אושר: מענק חד פעמי לחיילים משוחררים שהשתחררו ב-2020

אושר: מענק חד פעמי לחיילים משוחררים שהשתחררו ב-2020

מענק חד פעמי לחיילים משוחררים מיועד למשוחררי 2020, שמצאו את עצמם יוצאים לאזרחות בעיצומו של משבר הקורונה

תרומות לחיילים בודדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה לחיילים משוחררים טריים: הכנסת אישרה מענק לחיילים משוחררים שהשתחררו בשנת 2020.הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים קובעת כי חייל משוחרר שסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020 יהיה זכאי למענק חד פעמי.

מענק לחיילים משוחררים על רקע הקורונה

הסיבה לנדיבות המפתיעה היא כמובן הקורונה, שיצאה משבר כלכלי עמוק המקשה על החיילים המשוחררים להתאקלם ולמצוא פרנסה באזרחות – כאשר מקומות עבודה רבים עדיין סגורים (כמו מסעדות, בתי קולנוע, בתי מלון וכו').

לפי ההחלטה, חייל משוחרר ששירת 22 חודשי שירות לפחות יקבל מענק בסך 1,800 שקל, ואם שירת פחות מ-22 חודשים יקבל 1,000 שקל. כמו כן, ישולם מענק מוגדל גם למי שבעת שירותם בשירות לאומי היו נשואים או שנחשבו בודדים.

חייל משוחרר בודד או שאושרה בקשתו לתשלום משפחתי יקבל מענק בסך 4,500 שקל; לחייל

בדברי ההסבר להצעה תת מענק חד פעמי לחיילים נכתב: "ביולי 2020 אושר בכנסת חוק התוכנית לסיוע כלכלי. במסגרת החוק תוקן, בין השאר, חוק קליטת חיילים משוחררים, ונקבע כי יינתן מענק חד פעמי, בגובה 500 שקל, לכל חייל משוחרר שסיים או שיסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020. עתה, עקב התמשכות המשבר הבריאותי והכלכלי, הוחלט להוסיף הוראה לעניין מענק נוסף שיינתן לכלל החיילים שהשתחררו בשנת 2020 ולאלה שישתחררו עד תום שנה זו.

"לשם מימון מענק זה, 120 מיליון שקל יועברו ממשרד האוצר ו-12 מיליון שקל יועברו ממשרד הביטחון לקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, שתפעל להעברתו ישירות לחשבונות הבנק של החיילים המשוחררים הזכאים".

יוזם ההצעה הוא ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), המכהן כשר במשרד הביטחון.

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות