בלי עמלות ובלי סניפים - הבנק הווירטואלי פפר (pepper) מבית לאומי נפתח השבוע

בלי עמלות ובלי סניפים – הבנק הווירטואלי פפר (pepper) מבית לאומי נפתח השבוע

פתיחת חשבון אורכת 8 דקות מרגע הורדת האפליקציה, ומרגע זה התקשורת מול הבנק מתבצעת רק דרך הסמארטפון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רובנו ממעטים להגיע לסניף הבנק, ואת רוב הפעולות מבצעים מרחוק, בעיקר באמצעות הסמארטפון, כך שהחלטת בנק לאומי לפתוח בנק וירטואלי שמתנהל באמצעות אפליקציה היא כמעט מתבקשת.

לא מדובר בבנק עצמאי כמו ONE ZERO, אלא מדובר ב-Pepper (פפר) של בנק לאומי. הוא פועל באמצעות אפליקציה בלבד – ללא סניפים וללא עמלות (למעט עמלות על פעולות חריגות). הוא פועל 24 שעות ביממה, למעט בימי שבת, ומאפשר לנהל חשבון עו"ש ואפילו לקחת הלוואה, אך לא לקחת משכנתא למשל.

קהל היעד שלו הוא צעירים, בעיקר בני 18-35 ובמיוחד כאלה שהדרישות שלהם מהבנק שלהם יחסית בסיסיות ולא מורכבות, כמו סטודנטים.

הבנק נפתח למוזמנים בלבד בפברואר האחרון, והשבוע נפתח רשמית לכלל הציבור. הוא שייך לבנק לאומי – אך מבודל ממנו לחלוטין, מה שבא לידי ביטוי גם בצבעי הלוגו שלו ובקמפיין הצעיר שמיועד לגייס לקוחות שמנהלים את חייהם דרך הסמארטפון.

הלקוח מתחיל בהורדת האפליקציה ודרכה הוא פותח חשבון, אך חשוב לדעת שכדי להצטרף לפפר צריך לנהל חשבון בנק בבנק אחר. לאחר ההצטרפות ניתן לסגור את החשבון האחר או להשאירו.

Pepper Screen

מאותו רגע, הבנק למעשה לומד את הלקוח באמצעות בינה מלאכותית ואמור להבטיח לו בנקאית פרסונלית. כך למשל, לקוח שנמצא במינוס (יתרת חובה), יקבל התראה לפני נטילת אשראי נוסף. בנוסף, הלקוח יראה תכנים רלבנטיים לקבוצת הגיל שאליה הוא משתייך. התקשורת בין הלקוח לבין Pepper מתבססת על חוויית המשתמש דומה לזו של ה-feed שבפייסבוק, בו ניתן לקבל תוכן מותאם אישית, תובנות צרכניות, השוואות לאנשים שדומים לך, סיכומי הוצאות, ניתוחי הוצאות על בסיס שבועי וחודשי, עדכונים בלייב, טיפים צרכניים ועוד – בשפה פשוטה וידידותית שלא מאפיינת את הבנקים הרגילים.

כרטיס האשראי ופנקסי השיקים (גם הם בחינם), מגיעים עם שליח עד הבית.

היבט נוסף שמבדל את הבנק ומותאם לדרישות העידן הנוכחי הוא הזמינות – ניתן להתכתב עם בנקאי בצ'ט בכל שעות היממה (לא כולל שבת) ולפנות למוקד שירות לקוחות טלפוני מאויש בבנקאים אמיתיים במשך 24 שעות ביממה.

בבנק לאומי מציינים כי הם צופים גיוס של כ-150 אלף לקוחות ל-Pepper בתוך 5 שנים.

Pepper מצטרף לאפליקציית התשלומים החינמית Pepper Pay שהושקה לפני מספר חודשים ואשר מאפשרת ללקוחות כל הבנקים להעביר כספים לרשימת אנשי הקשר בנייד, באופן מהיר וידידותי – וללא עמלות. לקראת סוף השנה אף תושק בהדרגה אפליקציית Pepper Invest שתאפשר מסחר בני"ע.

מעבר לבנק הזה הוא מעבר פשוט – כפי שהסברנו בכתבה איך עוברים בנק.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות