יש לכם חבילת סלולר בפרטנר? שימו לב לטריק הישן שעדיין עובד

יש לכם חבילת סלולר בפרטנר? שימו לב לטריק הישן שעדיין עובד

זהירות – כך הוזלת חבילת סלולר בפרטנר יכולה לעלות ביוקר. אל תתפתו לעסקה שכוללת מוצר אחר. היכנסו והבינו איך פועלת השיטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איך קרה שלקוחה שביקשה לאחרונה להוזיל חבילת סלולר בפרטנר, מצאה את עצמה משלמת כ-1,200 שקל על שני זוגות של אוזניות? האם גם אתם משלמים על איזשהו מוצר שדחפו לכם בפרטנר ואתם אפילו לא מודעים לכך? שימו לב לסיפור הבא, מפני שהוא קורה לצרכנים רבים בכל הארץ ובכל גיל, וייתכן שהוא קורה או יקרה גם לכם. במרכז הסיפור עומדת שיטה שהפכה בחברות הסלולר לאמנות: לנצל את פניית הלקוח שמעוניין להוזיל חבילה, כדי לכבול אותו לעסקת תשלומים על מוצר שהוא לא צריך, עם ריבית רצחנית של 14%!

במקרה הזה, אילו הלקוחה לא הייתה עירנית, במקום להוזיל חבילת סלולר בפרטנר, היא הייתה משלמת הרבה יותר.

השיטה פועלת כך:

  1. לקוח פונה ומבקש לשנות את חבילת הסלולר בפרטנר
  2. נציג מציע לו מוצר עם החבילה
  3. הנציג גורם ללקוח להבין שהעסקה כוללת את המוצר
  4. הלקוח נאלץ לאשר את ההצעה בעל פה, כי ההצעה לא נשלחת בכתב
  5. הלקוח מצורף לחבילה החדשה הכוללת גם רכישת מוצר ב-36 תשלומים (שמשקפים ריבית של 14%)

רוצה להוזיל חבילת סלולר בפרטנר? קבלי אוזניות בתשלום

סיפורה של הלקוחה מתחיל ברצון להוזיל את חשבון הסלולר של שני ילדיה ומסתיים בשני זוגות אוזניות שנחתו אצלה בבית עם שליח, והתחייבות ל-36 תשלומים. רק לאחר התערבות פואנטה, העסקה בוטלה.

פואנטה

בתה של הלקוחה יצרה קשר עם מוקד המכירות כדי לעדכן חבילת סלולר בפרטנר ולהוזיל את התשלום עבורה ועבור אחיה. נציג המכירות הציע אמנם חבילת סלולר בפרטנר במחיר נמוך יותר עבור שני החשבונות, אך באותה נשימה אמר לה שהחבילה כוללת אוזניות ב-36 תשלומים. לדברי הנערה (בגירה בת 18), הנציג דיבר מהר והיא התקשתה להבין את הצעתו. היא השיבה לו שיש לה כבר אוזניות וביקשה להבין את פרטי החבילה. הנציג נתן לה להבין שהחבילה בכל מקרה כוללת את האוזניות, ולכן אין טעם לוותר עליהן. הנערה לכן ביקשה ממנו שישלח בכתב את ההצעה. הנציג סירב.

השיטה: לדבר מהר ולא לשלוח הצעה כתובה

בשלב זה הצטרפה האם לשיחה, שכן היא בפועל בעלת החשבון. האם שוב ביקשה לקבל את פרטי חבילת הסלולר בפרטנר בכתב, כדי שהיא תוכל להחליט אם ההצעה משתלמת. הנציג, שדיבר מהר, לא טרח לומר לה שהעסקה כוללת אוזניות בתשלום ושוב סירב לשלוח במייל הצעה כתובה.

פואנטה בטלגרם

 

"הנציג אמר לי שזה לא עובד ככה. הוא אמר לי שאני אאשר ורק לאחר שיבצע את העסקה של המסלול החדש, הוא ישלח לי את הפרטים במייל, ושזו הסיבה שהם מקליטים את השיחות. שאלתי מה יקרה אם אני אראה את הפרטים הכתובים אחר כך במייל ולא אהיה מרוצה וארצה לבטל. הוא אמר שבשל כך מקליטים את השיחה. המשפטים שלו לא היו ברורים. בלית ברירה וכדי לקדם את העניין, אמרתי לו שאני מאשרת את שינוי המסלול ואת ההוזלה שהציע בחשבון הכולל. בשום שלב הנציג לא דן איתי בנושא האוזניות.




"הנציג אמר לבתי שהאוזניות יגיעו עם שליח הביתה, אך בשום שלב הוא לא אמר לה שיגבה תשלום עבורן, כמה הן עולות והאם היא בכלל מעוניינת לרכוש(!) אותן.

גם לאחר עסקת הרכישה הכפויה – תנאי העסקה לא הופיעו באתר פרטנר

לדברי הלקוחה, אפילו כאשר פרטנר עדכנה את פרטי החבילה של באזור האישי באתר – לא היה זכר לעובדה שהיא מתחילה לשלם על אוזניות: "באותו היום קיבלתי לינק עם כניסה לאזור האישי אך לא היה שם כל הסבר על התכנית והחבילה החדשה – במקום נראה לעין. למחרת הגיעו אלינו הביתה שני זוגות של אוזניות. הבת שלי אמרה לי שזה חלק מהמתנה שלהם כך שהופתעתי לגלות היום בתאריך 2.2.2021 שקיבלתי קבלה במייל על סכום של כ-608 ש"ח לכל זוג אוזניות. כלומר, חייבו את החשבון שלי ב 1,216 ש"ח".

כך הופכת חבילת סלולר בפרטנר לעסקה יקרה ולא משתלמת

חשוב להבין שגם אם הלקוח מרגיש מרוצה, משום שהוא מוזיל חבילת סלולר בפרטנר ומשלם לכאורה פחות בכל חודש, בפועל המצב הוא הפוך.

"למחרת הגיעו אלינו הביתה שני זוגות של אוזניות. הבת שלי אמרה לי שזה חלק מהמתנה שלהם כך שהופתעתי לקבל קבלה במייל על סכום של כ-608 ש"ח לכל זוג אוזניות. כלומר, חייבו את החשבון שלי ב 1,216 ש"ח"

הלקוח משלם יותר, וגם כבול למשך 36 חודשים לעסקה על מוצר שהו כנראה לא היה חושב לקנות אלמלא הנציג הציע לו.

השיטה של פרטנר (2): מוכרת ב-600 שקל אוזניות ששוות 440 שקל

אוזניות בתשלום מופקע - חבילת סלולר בפרטנר
אוזניות JBL בפרטנר: 608 ש"ח ב-36 תשלומים במקום 440 ש"ח בתשלום אחד

 

כאן חשוב להתעכב על עוד היבט מכוער של העסקה בפרטנר: לא זו בלבד שהלקוח מקבל רושם שהאוזניות הן חלק מהעסקה, פרטנר דוחפת את המוצר ב-36 תשלומים. על הפריסה הכפויה ל-36 תשלומים היא גובה כאמור 14% ריבית(!).

חשוב להבין שהאוזניות שפרטנר משווקת נמכרות בחנויות בכ-440 שקל בלבד. מי שיקנה אותן במחסני חשמל למשל, יוכל לקנות אותן בתשלום אחד או לפרוס אותן ל-12 תשלומים ללא ריבית.

פרטנר מוכרת אותן במחיר שמתחיל בכ-500 שקל, ולאחר פריסה כפויה ל-36 תשלומים, המחיר מזנק ל-608 שקל!

בשורה התחתונה: זהירות מעסקאות שכוללות ציוד

מה שמרגיז בסיפור הזה הוא שלא מדובר במקרה יחיד של לקוחה שרצתה לשפר חבילת סלולר בפרטנר או בחברה אחרת, ומצאה את עצמה משלמת על מוצר שהיא לא ביקשה ולא צריכה. מה שמרגיז הוא שמדובר בתופה שנמשכת שנים בפרטנר ובחברות הסלולר האחרות, והצרכנים פשוט מופקרים על-ידי כל הרשויות שאמורות להגן עליהם.

לכן, לצרכנים לא נותר אלא להיות עירניים ולבדוק היטב על איזו עסקה הם חותמים. במידה שחברות הסלולר מתעקשות שלא לבטל את העסקה, מומלץ להגיש נגדן תביעה.

מומלץ כמובן גם להקליט את השיחה בעצמכם, כך שלא תלויים בחסדי החברה אם תרצו להוכיח את צדקתכם.

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





 

 

 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות