פניקס 5 של גרמין - שעון חכם עם ממשק בעברית. מה עוד הוא מציע, ובאיזה מחיר?

פניקס 5 של גרמין – שעון חכם עם ממשק בעברית. מה עוד הוא מציע, ובאיזה מחיר?

פניקס 5 מאפשר למדוד כל פעילות גופנית, בין אם מדובר בריצה, אופניים ושחייה הנעשים בתוך מבנה או בחוץ. ניתן למדוד טריאתלונים, רכיבה על אופניים, סקי, סאפ וגולף 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

על פי כמות המרתונים והאנשים שרצים בפארק בשעות הערב, אפשר לחשוב שכולנו הפכנו לאנשים בריאים.

אם אתם עדיין יושבים בבית, מחפשים מכשיר שיעזור לכם לרוץ וגם יפתור לכם את הדילמה בין שעון חכם לשעון ספורט, אולי כדאי שתבדקו את ה-Fenix 5 של גרמין? השעון הזה כולל מד דופק פנימי, התקן GPS, מאמן כושר אישי והתראות מהסמארטפון בעברית.

FITBIT VERSA 2  במבצע: אולי גם השעון הזה יעניין אתכם

עיצוב

הפניקס 5 הוא שעון עם נוכחות. הוא אומנם קומפקטי יותר מהדור הקודם, אבל זה שעון שמרגישים את המשקל שלו על היד (85 גרם).

המסגרת הקדמית של המסך עשויה ממתכת והיא יוצרת את הלוק הקשוח והאלגנטי של השעון הזה. הדגם שאני סקרתי הגיע עם רצועה שחורה מסוג QuickFit, כאשר בלחיצת כפתור זריזה ניתן לפרק את הרצועה הקיימת ולהחליף באחת אחרת (עור, מתכת או סיליקון). היכולת הזו הייתה אפשרית בפניקס 3 רק באמצעות מברג. השעון עמיד למים עד לעומק 100 מטר. חיווי השעה הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב. גרמין מאפשרת להחליף בקלות את תצוגת השעה או לבנות אחת באופן אישי דרך האפליקציה שלה.

garmin 3

מסך

הפניקס 5 כולל מסך גדול וצבעוני (לא מגע), המשלב את טכנולוגיית Chroma Display של החברה, הכוללת תאורת LED. זו מאפשרת צפייה באור שמש ישיר ללא בעיה. גרמין גם מציעה גרסה יקרה יותר של השעון, בו שולבה עדשת ספיר נגד שריטות.

ממשק

גרמין היא יצרנית שעוני הספורט היחידה שמציעה ממשק בעברית. הממשק כולו גויר לעברית, מה שכבר הופך את השימוש בו לידידותי יותר לקהל המקומי.

למרות העברית, עדיין ליצרניות שעוני הספורט יש מה ללמוד מיצרניות מערכת ההפעלה לשעונים החכמים, כמו גוגל, סמסונג ואפל.

עבור הבנה טובה של הממשק, דרושה עקומת לימוד מסוימת. בכל אופן, גרמין מציעים לחובבי הריצה, אופניים, שחייה ושאר פעילויות הכושר, המון יכולות מעניינות, ואפשרות להתאים את עמודי הבית של השעון לזמן אימון, לפי העניין האישי. בין אם מדובר ברצון להציג את מד הדופק, המרחק, שעון העצר, זמן ההקפה וכל נתון אחר שמעניין את המשתמש.

פעילויות

הפניקס 5 כנראה מאפשר למדוד כל פעילות גופנית, בין אם מדובר בריצה, אופניים ושחייה הנעשים בתוך מבנה או בחוץ. ניתן למדוד טריאתלונים, רכיבה על אופניים, סקי, סאפ וגולף.

הפניקס 5 מציע מדידת VO2Max. מדובר במדידה של חמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות גופנית והוא מיוצג על ידי מספר דו-ספרתי. התוצאה נקבעת לפי רמת הכושר וכן לפי הגיל והמגדר. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך הכושר, הסיבולת הארובית של הלב וכלי הדם טובים יותר.

השעון גם מציע חישוב של שעות המנוחה הדרושות בין האימונים. לפניקס 5 גם נוסף ג'יירוסקופ, הפועל במצב חסכון בסוללה בעת ריצה, כך ה-GPS לא עובד באופן קבוע והג'יירוסקופ יודע למלא את החלל שנוצר בחישוב הנתונים.

שעון חכם

שעון ספורט זה דבר נהדר, אבל אם כבר לקנות שעון, אז כדאי שהוא יהיה חכם. גרמין הבינה שהתחרות הגדולה שלה זה מול השעונים החכמים.

אלו שמים דגש על יכולות ספורט. מתאמנים כבדים כנראה לא ישקלו לרכוש שעון חכם כמו אלו של אפל, סמסונג או LG, כאשר הם יעדיפו מוצר מקצועי יותר בסגנון הפניקס 5.

קראו עוד באתר The Gadgets Reviews

בגרמין מנסים לשלב את כל העולמות בשעון שלהם, כאשר הוא מציע מספר יכולות חכמות, המאפשרות למשתמש להרגיש שהוא עדיין מחובר לסמארטפון שלו מהשעון. למשל, הפניקס 5 יציג במהלך ריצה או במשך היום התראות וואטס אפ, מסרונים, מיילים והודעות מהפייסבוק (לא ניתן להגיב מהשעון). מה שחשוב, שהתוכן של ההודעה מוצג בעברית. מעבר לזה, יש גם עדכונים על מצב מזג האוויר.

מה שהפריע לי בפניקס 5, שאין כאן אפשרות לאחסן מוזיקה בשעון ולהאזין לה באמצעות אוזניות בלוטות'. דבר זה היה חוסך, את הצורך לצאת לרוץ עם סמארטפון. מה שכן, אפשר לשלוט בנגן מוזיקה שבסמארטפון ישירות מהשעון.

אפליקציה

עבור הפעלת היכולות החכמות והחיבור לסמארטפון, יש צורך בהתקנת אפליקציית Garmin Connect. אפליקציה זו מסנכרנת את נתוני השעון לענן והיא מציעה גם המון נתונים מעניינים, שפחות נוח לקבל במסך השעון. למשל, מסך הכולל את כל הנתונים הרלוונטיים מאותו יום: מספר צעדים, שעות שינה, שריפת קלוריות, מספר קומות שטיפסתי או ירדתי ודקות אינטנסיביות. ניתן לעיין בכל הנתונים האלו לאורך היסטוריית השימוש. כמו כן, אפשר לעיין בנתונים הקשורים לפעילות הגופנית האחרונה. למשל בריצה: מרחק, קצב, זמן, תצוגה של מסלול הריצה על גבי המפה, כולל מזג האוויר באותו זמן, עליות בגובה שהתבצעו באותו מסלול ונתונים מלאים לגבי הדופק באותו אימון.

garmin 4

לאפליקציה יש גם קטגוריית Insight, המבצעת ניתוחים מעניינים על אורך החיים הגופני של המשתמש. האפליקציה הציגה לי, שבימי שישי מספר הצעדים שלי הוא הנמוך ביותר במשך השבוע וגם השוואות של הנתונים מול משתמשים אחרים באותו טווח גילאים. האפליקציה גם יודעת לספק נתונים לגבי שינה. הבעיה שממש לא נוח לישון עם הפניקס 5. נכון שאפשר להזין את הנתונים באופן ידני, אבל מהר מאוד גיליתי שפשוט אין לי כוח להתמיד עם זה.

דופק

הפניקס 5, כמו דגמים קודמים אצל גרמין, מאפשר מדידת הדופק מפרק כף היד. הדבר מתבצע באמצעות טכנולוגיית Elevate של החברה. החיישן של גרמין מאסיבי (הוא לא מפריע ביד) ורואים את ההבדל בינו לאלו הקיימים בשעונים חכמים. מדידת הדופק התבצעה בצורה טובה מאוד. כדאי לקחת בחשבון שמדידת הדופק הכי אמינה שיש היא עם רצועת חזה, אבל זו שהפניקס 5 נותן מפרק כף היד תספק את רוב המשתמשים (עבור מדידת טווחי הדופק, קצב שריפת קלוריות והאינטנסיביות של פעילות הכושר).

מי שממש רוצה, יכול עדיין לחבר לשעון הזה רצועת דופק חיצונית סביב החזה. כדאי גם לדעת, שבזמן שחייה לא ניתן לבצע מדידת דופק דרך החיישן הפנימי של השעון.

GPS

בדומה למדידת הדופק, גם התקן ה-GPS משולב בתוך השעון. מדידת הדופק מתבצעת במהירות כאשר עומדים במקום (בזמן הליכה לוקח זמן קצת יותר ארוך). בגרמין גם שילבו חיבור למערכת הלווינים הרוסית – GLONASS/

תקשורת

התקשורת בפניקס 5 מסוג בלוטות', היא יחסית יציבה, כל עוד נמצאים באותו חדר עם השעון. אם עוברים לחדר אחר בבית, הפניקס 5 מייד מתנתק. ההשוואה היא כמעט לכל שעון חכם אחר שבדקתי, שהצליח לספק טווח קליטה גדול בהרבה. לפניקס 5 בגרסה הרגילה אין תקשורת WiFi.

garmin2

סוללה

גרמין הצליחו לשלב בפניקס 5 סוללה שלא נגמרת, אבל זה כבר תלוי כמה אתם מתאמנים. זמן העבודה של השעון בשימוש קבוע עם ה-GPS מתקרב ל-20 עד 24 שעות. מי שמתאמן מדי יום, כנראה יצליח להחזיק עם השעון פעיל במשך שבוע ובמצב שעון חכם הוא יעבוד כשבועיים.

מחבר הטעינה הוא יחודי לשעוני גרמין והוא ממוקם בגב המכשיר. בחירה במחבר מסוג USB-C הייתה הופכת את החיים לקצת יותר קלים (במקרה שהכבל הולך לאיבוד).

בשורה התחתונה

נשאלת השאלה האם יש שינוי משמעותי בין הפניקס 3 לפניקס 5? ההבדלים הגדולים הם בגודל של השעון (קצת פחות גדול, אבל עדיין שעון עם נוכחות), האפשרות להחליף רצועות, ג'יירוסקופ וזמן סוללה ארוך. מי שמחפש שעון עבור ריצה, שחייה, אופניים וגם רוצה שעון חכם, ימצא את הפניקס 5 לבחירה מוצלחת.

מחיר

2,700 שקל, שנתיים אחריות דרך היבואן רונלייט.

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה של צחי הופמן, The Gadgets Reviews.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות