טעמנו: תחליפי גבינה לשבועות של "משומשו" - גם לפיצה, גם לאפייה

טעמנו: תחליפי גבינה לשבועות של "משומשו" – גם לפיצה, גם לאפייה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עבודה שיווקית טובה של שנים הצליחה להפוך את חג השבועות מחג הביכורים שבו הדגש הוא על פירות וירקות, לחג שסובב בחלקו העיקרי סביב מאכלי חלב.

לא מעט טבעונים מחפשים תחליף לגבינות, ואחד המותגים הבולטים בתחום זה הוא "משומשו", שהוקם על ידי שני היזמים הישראלים אייל אדוט ועומר אליאב ונמצא בבעלות קיבוץ גן-שמואל וחברת הדר פוד.

בימים אלה הושקו שני תחליפים של "משומשו", שאמורים לתת מענה לא רק לכריך או לסלט, אלא גם לאפייה ולפיצות: "גבינה" מגורדת (200 גרם)  וגוש מעודנת לאפיה בטעם ריקוטה (300 גרם). שני התחליפים הם כמובן טבעוניים לחלוטין.

הגבינה המגורדת מיועדת להכנת פיצות, קישים ופשטידות מלוחות, וגוש המעודנת אמור להוות תחליף לריקוטה ומיועד לאפייה, לעוגות גבינה, לכריכים ולמאפים מתוקים.

הן מיוצרות מרכיבים צמחיים בלבד, ללא לקטוז, ללא סויה וללא חומרים משמרים.

הגבינה המגורדת מכילה מים, עמילן תפ"א מעובד, עמילן תפ"א, שמן חמניות, שמן קוקוס, אינולין, סידן ציטראט, מלח שולחן, עמילן תירס מעובד, לציטין חמניות, חומרי טעם וריח וצבע מאכל באט קורטין.

הגבינה המעודנת לאפייה בטעם ריקוטה, המגיעה כאמור כגוש, מכילה מים, שמן קוקוס, עמילני תירס מעובדים, מלטו דקסטרען, סיבים תזונתיים (אינולין), סידן ציטראט, מלח וחומרי טעם וריח.

במבחן הטעימה עמדו שתי הגבינות בהצלחה, כאשר הגבינה המגורדת מתאפיינת במליחות יחסית גבוהה. 

גם במבחן המרקם שתי הגבינות מוצלחות, כולל הגבינה המגורדת המיועדת להמסה (בדומה לגבינה צהובה רגילה על טוסט).

אמנם הטעם אינו זהה לטעמן של גבינות רגילות, אך הוא בהחלט מוצלח ונותן מענה למי שמחפש מענה לגבינות ללא לקטוז. 

מחיר: 19–21 שקל לאריזות 200/300 גרם. להשיג בחנויות הטבע וברשתות השיווק.  

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות