קונים עוף ובשר במבצע בשופרסל? ייתכן שלמחרת הוא כבר יהיה מקולקל

קונים עוף ובשר במבצע בשופרסל? ייתכן שלמחרת הוא כבר יהיה מקולקל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הנחה על בשר ועוף היא בדרך כלל מבצע שלקוחות מסתערים עליו – אלא שמסתבר שברשת שופרסל מומלץ לבדוק היטב מה תאריך התפוגה של הבשר.

לקוחה שרכשה מוצרי עוף טריים ארוזים באחד מסניפי הרשת בנתניה בהנחה של 30%-40% ובישלה את חלקם למחרת – חשה טעם וריח לא אופייניים וכאשר בדקה מה כתוב על המדבקה, הבחינה שתאריך התפוגה חל יום קודם לכן – כלומר ביום הקנייה עצמו.

למותר לציין שהיא זרקה מיד לאשפה הן את העוף שכבר בושל ואת החלקים שהתכוונה לבשל בהמשך, אבל כדי לברר אם מדובר במקרה חד-פעמי או במדיניות של שופרסל, היא שכרה משרד חקירות שביצע בדיקה מקיפה יותר.

הבדיקה העלתה שאכן מדובר במדיניות – בימי ראשון, הרשת נוהגת להציע במבצע מוצרי עוף ובשר טריים כאשר הם ארוזים. השילוט מכריז באותיות קידוש לבנה על מחיר המבצע ועל מועד תום המבצע, אך בשום מקום לא מופיע גילוי נאות ללקוחות – כך שיידעו שהם רוכשים מוצר שתוקפו צפוי לפוג עוד באותו יום.

מן הסתם, אילו ידעו הלקוחות שזה המצב – היו בוחרים בצורה מושכלת אם לקנות את המוצר המוזל ולבשלו באותו יום, או לחילופין לקנות מוצר יקר יותר שתאריך התפוגה שלו רחוק יותר.

הלקוחה גילתה כי הרשת נוקטת מדיניות דומה גם לגבי נקניקים – כך שבבואה לרכוש נקניק של טירת צבי ב-50% הנחה, היא גילתה שתאריך התפוגה שלו חל 4 ימים לאחר מכן –  ולא כחודשיים כמו נקניק אחר של טירת צבי. גם כאן, לא היה שום גילוי נאות שמזהיר את הצרכנים.

יש להדגיש שתאריך התפוגה אמנם כתוב על האריזה, אך הצרכנים לעתים לא בודקים אותו.  

השבוע הגישה הלקוחה, המיוצגת ע"י עו"ד טלי לופו, בקשה לייצוגית נגד שופרסל (ת"צ 45518-06-17) בגובה של 5 מיליון שקל.

לטענתה, מחובתה של שופרסל ליידע את הלקוחות כי מוצרי העוף והבשר הנמכרים במבצע הם מוצרים שתוקפם אמור לפוג ביום הקנייה.

משופרסל לא נמסרה תגובה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות