זה מה שהופך את השתלות השיניים לפתרון המועדף על הישראלים

זה מה שהופך את השתלות השיניים לפתרון המועדף על הישראלים

למי מתאימה השתלת שיניים? האם מותר לעשן עם שתלים דנטליים? מהי שיטת אול און 4 ואיך בוחרים כיצד לעבור את הטיפול? שתלים דנטליים – כל מה צריך לדעת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

השתלת שיניים הפכה בשנים האחרונות לפופולרית, ולא במקרה.

יתרונותיה רבים והיא מאפשרת פתרון ארוך טווח לאנשים רבים שבמשך שנים סבלו משיניים חסרות ומחוסר ביטחון עצמי כתוצאה מכך.

קהל היעד הוא ממש לא רק אנשים מבוגרים. למעשה, טווח הגילאים מתחיל כבר בגיל 35 ומגיע עד 65 – כשכל אחד מגיע כדי לפתור בעיה אחרת.

כך למשל, יש מי שעבורו שתלים דנטאליים הם הפתרון לחבלה. במקרה הזה מדובר באמת העיקר בקהל צעיר.
יש כאלה שנאלצים לעקור שיניים כתוצאה מהזנחה, בעיקר קהל מבוגר, שהשיניים שלו נחלשו.

השתלת שיניים (שתלים דנטאליים): למי זה מתאים?

הנה כמה דוגמאות למצבים שבהם השתלת שיניים (שתלים דנטאליים) היא פתרון מומלץ:

  • חבלה: אחד הגורמים העיקריים להשתלת שיניים אצל צעירים, הנחבלים באזור הפה ונאלצים לעקור את השן הפגועה ולהחליפה בחדשה. מקרים אלה מאפיינים בעיקר תאונות דרכים, נפגעי מלחמה, נפגעי אלימות ותאונות נוספות.
  • הזנחת השיניים: מצבים שונים של הזנחה של מצב השיניים עשויים להוביל לצורך בעקירת השן ובהחלפתה. מקרים רפואיים שונים שמסתבכים מובילים לכך שאין ברירה אלא לעקור את השן ולהשתיל במקומה שן חדשה.
  • קושי לאכול ולדבר בגיל מבוגר: אנשים מבוגרים רבים נאלצים להחליף את השיניים שלהם לאחר שנים רבות של שימוש. בגיל המבוגר, שכבת האמייל דלילה ביותר, השיניים מאבדות את המראה הטבעי שלהן, נחלשות ונוצר קושי רב באכילה ובדיבור. על כן, מבוגרים רבים מטופלים בהשתלת שיניים המספקת להם אם היכולת לחזור לאכול ולדבר ללא בעיה.

מה צריך לדעת על תהליך השתלת שיניים?

בדיקות וצילומים לפני השתלת שיניים

התהליך מתחיל בפגישת ייעוץ עם רופא שיניים, הכוללת בדיקה מקיפה של השיניים והחניכיים. דבר זה עשוי לכלול שילוב של צילום רנטגן וסריקות סי.טי.

בניית תכנית טיפול לשתלים דנטאליים

לאחר מכן, יש לבנות תוכנית טיפול מתאימה. תוכנית של שתלים דנטאליים יכולה לכלול מספר רב של טיפולים או ריכוז של רוב הטיפולים במס' קטן מאוד של מפגשים. תכנית הטיפולים במקרים של השתלת שיניים מגובשת על בסיס הערכת הרופא לגבי מידת ההצלחה הצפויה לסוגים שונים של טיפולים + סוג השתל + הערכת זמן שיקום הפה.

החדרת שתל דנטלי

לאחר ההחלטה על תוכנית הטיפולים של השתלים הדנטליים, מתחילים בטיפול עצמו: השלב הראשון הוא הכנת הלסת להחדרת השתל + החדרת השתל בפועל.

הסתגלות לשתלים דנטליים

שתלים ממוקמים בדרך כלל במהלך פגישה אחת, אבל נדרשת תקופה של אוסיאו-אינטגרציה – התהליך שבו מתהווה רקמת עצם סביב השתל, ו"מעגנת" את השתל עצמו בעצם. תהליך האוסיאו-אינטגרציה אורך בין שלושה לשישה חודשים, ולאחר מכן רופא השיניים יכול להשלים את התהליך באמצעות התקנת כתר. לאחר שהשתל מעוגן לעצם הלסת, ניתן להרכיב תותבות והתהליך מסתיים.

פואנטה בטלגרם

החלמה: כך תוודאו שטיפולי השתלת השיניים מסתיימים כמתוכנן

תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים הכולל יכול להימשך עד לשנה. חשוב במהלך תקופת הטיפול להגיע לפגישות מעקב לפי המלצת הרופא (משתנה בהתאם לכמות השתלים וסוג השתל).

גם לאחר סיום הטיפולים, מומלץ להגיע לפגישות מעקב אצל רופא השיניים למטרות מעקב וניקוי השתלים הדנטליים, להבטחת הצלחת הטיפול לטווח הרחוק.

בשבועיים הראשונים מומלץ להקפיד על מספר דברים:

מה מותר לאכול?

מומלץ להימנע מאכילת מאכלים קשים, ולאכול מזונות עשירים בuויטמינים של חלבון וסידן. השתלות שיניים הוא תהליך שתוצאותיו עדינות, ועל כן, אין צורך לצחצח את השיניים בתקופה זו, ומומלץ להימנע משימוש במברשת שעשויה להפעיל לחץ על השיניים.

האם מותר להתאמץ?

מומלץ להימנע ממאמץ פיזי (ספורט, הרמת משאות) שעלול לגרום לדימום סביב שתלים דנטליים קיימים.

האם מותר לשתות אלכוהול בעת החלמה מהשתלת שיניים?

אלכוהול מעכב את תהליך ההחלמה ולכן יש להימנע ממנו.

האם מותר לעשן לאחר השתלת שתלים דנטליים?

חשוב לדעת שעישון אף הוא מאט את תהליך ההחלמה, ולכן יש להימנע ממנו שבועיים לאחר טיפולי השתלות שיניים, וכשלושה ימים קודם לכן.

האם מותר לאכול אוכל קר מאוד או חם מאוד?

יש להימנע ממשקאות ומאכלים קרים או חמים מדי.

מה אפשר לקחת כדי להקל על כאבים לאחר השתלת שיניים?

יש ליטול אנטיביוטיקה ומשככי כאבים על פי הנחיות הרופא.

כמו כן, ישנם רופאי שיניים המספקים מעין מגן אותו יש להניח על השתלים על מנת למנוע פגיעה בהם. מומלץ להיעזר באמצעי זה על פי ההנחיות.

מתי נעלם הכאב אחרי השתלת שיניים?

בשבוע השלישי, הנפיחות סביב השתלים כמעט ולא נראים לעין, ותחושת הכאב ואי הנוחות נעלמת כמעט לגמרי.

בכל זאת, יש להקפיד בתקופה זו על צחצוח שיניים איטי ועדין סביב האזורים שטופלו, זאת באמצעות נוזל ייעודי כמו מי פה או משחת שיניים נוזלית.

אין להשתמש במשחת שיניים חריפה, ויותר מכך, יש להימנע מצחצוח השתלים וביניהם. בתקופה זו, ניתן אף להסיר את החבישה והתפרים שבוצעו במהלך הטיפול.

מתי אפשר לחזור לאכול כרגיל לאחר טיפול שתלים דנטליים?

נראה כי הזמן רץ, וכבר הגענו לשבוע הרביעי לאחר השתלות השיניים. התחושה בפה חזרה לעצמה, וניתן כבר להתחיל לאכול ולנגוס כל מאכל רצוי, ולשתות משקאות באופן חופשי.

בשבוע זה, יש להתחיל לצחצח את השיניים באמצעות מברשת ומשחת שיניים רגילה, אך יש לעשות זאת בעדינות ועל פי שלבי הצחצוח המקובלים.

אם אין כלל תחושת כאב בעת הצחצוח, ניתן לבצע זאת באופן הרגיל. על מנת לקבל הסבר על אופן הצחצוח ואופן השמירה על היגיינת הפה, ניתן לפנות אל כל רופא שיניים או שיננית.

היום שאחרי השתלת שיניים

כדי לשמור על תוצאותיהם של טיפולי השתלות שיניים לטווח ארוך, יש להקפיד על ההיגיינה של האזור, ולהימנע מהצטברות פלאק. יש להגיע אל רופא השיניים לפחות אחת לחצי שנה, ובמידת הצורך (ועל פי הנחיות הרופא), יש להגיע לביקורת אף מוקדם מכך.

הנחיות לאחר השתלות שיניים בשיטת אול און 4 או העמסה מיידית

בעת ביצוע השתלת שיניים עם העמסה מיידית או אול און 4 יש לשים לב לא לאכול אוכל  קשה במשך חודשיים לפחות לאחר ביצוע הכתרים.

נכון שקיבלתם שיניים קבועות ביום אחד, אבל העומס המוגבר על שתלים שלא נקלטו עדיין מבחינה ביולוגית ותפוסים בעצם שלכם על בסיס עיגון מכאני בלבד, עלול לגרום לכישלון היקלטותם של השתלים. עדיף לאכול מזון רך כמו פסטות, דגים ופירה עד לקליטה הראשונית של השתלים.

מה היתרון בשירות פרטי של השתלת שיניים על פני קופות החולים?

למרות היתרונות הרבים שיש בהשתלת שיניים, יש כמה חסמים שמונעים ממטופלים להגיע לטיפול פרטי, החל מחוסר מודעות לטיפול אצל רופא פרטי, דרך חשש מעלויות גבוהות של טיפול אצל רופא שאינו בהסדר עם קופת החולים ועד בעיה לוגיסטית להגיע אל מרפאתו של הרופא. לכל אלה יש להוסיף כמובן את עצם קיומה של חרדה דנטאלית.

לאור זאת, חשוב להדגיש – לפנייה לרופא פרטי לצורך טיפול של שתלים דנטאליים יש מספר יתרונות:

  • טיפול מסור ושירות לאורך כל הדרך: יחס אישי לכל מטופל ומטופל, עבודה למול רופא אחד לאורך זמן ארוך על מנת לחזק את הקשר בין הרופא למטופל.
  • חומרים איכותיים: אין פשרה באיכות החומרים שנבחרים בקפידה ע"י הרופאים עצמם.
  • התאמה ללקוח: בניית תכנית ייחודית לכל לקוח תוך כדי גמישות בנוגע לשעות הטיפול, מחירים, תשלומים ועוד.
  • שיטות חדשניות: יתרון החדשנות הוא משמעותי בעיקר אצל רופאים פרטיים שעוברים הכשרות ייחודיות וסדנאות לשיפור איכות עבודתם.
  • ניסיון רב: רופאים פרטיים רבים הינם רופאים בעלי ניסיון רב וברובם הם "מומחים".

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות