10 דרכים לשלם פחות על מוצרי פארם

10 דרכים לשלם פחות על מוצרי פארם

מהתנהלות נבונה מול המדף ועד חברות במועדון צרכנות – יש הרבה דרכים לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קנייה של מוצרי טיפוח ופארם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מוצרי הטיפוח והפארם יקרים בישראל באופן משמעותי לעומת מחיריהם מעבר לים – ותזכורת כואבת לכך אנחנו מקבלים בכל ביקור בחו"ל.

לאחרונה הוציא שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) הודעה רשמית כי הוא יטפל במחירים הגבוהים הללו, שנובעים מריכוזיות של היבואנים (פרטים אפשר לקרוא כאן) – אך מאז ההודעה חלף חודש, ובינתיים אין בשורות.

כיצד בכל זאת אפשר להוזיל את הקנייה? הנה כמה רעיונות:

1. קנייה באינטרנט

ענף הפארם, הטיפוח הרוקחות ומוצרי הטבע פורח באינטרנט – גם בארץ וגם בחו"ל. יש לא מעט אתרים שמוכרים בשמים, תכשירי הגנה מהשמש, מוצרי טבע, תוספי תזונה וכו' באינטרנט, ולעתים קרובות במחירים משתלמים.

כך למשל, האתר של בית המרקחת התל אביבי שור טבצ'ניק, אתר ביו-גאיה, אתר bela ועוד.

לכן, אם הקנייה אינה דחופה – תמיד שווה לעשות סקר מחירים מקוון באתרים שונים ולהשוותם למחיר בחנויות. שימו לב שלעומת השקיפות שתזכו לה באותם אתרים, הרשתות סופר-פארם וניו פארם לא מפרסמות את מחיריהן באינטרנט ומאלצות את הצרכנים להגיע לסניף.

2. עירנות למחירים ולמחירי מבצע

כמעט כל צרכן מפתח הרגלי שימוש במוצרים מסוימים – לפעמים משום שהוא חייב להשתמש בהם (למשל, חומר לעדשות מגע) ולפעמים כי הוא פשוט אוהב את המוצר.

החוכמה היא להכיר את המחירים של אותם מוצרים "קבועים" ולזהות מתי הם נמכרים במבצע – ואז להצטייד במלאי של אותו מוצר. כך למשל, בסופר-פארם נוהגים מדי כמה שבועות להציע מבצע על מברשת שיניים חשמלית של אורל B ועל ראשים למברשת הזאת. לקוחות קבועים של המוצר ינהגו בתבונה אם יקנו את המוצר רק כאשר הוא במבצע, מפני שהמחיר הקבוע למברשת הזאת עומד על כ-130 שקל ומחיר המבצע עומד על כ-90 שקל.

3. אל תהיו נאמנים למותג, לכו בעקבות המבצעים

לצד הרגלי השימוש, חשוב לגלות גמישות. בסופו של דבר, רבים מהמוצרים מציעים תמורה דומה – בין אם מדובר במרכך כביסה ובין אם מדובר במוצר אחר. כמעט בכל רגע נתון יש מבצעים על מוצרים טואלטיקה בכל הקטגוריות – החל משמפו, דרך דאודורנט ועד נייר טואלט. צרכנים שאינן נאמנים למותג מסוים, אלא מוכנים להיות גמישים ולהשתמש בכל פעם במוצר שבמבצע, יחסכו באופן קבוע עשרות שקלים בקנייה.

4. קנייה ברשתות מוזלות כמו גוד-פארם

לא חייבים לקנות את מוצרי הפארם והטיפוח ברשתות הפארם הגדולות סופר-פארם וניו פארם. השוואת מחירי פארם מוכיחה פעם אחר פעם ששתי הרשתות הללו הן היקרות ביותר בדרך כלל.

אם אתם גרים באזור שבו יש סניף של רשת גוד פארם (Good Pharm), מומלץ בהחלט לבצע שם את הקניות. מדובר ברשת שמוכרת את כל מותגי הטיפוח וההיגיינה במחירים של עד 10 שקלים – והאריזות הן אריזות רגילות ולא מוקטנות.

יש כמובן גם רשתות איפור מוזלות, כמו WOW, SACARA וביוטי קר, אבל בניגוד לרשת הפארם גוד-פארם – חנויות אלה הן חנויות לאיפור, המוצרים שהן מוכרות אינם מותגים מוכרים ולא כל אחת מעוניינת להשתמש במוצר טיפוח על עיניה או על עורה מבלי לדעת מה מקורו.

5. חברות במועדון צרכנות

כשמדובר במוצרי בישום וטיפוח, הצרכנים – ובעיקר הצרכניות – נוהגים להוציא לא מעט כסף ולא להתפשר על האיכות.

לקוחות רבים חברים במועדוני צרכנות, אבל מודעים להנחות שיש להם ברשתות האופנה או בבתי הקולנוע הרבה יותר מאשר להנחות אחרות.

כך למשל, עמיתי ועמיתות מועדון הצרכנות הוט זכאים להנחה של 5% ברשת אפריל בכל קנייה, כאשר הם משלמים בכרטיס האשראי של המועדון. אפשר לממש את ההנחה גם בעת הזמנה באינטרנט.

6. חברות במועדון לקוחות של רשתות הפארם

מועדון לייף-סטייל של סופר-פארם הוא אחד ממועדוני הצרכנות הפעילים והגדולים במדינה, ובאמצעותו מייצרת הרשת נאמנות גדולה ומציעה הטבות ייעודיות לחברי המועדון.

עם זאת, גם למתחרותיה של סופר-פארם, כמו ניו פארם, רשת אפריל והמשביר יש מועדון לקוחות, ואפילו לדיוטי פרי – שמציג תחרות בכל הנוגע למוצרי בישום וטיפוח.

גם רשתות האיפור הגדולות מציעות הצטרפות למועדוני לקוחות – רק תמיד חשוב לזכור שבכל הצטרפות למועדון לקוחות, אתם מוסרים פרטים אישיים שנשמרים במאגר מידע שאין לכם שליטה עליו.

7. קניית מלאי בתקופות החגים

לקראת פסח וראש השנה נכנס ענף הפארם והטיפוח לתקופה של תחרות עזה, והמחירים בתחומי האיפור והטיפוח צונחים. כשמדובר בחומרי ניקוי, פסח הוא תקופה טובה מאוד להצטייד במלאי.

8. קנייה ברשתות השיווק

יש מוצרים, ולא רק מוצרי ניקוי אלא גם שמפו, תחליבי רחצה תכשירי גילוח וכולי, שבדרך כלל אפשר למצוא במחירים נמוכים יותר ברשתות השיווק בהשוואה לרשתות הפארם.

9. שימו לב לתכולה ולא רק למחיר

כאשר שורת מוצרים מאותה קטגוריה עומדת על המדף, לעתים אנו מסתכלים רק על המחיר. אלא שמה שחשוב לא פחות – ולמעשה יותר – הוא לבדוק את המחיר בהתאם לתכולה, כלומר, המחיר ליחידת מידה.

כך למשל, כפי שפרסמתי בכתבה מה ההבדל בין מרככי הכביסה תוכלו לגלות את הפער האמיתי בין מחירי המרככים. אגב, לעתים קרובות יוצאות רשתות הפארם במבצעים של מחיר אחיד, כמו 10 שקלים לפריט – על מגוון מוצרים. גם במקרים האלה – שמפו נקה 7, שתכולתו 750 מ"ל ומחירו 10 שקלים, משתלם הרבה יותר משמפו דאב שמכיל מחצית הכמות ועולה אותו מחיר.

בסופר-פארם, אגב, מציעים לעתים מבצעים על מוצר דומה למוצר אחר – אך תכולתו קטנה יותר. כך למשל, הוגשה תביעה ייצוגית נגד סופר פארם בעניין אריזות מגבונים שהוקטנו.

10. קנייה בבתי המרקחת של קופות החולים

זה אמנם לא תמיד כך, אבל בהחלט יש מקרים שבהם מוצרים מסוימים כמו מברשת שיניים, פלסטרים, סבון דרמו-קוסמטי או תחליבי הגנה יהיו זולים יותר מאשר ברשתות הפארם. אם אתם מגיעים לבית המרקחת של הקופה, למשל מכבי פארם של מכבי שירותי בריאות, שווה לא להסתפק ברכישת התרופות מהרוקח בלבד, אלא לעשות סיבוב ולהתרשם ממחיריהם של מוצרים שאתם לרוב קונים בחנויות.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות