השמחה הייתה מוקדמת? נהגי המוניות מתנגדים להוזלת מחירי הנסיעה מנתב"ג

השמחה הייתה מוקדמת? נהגי המוניות מתנגדים להוזלת מחירי הנסיעה מנתב"ג

לטענת נהגי המוניות, הפחתה של 31% ממחיר המחירון אינה ריאלית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

"לא נוכל להתפרנס עם מחירים כאלה" – מוחים נהגי המוניות נגד תוצאות המכרז של רשות שדות התעופה, שבה זכו לאחרונה שתי תחנות מוניות – הדר לוד וגט (Gett). 

תנאי המכרז חייבו את התחנות להציע מחיר נמוך ממחיר המחירון שקובע משרד התחבורה, ושתי התחנות אכן הציעו מחיר הנמוך ב-31% מהמחירון. אלא שמסתבר שהאידיליה שלכאורה מצטיירת מהזכייה המשותפת במכרז מסתירה חילוקי דעות קריטיים. נהגים העובדים בחברת הדר לוד אמרו כי ההנחה בשיעור של 31% נקבעה על דעתה של Gett בלבד וכי הם לא יעבדו במחירים אלה – שפשוט ישברו את השוק.

הם מקבלים גם רוח גבית מארגון נהגי המוניות. "לא נשאר שום רווח לנהג המונית. גם כך המחירים פה הם הנמוכים בעולם", אומר היום יו"ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בראור. "אם היו מפחיתים את ההוצאות שלנו בחצי, היינו יכולים לעמוד בזה".

את פרטי הזכייה במכרז, אפשר לקרוא בכתבה שפרסמתי כאן. לדברי בראור, המכרז לא נעשה בצורה הגונה. בראור קורא לכל הנהגים להיצמד למחירון של משרד התחבורה.

ברשות שדות התעופה מדגישים שהמכרז היה תקין וששתי החברות אמורות להסתדר ביניהן מבחינת המחירים וחלוקת העבודה ביניהן.

החוזה מול רשות שדות התעופה טרם נחתם, וברשות נתנו לחברות ארכה עד היום בשעה 14:00 לפתור את הבעיה. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות