אתר שופיז הפסיק את פעילותו, אך מבטיח לספק מוצרים שהוזמנו

אתר שופיז הפסיק את פעילותו, אך מבטיח לספק מוצרים שהוזמנו

באתר מגיבים: "הפסקת הפעילות זמנית, החברה לא נסגרה"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רק לפני חודשיים פורסם שאתר הקניות הקבוצתיות שופיז (Shopiz) גייס 2 מיליון שקל, ואתמול במפתיע קיבלו לקוחותיו הודעה כי האתר הפסיק לפעול.

הסיבה להפסקת הפעילות לא ידועה עדיין, אך בעמוד הפייסבוק של שופיז ניתן מענה ללקוחות שממתינים למוצרים שהזמינו ונאמר להם כי הם יקבלו חזרה את כספם או שיקבלו את המוצרים.

שופיז אינו אתר חדש. מדובר בסטארט אפ שקם לפני 3 שנים, בשנת 2014, עם קונספט ייחודי שלפיו מחיר המוצר יורד ככך שיש יותר מצטרפים לקנייה, והלקוח ממשיך לקבל החזר כספי לכרטיס האשראי שלו אם המחיר ירד לאחר שהוא כבר שילם על המוצר. 

 האתר הוקם על-ידי גלעד ברובינסקי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של חברות התיירות דיזנהאוז והדקה ה-90, ונכון לפברואר האחרון גייס סה"כ 3.5 מיליון דולר.

בסיבוב הגיוסים הראשון, בין המשקיעים היו גם הפרסומאים יוסי לובטון ויורם באומן, וסבב הגיוס המוצלח האחרון היה אמור לשמש להרחבת החברה, גיוס כוח אדם ועוד.

נכון לעכשיו, האתר עוד באוויר, אך לא ניתן לבצע רכישות.

סגירת האתר מגיעה כשבועיים לאחר שאתר קניות פופולרי אחר, צ'יינה ביי, נכנס להליך פירוק והותיר לקוחות רבים בלי המוצרים ובלי הכסף – כפי שפרסמתי כאן.

אחת הדרכים להימנע מפגיעה היא פשוט לא לשלם בכרטיס אשראי – כפי שגם ממליצה המועצה לצרכנות, וזאת בשל הקושי לבטל עסקה על מוצר שהתמורה עליו שולמה כבר: "אנו עדים לאחרונה לקריסה של מספר חברות גדולות בתחום הקניות ברשת. כמובן שמדובר בפגיעה קשה בציבור הצרכנים, אשר נמצאים באי-ודאות לגבי כספם ולגבי קבלת המוצר שהזמינו. זאת במיוחד לאור העובדה שצרכנים רבים כבר שילמו את מלוא הסכום והחברה חייבה אותם בתשלום מיידי כבר בהזמנת המוצר, על אף שזמן האספקה הוא ארוך ולעיתים במקרי אלה לוט בערפל", אומר ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. "לכן, כדאי להעדיף תשלום באמצעות pay pal כי ישנה אפשרות לקבל החזר כספי אם המוצר לא סופק בסופו של דבר, גם אם משלמים בתשלום אחד והכספים כבר הועברו לספק, בניגוד להסדר הקיים בחוק כרטיסי חיוב".

תגובת אתר שופיז: "האתר הקפיא זמנית את הפעילות. חשוב לציין שהחברה לא נסגרה. רוב המוצרים שנאספו מהחנויות כבר יצאו היום ללקוחות ויגיעו אליהם תוך ימים ספורים. מי שלא יקבל את המוצר שקנה, יקבל את התמורה המלאה חזרה תוך מספר ימים".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות