארץ: לימודי תיאוריה לצורך קבלת רישיון נהיגה

התלמידים ילמדו בבית הספר וייבחנו במתכונת הדומה לבחינת בגרות

אין כמעט תיכוניסט שלא לומד נהיגה, והדבר מתנהל כמובן בשעות אחר הצהריים ועל חשבון ההורים. בשנת הלימודים הקרובה תחל לפעול רפורמה, שלפיה לפחות החלק העיוני של הלימודים, כלומר, לימודי התיאוריה, יתבצעו בבתי הספר.

מדובר בפיילוט שיחל ב-500 כיתות י’ ברחבי הארץ, שבמסגרתו הן לימודי התיאוריה והן מבחן התיאוריה יתבצעו בבתי הספר בכיתה י’, בסטנדרטים של בחינת בגרות.

ככלל, כחלק מתוכנית חומש שמתוקצבת ע”י משרד האוצר, התלמידים בישראל יקבלו בבתי הספר חינוך תעבורתי, כלומר, חינוך להתנהגות נכונה בכביש. לכן, כ-91,000 תלמידי כיתות י’ ילמדו בשנה הבאה חינוך תעבורתי בכלל, ו-12% מהם ילמדו תיאוריה וייבחנו במבחן נהיגה עיוני.

הצפי הוא שמספר העוברים יעמוד על כ-50% – בניגוד לשיעור ההצלחה כיום, העומד על 40%. 

עו לפי הצפי, בשנת הלימודים תשע”ט תורחב התכנית ל-1,200 כיתות לימוד, כלומר 29% משכבת י’ שלומדת חינוך תעבורתי, והצפי הוא ש-55% מהם יעברו את המבחן בהצלחה.

המבחן יתקיים באותו יום ובאותה שעה לכל התלמידים, יהיה ברמת הכנה לבחינת בגרות וינוהל כמו שמתנהלת בחינת בגרות, אך לא יוכנס לתעודת הבגרות ולא יהיה תנאי לקבלתה.

לאחר הפיילוט, התוכנית תורחב לכלל בתי הספר – כך אמר היום מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, שכיהן עד לאחרונה כמנכ”ל עמותת אור ירוק. “אי אפשר להשלים עם העובדה שלמעלה מ-30 צעירים נהרגים מדי שנה”, אמר היום אבוהב בדיון בכנסת.

כאמור, בחינות התיאוריה יתקיימו בין כותלי בית הספר, ובמתכונת חדשה: מבחן מורחב שכולל היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, שימוש במסכים, סכנות בשימוש באלכוהול ועוד.

התכנית היא פרי הסכם שנחתם עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בתקציב משותף בסך 25 מילון שקל, ובשיתוף משרד התחבורה.

עם זאת, בקרב מורי הנהיגה יש גם הסתייגויות. אבי קרמר, יו”ר ארגון מורי הנהיגה, העלה בדיון בכנסת סוגייה שמצריכה התייחסות – לדבריו, לימודי התיאוריה יתקיימו למעשה שנה לפני הלימודים המעשיים, והתלמידים ישכחו את הכול עד לשלב המעשי.

הוא הציע לשלב את 4,000 מורי הנהיגה בהדרכת הילדים, והצעתו תיבחן על-ידי הגורמים הרלבנטיים.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

 

תגובות: 0

נגישות