נוסעים מנתב"ג? מוניות שייצאו מקומת הקרקע יציעו 12% הנחה

נוסעים מנתב"ג? מוניות שייצאו מקומת הקרקע יציעו 12% הנחה

ברשות שדות התעופה מבטיחים קדימות בהסעות ופטור מאגרת רישום לנהגים שיוזילו את המחיר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם התרגלתם לקחת מונית מנתב"ג ממפלס הביניים (מפלס 2 המיועד לתחבורה ציבורית) – החל מהיום תמצאו מוניות בתעריף מוזל בקומת הקרקע.

זאת, במסגרת מסלול מחירים חדש שמפעילה רשות שדות התעופה.

לפי המסלול החדש, שיופעל החל מ-12 ביוני בשעות הצהריים, כל מונית שתסכים להסיע נוסעים במודל של מחירון מופחת, כלומר, בתעריף של 12% פחות מהמחירון של משרד התחבורה – תזכה להטבות:

  • הקפאת האגרה בסך 5 שקלים שמשלם נהג המונית לרשות שדות התעופה.
  • פטור מדמי ההרשאה בסך 5.80 שקלים.
  • האיסוף יתבצע מקומת הקרקע שאליה מגיעים הנוסעים ולא מקומת התחבורה הציבורית.

המחירון של משרד התחבורה מגדיר מחירים מירביים ל-70 יעדים, כשמדובר במחירים גבוהים מאוד – במיוחד בעידן של טיסות לואו קוסט. לאחר כשלון המכרז שבו זכו מוניות הדר-לוד וחברת Gett (לשעבר גט טקסי), מנסים ברשות שדות התעופה למצוא פתרונות יצירתיים כדי להוזיל את המחיר לצרכנים. ברשות מאמינים שהעובדה שנהגים שיעבדו במחירון המופחת יוכלו לאסוף את הנוסעים הנכנסים לארץ כבר ממפלס היציאה מאולם מקבלי הפנים (מפלס G), תיתן להם קדימות ותיצור אצלם מוטיבציה שלא להיצמד למחירון.  

מחיר הנסיעה, הכולל הנחה של 12% ממחיר המחירון, יוצע לנוסע טרם הנסיעה מאחר שמונה המוניות המורשות בישראל מכויל על מחיר המחירון.

ברש"ת מקווים שההנחות יגולגלו אל ציבור הנוסעים. לעומת זאת, בקרב נהגי המוניות יש לא מעט שקוראים שלא להסכים למודל הזה.   

נהגים שייצמדו למחיר המחירון ימשיכו לאסוף את הנוסעים בקומת הביניים (מפלס 2 המיועד לתחבורה ציבורית), לאחר רישום ותשלום חמישה שקלים (הכלולים במחירון צו הפיקוח). 
הסדר זה יהיה בתוקף עד לפרסום המכרז וכניסת זכיין חדש לנתב"ג.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות